Een proefritje met de stradas
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
Een proefritje met de stradas
Gisteren was het dan zover, nw kenteken voor de UK strada en de rode strada was ook zover klaar om afgesteld te worden.
Thuis kan ik het niet doen wegens omgeven door zeikers
Mengsel ingesteld met een colortune, syncro gedaan met de Twinmax.
Perfecte tools imho
Ritje gedaan met Sigrid Mechanisch alles picobello.
Tot de rode stilviel ........ je moet er naar het schijnt ook benzine in doen.
Op reserve naar de benzinetiet en daarna naar huis.
Electrisch was het minder goed, bij de rode laadde de accu niet op.
GEEL/GEEL gaf 60 volt AC Geel /Rood 30, dus dat zat wel snor
Vanmorgen reserve regelaar erop..... no joy
Dan die van de blauwe maar even gepikt , ok 14,2 volt
Dus jullie horen m al komen ????
IS ER IEMAND IN DE ZAAL MET EEN GOEDE REGELAAR?
Steindinse heeft nieuwe, maar wat doe je als purist....yep eerst oude schroot gebruiken.
Thuis kan ik het niet doen wegens omgeven door zeikers
Mengsel ingesteld met een colortune, syncro gedaan met de Twinmax.
Perfecte tools imho
Ritje gedaan met Sigrid Mechanisch alles picobello.
Tot de rode stilviel ........ je moet er naar het schijnt ook benzine in doen.
Op reserve naar de benzinetiet en daarna naar huis.
Electrisch was het minder goed, bij de rode laadde de accu niet op.
GEEL/GEEL gaf 60 volt AC Geel /Rood 30, dus dat zat wel snor
Vanmorgen reserve regelaar erop..... no joy
Dan die van de blauwe maar even gepikt , ok 14,2 volt
Dus jullie horen m al komen ????
IS ER IEMAND IN DE ZAAL MET EEN GOEDE REGELAAR?
Steindinse heeft nieuwe, maar wat doe je als purist....yep eerst oude schroot gebruiken.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Re: Een proefritje met de stradas
Leuk setje zo Ray
Spanningsregelaars zijn ook niet te repareren zeker?
die van mijn sport is ook overleden 0,2 Volt
Spanningsregelaars zijn ook niet te repareren zeker?
die van mijn sport is ook overleden 0,2 Volt
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
Re: Een proefritje met de stradas
eh als de Thyristoren nog in orde zijn, kan je voor het rode ingebakken deel een vervanging krijgen.
Een nieuwe van saprisa kost 58 Euro ex verzending bij Steindinse.
Of 53 incl in italie via ebay
Een nieuwe van saprisa kost 58 Euro ex verzending bij Steindinse.
Of 53 incl in italie via ebay
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
Re: Een proefritje met de stradas
ff zelf bakken?
http://www.motomoriniclub.nl/techD.html#Rectifier
http://www.motomoriniclub.nl/techD.html#Rectifier
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Re: Een proefritje met de stradas
Meestal zijn het de thyristors die ter ziele zijn. In het oude type regelaar (met deksel en schroeven), zijn de 2 thyristors zo ingebouwd dat je de bovenkant van deze ronde thyristors aan de achterzijde van de regelaar ziet. Dat is voor de koeling. Via onderstaande link zie je een foto en zie je in het kastje links en rechtsboven de beide thyristors.
Tot een aantal jaar geleden waren deze ronde thyristors te koop op een Amerikaanse website. Helaas bestaat die site niet meer. Misschien met goed googelen, in dit geval meer goochelen zijn ze nog te vinden?! Volgens het schema op onderstaande site bestaat dit type thyristor tevens in een andere vorm dan rond en die zou je kunnen gebruiken als alternatief.
Hier staat trouwens een handleiding als je zelf aan de slag wilt om en regelaar te bouwen: http://www.italoclassicbikes.de/downl/fs_downl.htm
N.B. website van de helaas veel te vroeg overleden Volker Sachse.
Tot een aantal jaar geleden waren deze ronde thyristors te koop op een Amerikaanse website. Helaas bestaat die site niet meer. Misschien met goed googelen, in dit geval meer goochelen zijn ze nog te vinden?! Volgens het schema op onderstaande site bestaat dit type thyristor tevens in een andere vorm dan rond en die zou je kunnen gebruiken als alternatief.
Hier staat trouwens een handleiding als je zelf aan de slag wilt om en regelaar te bouwen: http://www.italoclassicbikes.de/downl/fs_downl.htm
N.B. website van de helaas veel te vroeg overleden Volker Sachse.
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
Re: Een proefritje met de stradas
Ga daar niet teveel zelf aan liggen knoeien.
Proefopstelling om te testen, onderdeeltjes en doosje bestellen, zo een hoop geld kwijt.
Heb er een saprisa van Duits guzziforum a 30€ gekocht.
Proefopstelling om te testen, onderdeeltjes en doosje bestellen, zo een hoop geld kwijt.
Heb er een saprisa van Duits guzziforum a 30€ gekocht.
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
Re: Een proefritje met de stradas
wat was het typenummer van die ronde? Dan kan ik bij de hardware jongens op mijn werk ff vragen of zij hem nnog kunnen vinden350-v-twin wrote: ↑10 Jul 2018, 23:18Meestal zijn het de thyristors die ter ziele zijn. In het oude type regelaar (met deksel en schroeven), zijn de 2 thyristors zo ingebouwd dat je de bovenkant van deze ronde thyristors aan de achterzijde van de regelaar ziet. Dat is voor de koeling. Via onderstaande link zie je een foto en zie je in het kastje links en rechtsboven de beide thyristors.
Tot een aantal jaar geleden waren deze ronde thyristors te koop op een Amerikaanse website. Helaas bestaat die site niet meer. Misschien met goed googelen, in dit geval meer goochelen zijn ze nog te vinden?! Volgens het schema op onderstaande site bestaat dit type thyristor tevens in een andere vorm dan rond en die zou je kunnen gebruiken als alternatief.
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Re: Een proefritje met de stradas
kun je die ongestraft gebruiken?
heb je deze via een forumlid gekocht ofzo?
ik heb er nog 1 gevonden, en ga die testen, maar vermoedelijk is die ook overleden.. dan zal ik ook een alternatief nodig hebben..
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
Re: Een proefritje met de stradas
Alternatief kan je er eentje gebruiken van een Suzuki GS 500 E
Heb er eentje besteld in China eurootje of 18 incl verzending
Ik vraag het eerst nog ff na
Heb er eentje besteld in China eurootje of 18 incl verzending
Ik vraag het eerst nog ff na
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Re: Een proefritje met de stradas
De beide onderdelen zijn transistors, géén thyristors!
Typen BC557 en BC640 beiden in 1/2" uitvoering (20? of 25? Ampere).
8~9 jaar geleden nog geleverd door hutsonind.com/ uit Texas. Helaas bestaat dat bedrijf niet meer.
Typen BC557 en BC640 beiden in 1/2" uitvoering (20? of 25? Ampere).
8~9 jaar geleden nog geleverd door hutsonind.com/ uit Texas. Helaas bestaat dat bedrijf niet meer.
-
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Re: Een proefritje met de stradas
In Rebello 74 had Rob een stukkie over hoe je de thyristors kan vervangen...350-v-twin wrote: ↑12 Jul 2018, 08:55Ik zal ff zoeken. Hoop binnen 1 à 2 dagen antwoord te hebben. Rob Koster had ze in het verleden.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Re: Een proefritje met de stradas
Ik heb er 2, ooit overgenomen van Rob K. Opdruk: PS620 (evt. P8620 ???) 05A (=0,5 Amp) USA. Maar of dat dan een speciale uitvoering van de typen BC557 en BC640 is weet ik niet.
Rob schreef destijds: 1/2" src serie kijken onder de p 20 And 25 AMP. Diameter bovenkant kan inderdaad een 1/2" zijn.
Zal binnenkort een foto plaatsen.
Rob schreef destijds: 1/2" src serie kijken onder de p 20 And 25 AMP. Diameter bovenkant kan inderdaad een 1/2" zijn.
Zal binnenkort een foto plaatsen.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)