DEll Orto onderdelen

350 Sport & Touring, 500 Sport & Touring
User avatar
mantaray
Posts: 836
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

DEll Orto onderdelen

Post by mantaray » 11 Mar 2009, 18:51

Vandaag enige setjes sproeiers naalden pakkingen veertje en ander spul besteld in de UK
The 260BD are not available
Jammer dan

User avatar
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1154
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 12 Mar 2009, 12:18

Je kunt eens bij Tritsch in Duitsland of NLM in Engeland proberen.
Verder is er ook een goede Duitse importeur: www.stein-dinse.de/

Evt. Theo Lamers, de grote Guzzi dealer in Nijmegen.

User avatar
mantaray
Posts: 836
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 15 Mar 2009, 06:31

btw ik heb ze nog eens opengedaan en ipv 260DB staat er 260D, klopt dus niet met de sitegegevens

User avatar
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1154
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 15 Mar 2009, 19:22

Heb het nog even nagekeken.

Type 260BD hoort in de:
:arrow: v.a. 1975 Sport.

De 260D in de
:arrow: v.a. 1979 Sport;
:arrow: Kanguro X/X1 (1982-1984).

De K2 (v.a. 1983) heeft de 260CM.

Deze info heb ik van de importeur :!:

User avatar
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1154
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 16 Mar 2009, 10:12

Overigens:

ik heb een overzicht van de Dellorto importeur met een specificatie van type carburateur per model. In die specificatie wordt ook aangegeven welke sproeiers/schuif/naald gebruikt moet worden.

Het vreemde is dat dit overzicht 115 hoofdsproeiers aangeeft voor de 350, terwijl het (fabrieks)werkplaatshandboek de 112 aangeeft.

Niet heel veel verschil, maar toch. Ik zal die verschillen op de website vermelden.

Borrani
Posts: 241
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 16 Mar 2009, 18:22

350-v-twin wrote:Overigens:

ik heb een overzicht van de Dellorto importeur met een specificatie van type carburateur per model. In die specificatie wordt ook aangegeven welke sproeiers/schuif/naald gebruikt moet worden.

Het vreemde is dat dit overzicht 115 hoofdsproeiers aangeeft voor de 350, terwijl het (fabrieks)werkplaatshandboek de 112 aangeeft.

Niet heel veel verschil, maar toch. Ik zal die verschillen op de website vermelden.
Ik ben trouwens geslaagd voor de pakkingsetjes bij www.startrick.nl

voor 30 euro had ik 2 pakkingsetjes en 2 naaldgeleiders(laatste)

User avatar
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1154
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 16 Mar 2009, 22:22

Borrani wrote:
Ik ben trouwens geslaagd voor de pakkingsetjes bij www.startrick.nl

voor 30 euro had ik 2 pakkingsetjes en 2 naaldgeleiders(laatste)
Ja, die prijzen kloppen wel, maar wat bedoel met naaldgeleiders?
De buisjes met gaatjes, ofwel mengsproeiers?

Borrani
Posts: 241
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 16 Mar 2009, 22:39

350-v-twin wrote:
Borrani wrote:
Ik ben trouwens geslaagd voor de pakkingsetjes bij www.startrick.nl

voor 30 euro had ik 2 pakkingsetjes en 2 naaldgeleiders(laatste)
Ja, die prijzen kloppen wel, maar wat bedoel met naaldgeleiders?
De buisjes met gaatjes, ofwel mengsproeiers?
ik weet er niet het goede woord vor eigenlijk,

je hebt Inaar mijn weten):

-Hoofdsproer, deze zit in de banjo bout gedraaid onderin de vlotterbak
-Stationair sproeier, deze zit er naast
-"choke sproeier" dat is die lange onder de choke.
-en de "naaldgeleiders" draai je ook in de carburateur, daar gaat de naald in op en neer, zitten inderdaad kleine gaatjes in. Dus dat heet eigenlijk mengsproeier?

mvg Ries

User avatar
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1154
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 17 Mar 2009, 14:56

Ook wel buissproeier. Er is volgens mij geen écht woord voor.
In het Engels noemen ze het 'atomiser'.

gatti500
Posts: 1
Joined: 13 Mar 2009, 22:32
Location: Enschede (NL)

Post by gatti500 » 20 Mar 2009, 23:34

mengbuis...

User avatar
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1154
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 21 Mar 2009, 11:34

naaldsproeier hoorde ik gisteren.......

User avatar
mantaray
Posts: 836
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 28 Mar 2009, 11:18

mantaray wrote:btw ik heb ze nog eens opengedaan en ipv 260DB staat er 260D, klopt dus niet met de sitegegevens
oops er stond K, das ook niet standard dacht ik

User avatar
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1154
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 28 Mar 2009, 17:11

De verwarring wordt veroorzaakt door 2 bronnen:

A) het werkplaatshandboek van de Morini fabriek.

Daarin staat voor de 350 (Touring?): 260 K
350 Sport: 260 BD
350 K (Touring): 260 D
350 K (Sport): 260 D
350 K (USA uitvoering): 258 BD

B) In het overzicht van Dellorto, dat ik van de Britse importeur kreeg, staat het volgende:

350 Sport v.a. 1975: 260 BD (vanaf najaar 1974)*
350 Sport v.a. 1979: 260 D (dat is dan vanaf najaar 1978)*
350 Sport K2 v.a. 1983: 260 CM (vanaf najaar 1982)*
350 Kanguro X/X1: 260 D
350 Kanguro X2/X3: 260 CT (met andere schuif/naald e.d.)
(voor de verschillende Sport modellen, zie www.motomoriniclub.nl/develD.html)

)* de modeljaren lopen vanaf het najaar eraan voorafgaand.

Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er in de loop van de jaren verkeerde naaldsproeiers gemonteerd zijn, of dat gelijke typen carburateurs overgezet zijn van een andere motor, maar waar dan wel een andere bezetting in zat. Overigens vermoed ik niet dat het vreselijk veel uitmaakt. Het kan wel net het verschil maken tussen redelijk en goed :wink:

User avatar
mantaray
Posts: 836
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 03 Apr 2009, 18:38

De 260DB's besteld per email bij Tritsch 2 dagen later in de bus, prima service :lol: :lol:

Gemonteerd en ik heb de indruk dat het beestje ook veel beter start, maar werkt die eigenlijk wel bij de start ?

User avatar
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1154
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 03 Apr 2009, 23:04

Ik heb er vandaag ook 2 besteld voor de Sport die ik hier heb.

Weet even niet of ze bij de start helpen :?:

Post Reply