500cc hikk kkt

350 Sport & Touring, 500 Sport & Touring
Post Reply
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

500cc hikk kkt

Post by 350-v-twin » 12 May 2014, 12:30

Van een kennis kreeg ik onderstaande vraag:
Ken jij iemand uit de club die ervaring heeft met een 500? Vandaag net de eerste 500 km gereden met de 500 SeiV. “Beetje” nat, dat wel, maar was goed. De MM liep prima, behalve in het gebied tussen 4 tot 4500 toeren/min. En dat in elke versnelling, maar beter te merken bij de hogere versnellingen. Ik weet niet wat dat dat is (ontsteking staat mi goed, bougies mooi symmetrisch koffiebruin, carbs standaard setting). Is dit misschien een ”standaard” 500-euvel? Ik hoop het niet … Ben op zoek naar iemand met rij ervaring met een 500.
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 12 May 2014, 14:49

is het een Sei-V met USA carbu settings? dan staat ie in dat midden gebied inderdaad behoorlijk arm en zal er wel eens wat sputteren...

buiten dat: zitten de goede naalden/verstuivers erin? Dat is het enige wat ik kan bedenken als de rest in orde is
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 12 May 2014, 16:11

Ik zal jouw opmerkingen aan hem doorgeven, THANKS.
Hij belt mij vanavond.

Weet je trouwens de juiste setting voor de 500? Dat is dan natuurlijk de meest logische vraag :D

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 13 May 2014, 09:31

staat op de clubpagina :lol:
http://www.motomoriniclub.nl/carb.html
500W - 1981 PHBH 26BS 45 125 264T 48 X23 3rd 40 1 x 9,5 gr
ik heb volgens mij nog een setje USA carbs liggen... zal eens zoeken vanavond
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 13 May 2014, 09:47

nog wat info gevonden bij de westerburen
http://www.morini-riders-club.com/forum ... f=7&t=2057
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 13 May 2014, 12:18

Tintin wrote:staat op de clubpagina :lol:
http://www.motomoriniclub.nl/carb.html
500W - 1981 PHBH 26BS 45 125 264T 48 X23 3rd 40 1 x 9,5 gr
ik heb volgens mij nog een setje USA carbs liggen... zal eens zoeken vanavond
Ja, klopt, maar daar staat de 500 SeiV niet tussen.
Mijn eerdere vraag was daarom of de carb. bezetting van de 500W gelijk is aan de 500 SeiV.

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 13 May 2014, 16:28

Van de 500 Camel en de 500 Sport wel. Motor is nagenoeg hetzelfde op de nokkenas na (en de bak uiteraard). De Camel en Sei hebben dezelfde versnellingsbak.

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 13 May 2014, 21:16

de 500 USA set waar ik eerder over sprak zou volgens mijn administratie PHBH30 (pumpers) moeten zijn? die heb ik nog niet gevonden... wel een setje van een 500W '79:
main 125
start 65
idle 45
needle x6
atomizer BC264
slide 40
needle 3rd notch
floats 11gr
ik ga dat andere setje nog ff zoeken....

nog wat info van de westerburen: http://www.morini-riders-club.com/forum ... f=7&t=2886
Last edited by Tintin on 13 May 2014, 22:22, edited 1 time in total.
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 13 May 2014, 22:21

gevonden: setje PHBH30ES van een USA 500 Camel, zijn die dingen met een uitstekende moer aan de onderzijde met een hele funky verstuiver (zonder nummer)
main 80
start 50
idle 47
needle x22
slide 50
float 11gr
needle 2nd

ik ga het een vriend nog vragen, die heeft nog een SeiV blok staan met voor zover ik weet een set carbs....
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 14 May 2014, 10:49

Tintin wrote:gevonden: setje PHBH30ES van een USA 500 Camel, zijn die dingen met een uitstekende moer aan de onderzijde met een hele funky verstuiver (zonder nummer)
main 80
start 50
idle 47
needle x22
slide 50
float 11gr
needle 2nd

ik ga het een vriend nog vragen, die heeft nog een SeiV blok staan met voor zover ik weet een set carbs....
De PHBH30ES zit op de USA Camel. Ik heb het over een NL straatversie 500 SeiV.

Om nog meer verwarring te stichten :P
Dit trof hij aan in de Dellorto's:
128/50/X-19/262T
125/48/X1/265T
afwijkende bezetting, waarschijnlijk vanwege de K&N filters.

Ben heel benieuwd wat je vriend aantreft.

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 15 May 2014, 07:52

dafuq?
2 volledig verschillende bezettingen voor de carbs? natuurlijk rijdt dat niet lekker... :shock:
De K&N's moeten er zo wie zo af... geeft alleen maar additionele carburatieproblemen
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 15 May 2014, 10:50

Tintin wrote:dafuq?
2 volledig verschillende bezettingen voor de carbs? natuurlijk rijdt dat niet lekker... :shock:
De K&N's moeten er zo wie zo af... geeft alleen maar additionele carburatieproblemen
Mee eens!! Alleen schijnt het lastig te zijn een origineel luchtfilterhuis voor een 500 te vinden.

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 15 May 2014, 11:38

350-v-twin wrote:
Tintin wrote:dafuq?
2 volledig verschillende bezettingen voor de carbs? natuurlijk rijdt dat niet lekker... :shock:
De K&N's moeten er zo wie zo af... geeft alleen maar additionele carburatieproblemen
Mee eens!! Alleen schijnt het lastig te zijn een origineel luchtfilterhuis voor een 500 te vinden.
ook niet meet bij Tritsch of NLM?
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 15 May 2014, 11:49

"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Re: 500cc hikk kkt

Post by Tintin » 17 May 2014, 10:26

SeiV carbs:
PHBH26
main jet 125
Pilot 45
starting 48
vlotter 11,3 gr
atomizer is 264t
Naald X1
naald stand 3rd notch
gasschuif 40
let wel: wij hebben het blok nog nooit horen lopen met deze bezetting.... is een ongoing project waarvan het frame nog naar de poedercoater moet
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Post Reply