Corsarino 48 ZZ vermogen verhogen

The US model was called Pirate
Post Reply
ROULE BROULE
Posts: 1
Joined: 14 Dec 2019, 13:02

Corsarino 48 ZZ vermogen verhogen

Post by ROULE BROULE » 14 Dec 2019, 13:25

Ik heb een paar vraagjes

morgen ga ik een corsarino ZZ van 1970 kopen .
Deze heeft een dellorto 14/12/2.

1)Zou deze al grotere kleppen hebben, zodat een grotere carburateur (15mm) voldoende is om de 80 per uur te halen?
rijd nu 60 op teller maar motor moet nog afgesteld worden.


2)Weet er iemand een adres waar ik de cilinderkop kan laten aanpassen naar loodvrije benzine ( zachte ringen plaatsen om de kleppen te beschermen ) + eventueel de kleppen vergroten
ik hoor dat er veel mensen zonder additief rijden maar dan gaan de kleppen toch na een tijd lekken?

alvast bedankt

User avatar
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1171
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: Corsarino 48 ZZ vermogen verhogen

Post by 350-v-twin » 14 Dec 2019, 20:49

Vraag 1: ??? Als jouw ZZ de kleine kleppen heeft, moet je wel eerst de grote kleppen scoren of laten maken.

Vraag 2: ieder goed motoren revisie bedrijf moet dat kunnen. Je kunt best wel lang zonder loodvervanger rijden, maar uiteindelijk krijg je dan problemen. Ik zou niet op E10 benzine rijden, maar bv BP 98 Ultimate, Shell V Power of Total Excellium. Die vallen in de E5 klasse met weinig of geen ethanol.

Janturbo
Posts: 2
Joined: 25 Aug 2019, 19:41

Re: Corsarino 48 ZZ vermogen verhogen

Post by Janturbo » 15 Dec 2019, 04:47

Bedankt voor uw antwoord Terug.

1) wat is de goede diameter van de kleppen voor de 80km versie?

2)Buiten de diameter van de kleppen , is er geen verschil aan de cilinderkop?
Maw Is het inlaat/uitlaat kanaal versmald of begrenst?

3)Kent je een adres van een tuning bedrijf in bv: Italië die er ervaring mee heeft met dit motortje?

Update: ingang aan cilinderkop is 14,6mm ,ideaal voor 15mm carburateur , is deze ingang bij alle motoren zo?

Post Reply