Carburator Dell'orto gezocht

125cc and 250 singles, 250 v-twin
125cc en 250 eencilinders, 250 v-twin
prutser
Posts: 116
Joined: 22 Sep 2010, 01:00
Location: Antwerpen - België

Carburator Dell'orto gezocht

Post by prutser » 14 Oct 2010, 23:24

IK ben nog vrij nieuw in dit wereldje van oude motoren, dus het is allemaal nog een beetje zoeken.
Voor mijn Morini 125H ben ik op zoek naar een carburator Dell'Orto, type VHBZ24BS. De vorige lekt onderaan. Ik denk dat de onderste bout niet goed meer vastzit doordat de schroefdraad versleten is. Als ik het zo kan inschatten is dit iets dat niet echt meer te herstellen valt.
De carburator moet niet nieuw zijn, maar enkel goed werken en zeker nergens lekken. Misschien heeft iemand nog dit type op overschot liggen, of kent iemand iemand die nog zo een type heeft liggen.
bedankt alvast voor de reactie.
Hans.

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 15 Oct 2010, 08:22

je kan er natuurlijk ook gelijk een modernere variant op zetten...
PHBL 24AD

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 15 Oct 2010, 14:22

Neem even contact op met NLM in Engeland,
zie www.northleicestermotorcycles.com

of Wolfgang Tritsch in Duitsland
www.w-tritsch.de

Daar heb je de meeste kans.

prutser
Posts: 116
Joined: 22 Sep 2010, 01:00
Location: Antwerpen - België

Post by prutser » 16 Oct 2010, 19:53

Bedankt voor de tips.
Ik zal vanavond de mogelijkheden nog bekijken.

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 18 Oct 2010, 08:42

kijk eens aan, daar hebben we er eentje in het wild :wink:
http://www.speurders.nl/overzicht/motor ... 74389.html

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 18 Oct 2010, 09:12

Dan wel alles overzetten: sproeiers, naald e.d. En kijk dan gelijk of de gasschuif gelijk is. Staat een getal in '40' of '50' o.i.d. Als deze niet gelijk is, dan ook overzetten.

Bij de Dellorto importeur kun je een pakkingsetje kopen.

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 18 Oct 2010, 10:35

350-v-twin wrote:Bij de Dellorto importeur kun je een pakkingsetje kopen.
of bij een willekeurige dealer die Dell'Orto verkoopt bestellen... (ik koop mijn Dell'Orto spullen altijd bij de Guzzi dealer TLM)

prutser
Posts: 116
Joined: 22 Sep 2010, 01:00
Location: Antwerpen - België

Post by prutser » 18 Oct 2010, 22:25

Tintin wrote:kijk eens aan, daar hebben we er eentje in het wild :wink:
http://www.speurders.nl/overzicht/motor ... 74389.html
Bedankt voor de tip. Ben meten gaan kijken.
Hou jullie wel op de hoogte.
Hans.

prutser
Posts: 116
Joined: 22 Sep 2010, 01:00
Location: Antwerpen - België

Post by prutser » 24 Oct 2010, 22:53

350-v-twin wrote:Dan wel alles overzetten: sproeiers, naald e.d. En kijk dan gelijk of de gasschuif gelijk is. Staat een getal in '40' of '50' o.i.d. Als deze niet gelijk is, dan ook overzetten.

Bij de Dellorto importeur kun je een pakkingsetje kopen.
Hoe bedoel je juist, alles overzetten?

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 25 Oct 2010, 08:31

het kan zijn dat de sproeierbezetting, gasschuif en verstuiver/naald anders zijn bij de 2ehands dan bij jouw Morini. Gewoon de 2ehands leegplukken en alles uit je oude carb terugzetten. Je hebt toch alleen maar de behuizing nodig en bovendien kan je 'm dan gelijk goed reinigen :D

prutser
Posts: 116
Joined: 22 Sep 2010, 01:00
Location: Antwerpen - België

Post by prutser » 26 Oct 2010, 22:09

Tintin wrote:het kan zijn dat de sproeierbezetting, gasschuif en verstuiver/naald anders zijn bij de 2ehands dan bij jouw Morini. Gewoon de 2ehands leegplukken en alles uit je oude carb terugzetten. Je hebt toch alleen maar de behuizing nodig en bovendien kan je 'm dan gelijk goed reinigen :D
Ik dacht al zo iets in die richting. Ik ben aan het uitkijken naar de postbode. Hij zou onderweg moeten zijn. Dan kunnen we weer een stapje verder in de motor rijdende te krijgen.

prutser
Posts: 116
Joined: 22 Sep 2010, 01:00
Location: Antwerpen - België

Post by prutser » 14 Dec 2010, 11:12

prutser wrote:
Tintin wrote:het kan zijn dat de sproeierbezetting, gasschuif en verstuiver/naald anders zijn bij de 2ehands dan bij jouw Morini. Gewoon de 2ehands leegplukken en alles uit je oude carb terugzetten. Je hebt toch alleen maar de behuizing nodig en bovendien kan je 'm dan gelijk goed reinigen :D
Ik dacht al zo iets in die richting. Ik ben aan het uitkijken naar de postbode. Hij zou onderweg moeten zijn. Dan kunnen we weer een stapje verder in de motor rijdende te krijgen.
0ndertussen al bijna 2 maanden aan het wachten. Ik denk dat er iets niet in orde is. Ofwel is er iets fout gelopen met de post, ofwel is de verkoop niet helemaal juist en proper verlopen. Ik had het geld gestort en de verkoper zou dan de carburateur opsturen, maar nog steeds niets te zien. Spijtig genoeg ben ik de contactgegevens van de verkoper kwijtgeraakt... :( :evil: :cry:

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 14 Dec 2010, 14:09

Dat klopt niet. Klinkt niet goed. Kan je via de bankoverschrijving de verkoper achterhalen? Als je met Paypal betaald hebt, krijg je je geld terug.

Daar heb je geen andere carburateur mee. Welk type zoek je precies?
Komend weekend hoop ik naar een onderdelenbeurs te gaan. Misschien kan ik daar even kijken.

prutser
Posts: 116
Joined: 22 Sep 2010, 01:00
Location: Antwerpen - België

Post by prutser » 14 Dec 2010, 23:34

350-v-twin wrote:Dat klopt niet. Klinkt niet goed. Kan je via de bankoverschrijving de verkoper achterhalen? Als je met Paypal betaald hebt, krijg je je geld terug.

Daar heb je geen andere carburateur mee. Welk type zoek je precies?
Komend weekend hoop ik naar een onderdelenbeurs te gaan. Misschien kan ik daar even kijken.
Daar had ik nog niet aan gedacht. Al mijn vroegere aan- en verkopen via internet zijn goed verlopen. Dit is de eerste keer dat er iets niet klopt. Ik zal mijn rekeninguittreksels nog eens na kijken.
Het type dat ik zoek is een Dellorto VHBZ 24Bs.

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 15 Dec 2010, 10:16

Helaas gaat mijn bezoek zondag niet door. Morgen lukt ook niet.
Er zijn natuurlijk veel bedrijven waar je een Dellorto kunt scoren.

In Nederland denk ik aan Theo Lamers in Nijmegen, een hele grote Guzzi dealer. Verder NLM in Engeland, Stein Dinse in Duitsland, Wolfgang Tritsch Duitsland, etc. etc.

Ik zou je wel adviseren exact alle originele onderdelen terug te plaatsen in de nieuwe behuizing, dus:

1. juiste gasschuif (daar staat vaak een getal op)
2. juiste naald (let op letter/cijfer)
3. juiste buis sproeier (staat ook een nr en/of letter op)
4. juiste choke sproeier (let op het nr = sproeiermaat)
5. juiste stationair sproeier (idem)
6. juiste hoofdsproeier - aan de onderzijde (let op sproeiermaat)
7. juiste gewicht vd vlotter

Dan ook de naald op de juiste hoogte vastclippen (meestal de middelste inkeping). Verder zou ik gelijk een nieuw pakkingsetje kopen en alle rubber afdichtingen en fiber ringen vernieuwen. Ook gelijk de pakking tussen 'huis' en bovendeksel vernieuwen.

Post Reply