Beetje nieuw in de club.
-
- Posts: 116
- Joined: 22 Sep 2010, 01:00
- Location: Antwerpen - België
Beetje nieuw in de club.
Hallo,
Ik ben al enkele weken lid van de club. Deze club en forum lijken mij een ideale plek om informatie op te doen om mijn Morini rijdende te houden. Vroeger heb ik met een Flandria 50cc gereden, maar ik wou toch meer een echte motor. Ik heb echter geen motorrijbewijs en aangezien je in België met een 125cc met autorijbewijs mag rijden, was de keuze snel gemaakt.
In het voorjaar heb ik mij een Moto Morini 125H, bouwjaar 1980 aangeschaft. Een leuke motor, met nog een klein beetje opknapwerk aan. Echter het grote probleem zit hem in de papieren. Hij komt uit Hongarije en is zonder gelijkvormigheidsattest. Op het Hongaars inschrijvingsbewijs staat het vermogen niet vermeld en dat is nu net hetgene dat de Belgische dienst inschrijvingen nodig heeft. Zelfs na enige hulp van een mede clublid hielp het niet om officieel het vermogen aan te tonen. Maar we geven het niet op. Het is een te grote zonde om zo'n leuke motor te laten verkommeren in een garage. Hij hoort op de baan, asfalt verslinden.
mvg,
Hans.
Ik ben al enkele weken lid van de club. Deze club en forum lijken mij een ideale plek om informatie op te doen om mijn Morini rijdende te houden. Vroeger heb ik met een Flandria 50cc gereden, maar ik wou toch meer een echte motor. Ik heb echter geen motorrijbewijs en aangezien je in België met een 125cc met autorijbewijs mag rijden, was de keuze snel gemaakt.
In het voorjaar heb ik mij een Moto Morini 125H, bouwjaar 1980 aangeschaft. Een leuke motor, met nog een klein beetje opknapwerk aan. Echter het grote probleem zit hem in de papieren. Hij komt uit Hongarije en is zonder gelijkvormigheidsattest. Op het Hongaars inschrijvingsbewijs staat het vermogen niet vermeld en dat is nu net hetgene dat de Belgische dienst inschrijvingen nodig heeft. Zelfs na enige hulp van een mede clublid hielp het niet om officieel het vermogen aan te tonen. Maar we geven het niet op. Het is een te grote zonde om zo'n leuke motor te laten verkommeren in een garage. Hij hoort op de baan, asfalt verslinden.
mvg,
Hans.
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Re: Beetje nieuw in de club.
prutser wrote:Echter het grote probleem zit hem in de papieren. Hij komt uit Hongarije en is zonder gelijkvormigheidsattest. Op het Hongaars inschrijvingsbewijs staat het vermogen niet vermeld en dat is nu net hetgene dat de Belgische dienst inschrijvingen nodig heeft.
Wáár neemt de Belgische dienst inschrijvingen genoegen mee?
Ik heb n.l. een Italiaanse folder waar volgens mij het vermogen op genoemd wordt. Is dat voldoende? Zo ja, dan stuur ik je een kopie.
-
- Posts: 116
- Joined: 22 Sep 2010, 01:00
- Location: Antwerpen - België
Hallo,
Bedankt voor de info en tips.
Blijkbaar is de Belgische dienst inschrijvingen niet snel tevreden.
Ik heb via de club al een poging gewaagd met een kopie van een Nederlands inschrijvingsbewijs. Dit vonden ze echter niet voldoende, terwijl ik dit toch ook als een officieel document bekijk.
Zij willen ofwel een Belgisch document, ofwel een Hongaars document of een document van Moto Morini waar het vermogen uit blijkt, en dan nog liefst van deze motor, dus met de nodige stempels, chassisnummer en vermogen.
Een Italiaanse folder heb ik nog niet geprobeerd.
Wie weet kan het lukken. Als je wil mag je het altijd doorsturen.
Volgens het overzicht van de club zouden deze modellen vanaf 1975 tot en met 1984 gebouwd zijn. Ik weet niet of dat een goed teken is?
De laatste mogelijkheid is een vermogensattest van een erkende firma. Dit kost mij minstens 700euro, wat ik toch wat overdreven vind voor deze motor. En dan moet hij volledig in orde zijn.
Maar ik blijf proberen.
Bedankt alvast voor de steun.
Hans.
Bedankt voor de info en tips.
Blijkbaar is de Belgische dienst inschrijvingen niet snel tevreden.
Ik heb via de club al een poging gewaagd met een kopie van een Nederlands inschrijvingsbewijs. Dit vonden ze echter niet voldoende, terwijl ik dit toch ook als een officieel document bekijk.
Zij willen ofwel een Belgisch document, ofwel een Hongaars document of een document van Moto Morini waar het vermogen uit blijkt, en dan nog liefst van deze motor, dus met de nodige stempels, chassisnummer en vermogen.
Een Italiaanse folder heb ik nog niet geprobeerd.
Wie weet kan het lukken. Als je wil mag je het altijd doorsturen.
Volgens het overzicht van de club zouden deze modellen vanaf 1975 tot en met 1984 gebouwd zijn. Ik weet niet of dat een goed teken is?
De laatste mogelijkheid is een vermogensattest van een erkende firma. Dit kost mij minstens 700euro, wat ik toch wat overdreven vind voor deze motor. En dan moet hij volledig in orde zijn.
Maar ik blijf proberen.
Bedankt alvast voor de steun.
Hans.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Volgens de folder 13,75 DIN pk bij 9.000 toeren.
Deze folder is van ong. 1977/8.
De http://www.motomoriniclub.nl/cv/scan0001.jpg onverkleinde versie kun je hier openen. Ik hoop dat ze deze accepteren.
Het is een beetje een ongelukkige maat, want ik krijg 'm niet helemaal op de scanner.
Deze folder is van ong. 1977/8.
De http://www.motomoriniclub.nl/cv/scan0001.jpg onverkleinde versie kun je hier openen. Ik hoop dat ze deze accepteren.
Het is een beetje een ongelukkige maat, want ik krijg 'm niet helemaal op de scanner.
-
- Posts: 116
- Joined: 22 Sep 2010, 01:00
- Location: Antwerpen - België
Bedankt.350-v-twin wrote:Volgens de folder 13,75 DIN pk bij 9.000 toeren.
Deze folder is van ong. 1977/8.
De http://www.motomoriniclub.nl/cv/scan0001.jpg onverkleinde versie kun je hier openen. Ik hoop dat ze deze accepteren.
Het is een beetje een ongelukkige maat, want ik krijg 'm niet helemaal op de scanner.
Ik maak hem morgen over aan DIV, zien wat ze er van vinden. Hopelijk goed, wantandres resten er mij niet veel andere oplossingen dan toch maar een vermogensattest te laten opstellen door Vincotte aan enkele honderden euro's. Ik jou jullie op de hoogte.
-
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Kan je hier wat mee? Ik heb evt ook nog folders/tests in pdf die ik je kan mailen.
groet,
Hans
http://www.xs4all.nl/~hombre/plaatjes/C ... 75_125.jpg
groet,
Hans
http://www.xs4all.nl/~hombre/plaatjes/C ... 75_125.jpg
Last edited by hombre on 28 Oct 2010, 10:40, edited 1 time in total.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Posts: 116
- Joined: 22 Sep 2010, 01:00
- Location: Antwerpen - België
Bedankt voor de info.
Ik heb vanavond bericht gekregen van de Dienst Inschrijvingen. Mijn aanvraag zou positief onthaald worden. Wat juist het resultaat zal zijn is nog onduidelijk, maar het is in ieder geval het eerste positief antwoord van deze dienst sinds mijn aanvraag in het voorjaar.
We houden jullie op de hoogte.
Alvast bedankt voor de steun en tips.
Ik heb vanavond bericht gekregen van de Dienst Inschrijvingen. Mijn aanvraag zou positief onthaald worden. Wat juist het resultaat zal zijn is nog onduidelijk, maar het is in ieder geval het eerste positief antwoord van deze dienst sinds mijn aanvraag in het voorjaar.
We houden jullie op de hoogte.
Alvast bedankt voor de steun en tips.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL