Stukken voor Morini 250T

125cc and 250 singles, 250 v-twin
125cc en 250 eencilinders, 250 v-twin
Post Reply
motomorini250T
Posts: 23
Joined: 24 Aug 2010, 11:16

Stukken voor Morini 250T

Post by motomorini250T » 24 Aug 2010, 11:27

Hallo,
Ik ben hier nieuw op dit forum en zou graag van jullie wat raad krijgen.
Ik ben in het bezit van een Moto morini 250T. Nu zou ik deze graag terug rijklaar willen krijgen.
Wat er zeker aan moet gebeuren is de voorvork reviseren(geen demping). Achtervering vervangen of reviseren. En de voorrem(klauw) reviseren of vervangen(deze zit vast).
Kunnen jullie me soms helpen waar ik de nodige stukken kan krijgen om dit te herstellen of met welke andere stukken dit kan vervangen worden.

Graag antwoord
Koen

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 26 Aug 2010, 10:06

Hallo & welkom,

Mijn ervaring is dat als alle onderdelen van de vering nog in goede staat zijn dat je kan volstaan met het vervangen van de keerringen en olie (vorkolie kan ook in je schokbrekers, wel een dunne). Dan ben je voor een paar centen klaar. Je kan ook revisiesetjes van Marzocchi kopen (als die voor jouw model beschikbaar zijn tenminste).
Hetzelfde geldt voor de remklauw. Als je deze netjes los kan krijgen kan je hem met nieuwe rubbers in elkaar zetten (en speciaal vet).

Kom je uit België?
Dan is AIM in Tilburg misschien een optie (op zaterdag nog open), anders NLM in Engeland (wel duur) en een stel in Duitsland (Dieter Hofman, Tritsch).

Succes!

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 26 Aug 2010, 13:36

Welkom!

ik ben het eens met de opmerkingen van Hombre.

De gegevens van de leveranciers vind je hier:
www.motomoriniclub.nl/ummlinks.html

Zeker de moeite waard om je 250T weer rijdend te krijgen, want zo vaak zie je dat type niet.

In ieder geval succes gewenst!

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 26 Aug 2010, 13:37

Er staat wat 250 spul op ebay ook
De riemen laten liggen (waarschijnlijk te oud)


En voor remspullen is er een specialist in Duitsland die stuurt het zonder problemen op (wel goede info geven)
Hij maakt ook stahlflexleidingen (das na 30 jaar ook geen luxe om dat te vervangen)

Jörg Bohnenstiel
bomoto@t-online.de

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 30 Aug 2010, 06:12

Een bedankje kan er niet meer af ...triestig tegenwoordig op de fora.

Afsluiten met graag antwoord en dan de moeite niet doen ....enfin

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 30 Aug 2010, 11:15

Misschien is-ie druk met de revisie? :roll:

Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 30 Aug 2010, 21:52

Ik heb laatst ook iemand (via een ander forum lid) geholpen aan kopie van nl kenteken van een 125 morini... ook nooit meer wat van gehoord..(van het forumlid wel).. Wel jammer eigenlijk.

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 30 Aug 2010, 23:32

Heel herkenbaar.

Ik krijg ook wel via de mail vragen van allerlei soort. Dan doe je moeite om een zinnig/nuttig antwoord te sturen en vervolgens hoor je niets meer. Te onbeschoft voor woorden eigenlijk. Op een ander forum kan je kiezen voor een smiley die over z'n nek gaat. Hebben wij helaas niet.

motomorini250T
Posts: 23
Joined: 24 Aug 2010, 11:16

Post by motomorini250T » 01 Sep 2010, 12:54

Eerst en vooral aan iedereen die de nuttige tips gepost heeft bedankt voor de reacties.
Zit niet elke dag achter de pc.
Dus sorry voor de late reactie.

Koen

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 01 Sep 2010, 13:58

dan trek ik mijn woorden in ;-)
Veel pezier nog met de nwe aanwinst

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 02 Sep 2010, 10:48

Ik trek mijn woorden ook in!

Héél soms heeft Rainer Bollgruen in Zuid-Duitsland 250T slopers staan.
Hou daarvoor zijn website in de gaten:
http://www.rainerbollgruen.de/

Succes met het werk aan de motor!

Post Reply