Trekt slecht

The US model was called Pirate
Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Re: Trekt slecht

Post by Borrani » 24 Apr 2020, 10:43

Het klinkt mij meer in de oren als een defecte ontstekingsspoel / condensator?

Heb altijd veel gesleuteld aan brommers (2t), de symptomen bij een warme motor zijn vaak terug te lijden naar de ontsteking.

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: Trekt slecht

Post by 350-v-twin » 24 Apr 2020, 16:29

Dat zou idd. ook kunnen. Juist het gegeven dat de brommer slecht gaat lopen als hij warm is kan duiden op een kapotte condensator.
Condensator is heel goedkoop te vervangen.

Met een kapotte condensator zou hij moeten gaan sputteren. Ooit (1977) met mijn eerste motor gehad op de snelweg. Gelukkig hielp de Wegenwacht mij in no-time weer op weg met een leen condensator. Als dat ding kapot is zie je vonken tussen de contactpunten, ipv vonken aan de bougie. Doordat de vonk aan de bougie zwakker wordt en af en toe uitvalt gaat de motor zeer onregelmatig lopen en sputteren.

Rafson
Posts: 6
Joined: 14 Apr 2020, 19:08

Re: Trekt slecht

Post by Rafson » 24 Apr 2020, 22:27

Bedank heren,
Kan inderdaad ook het geval zijn.
Waar zou ik dit onderdeel kunnen terugvinden?
bedankt alvast !

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: Trekt slecht

Post by 350-v-twin » 25 Apr 2020, 09:08

De condensator vind je op de grondplaat van de ontsteking, dus onder het vliegwiel.
Om het vliegwiel eraf te halen heb je een trekker nodig. Als ik mij goed herinner is de buitenschroefdraad van de trekker M18x1

Zo'n trekker ziet er zo uit https://www.kom4solutions.nl/Files/10/1 ... 561875.jpg
Voor de Corsarino dus een andere maat dan die op de foto.

Hieronder een afbeelding met onderdeel 8, het vliegwiel:
Image

Rafson
Posts: 6
Joined: 14 Apr 2020, 19:08

Re: Trekt slecht

Post by Rafson » 27 Apr 2020, 21:20

Hartelijk bedankt!
Ik heb intussen een originele SH14/12/2 gevonden, ik hoop die asap te kunnen monteren.
Hopelijk loopt hij dan goed, indien niet kan ik de condensator nog vervangen. Kan je die ergens eenvoudig bestellen?
Bedankt voor de exploded view, super handig, heb je er nog van de morini corsarino zt? :)


groeten Raf ,

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: Trekt slecht

Post by 350-v-twin » 28 Apr 2020, 19:28

>>Hartelijk bedankt!

Graag gedaan :D

>>Ik heb intussen een originele SH14/12/2 gevonden, ik hoop die asap te kunnen monteren.

Dan ben je er nog niet, want de sproeierbezetting, naald en schuif moeten ook kloppen. Van de SH carburateur heb ik die niet, wel van de UA 15BS

>>Hopelijk loopt hij dan goed, indien niet kan ik de condensator nog vervangen. Kan je die ergens eenvoudig bestellen?

Ja, ik weet niet exact de waarde van zo'n condensator, maar volgens mij zijn ze redelijk universeel. Dat zou je eens apart moeten onderzoeken (en dan hier terugmelden natuurlijk).

>>Bedankt voor de exploded view, super handig, heb je er nog van de morini corsarino zt?

Je kan de Corsarino onderdelencatalogus makkelijk van het internet plukken, als je 'm niet kan vinden, stuur dan ff een persoonlijk bericht dan stuur ik 'm toe per e-mail. Doe ik er gelijk het electrisch schema bij.

N.B. Er bestaat géén werkplaatshandboek van de Corsarino.

Post Reply