koppeling opengegooid

Technical questions about Moto Morini motorbikes/mopeds
Technische vragen over Moto Morini motoren/bromfietsen
User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 22 Sep 2009, 10:44

Na een paar pogingen ligt de featherlight op zijn plaats.
Koppeling is nog "stevig" maar een pak beter dan voorheen.
Schakelen doet ie nu bijna als de Duc en zelfs stilstaande krijg je m zo uit versnelling.
Vrouwtje tevreden :-)
Ikke niet helemaal want zie nog wat olieverlies, toch de dichting wat beschadigd misschien ?
Das dan voor een volgende regendag, nu eerst een ritje zeeland ;-)

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 22 Sep 2009, 12:03

mantaray wrote:Ikke niet helemaal want zie nog wat olieverlies, toch de dichting wat beschadigd misschien ?
Achter het koppelingshuis bevindt zich een vrij grote olie keerring, standaard, metrische maat. Die zou ik vervangen. Er staat mij vaag iets bij dat er nog een 2e, kleinere keerring te vinden is, maar dat weet ik niet meer precies. :?

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 22 Sep 2009, 20:23

Ik had ze beide vervangen( weliswaar zonder specialtool), het is wel een babylonische spraakverwarring :-)
Simi's of simiringen zijn hier keerringen.
In ieder geval is sigrid reuze tevreden over de manier warrop de Morini nu schakelt

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 22 Sep 2009, 20:56

350-v-twin wrote:Vraag maar na bij Kees, dan hoor je het van hem.
Ben benieuwd, waarom is-ie eigenlijk niet op het forum te vinden?

Volgens mij komen die lekkages vnl. omdat er eigenlijk geen serieuze afdichting zit op de as. Die je dus van Hylomar moet voorzien. Aardig is dat er een gaatje onderin het koppelingsdeksel zit waardoor overtollige olie gewoon weg kan lekken. Daar hebben ze in het ontwerp al rekening mee gehouden. ;-)

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 23 Sep 2009, 00:07

hombre wrote:Ben benieuwd, waarom is-ie eigenlijk niet op het forum te vinden?
Géén idee :shock: , gaan we vragen tijdens weekend 3/4 oktober.
hombre wrote:Volgens mij komen die lekkages vnl. omdat er eigenlijk geen serieuze afdichting zit op de as. Die je dus van Hylomar moet voorzien. Aardig is dat er een gaatje onderin het koppelingsdeksel zit waardoor overtollige olie gewoon weg kan lekken. Daar hebben ze in het ontwerp al rekening mee gehouden. ;-)
Misschien gewoon op bezuinigd?? Enig ander idee?

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 24 Sep 2009, 00:12

350-v-twin wrote:Misschien gewoon op bezuinigd?? Enig ander idee?
Volgens mij komt dat omdat daar gewoon geen passende keerring voor is of was destijds.

Post Reply