Na een paar pogingen ligt de featherlight op zijn plaats.
Koppeling is nog "stevig" maar een pak beter dan voorheen.
Schakelen doet ie nu bijna als de Duc en zelfs stilstaande krijg je m zo uit versnelling.
Vrouwtje tevreden
Ikke niet helemaal want zie nog wat olieverlies, toch de dichting wat beschadigd misschien ?
Das dan voor een volgende regendag, nu eerst een ritje zeeland
koppeling opengegooid
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Achter het koppelingshuis bevindt zich een vrij grote olie keerring, standaard, metrische maat. Die zou ik vervangen. Er staat mij vaag iets bij dat er nog een 2e, kleinere keerring te vinden is, maar dat weet ik niet meer precies.mantaray wrote:Ikke niet helemaal want zie nog wat olieverlies, toch de dichting wat beschadigd misschien ?
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
-
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Ben benieuwd, waarom is-ie eigenlijk niet op het forum te vinden?350-v-twin wrote:Vraag maar na bij Kees, dan hoor je het van hem.
Volgens mij komen die lekkages vnl. omdat er eigenlijk geen serieuze afdichting zit op de as. Die je dus van Hylomar moet voorzien. Aardig is dat er een gaatje onderin het koppelingsdeksel zit waardoor overtollige olie gewoon weg kan lekken. Daar hebben ze in het ontwerp al rekening mee gehouden.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Géén idee , gaan we vragen tijdens weekend 3/4 oktober.hombre wrote:Ben benieuwd, waarom is-ie eigenlijk niet op het forum te vinden?
Misschien gewoon op bezuinigd?? Enig ander idee?hombre wrote:Volgens mij komen die lekkages vnl. omdat er eigenlijk geen serieuze afdichting zit op de as. Die je dus van Hylomar moet voorzien. Aardig is dat er een gaatje onderin het koppelingsdeksel zit waardoor overtollige olie gewoon weg kan lekken. Daar hebben ze in het ontwerp al rekening mee gehouden.