Morini

The US models of the Corsaro were called Hurricane, Cyclone or Jaguar.
In the US, Sbarazzino was called Thunder Chief
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 04 Nov 2013, 10:51

Spuit tussen de binnen en buitenkabel een hoeveelheid WD40 of andere siliconenspray. Dat smeert de stalen kabel zodanig dat hij soepel moet kunnen bewegen.

Pieteloe
Posts: 43
Joined: 21 Jul 2013, 16:52

Post by Pieteloe » 06 Nov 2013, 12:48

350-v-twin wrote:Spuit tussen de binnen en buitenkabel een hoeveelheid WD40 of andere siliconenspray. Dat smeert de stalen kabel zodanig dat hij soepel moet kunnen bewegen.
Beste,
Dat is het probleem niet.
De gasschuif word plakkerig naar gelang ik er met rij.
En blijf steken naar gelang de tijd.
Aan wat kan dat liggen?
Alvast bedankt é
Grtjes pieter

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 07 Nov 2013, 08:39

wat tank je?
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Pieteloe
Posts: 43
Joined: 21 Jul 2013, 16:52

Post by Pieteloe » 08 Nov 2013, 10:50

Tintin wrote:wat tank je?
Ik tank 95.
Kan dat er iets me te make hebbe?
Grtjes pieter

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 08 Nov 2013, 15:31

tankcoating die oplost ?

Pieteloe
Posts: 43
Joined: 21 Jul 2013, 16:52

Post by Pieteloe » 08 Nov 2013, 20:39

mantaray wrote:tankcoating die oplost ?
Neen de verf blijf er mooi op hangen en zak nie of er komeen geen oneffen heden op.
Grtjes pieter

Pieteloe
Posts: 43
Joined: 21 Jul 2013, 16:52

Post by Pieteloe » 15 Nov 2013, 20:13

Pieteloe wrote:
mantaray wrote:tankcoating die oplost ?
Neen de verf blijf er mooi op hangen en zak nie of er komeen geen oneffen heden op.
Grtjes pieter
Hupla!
Kheb het gevonden!
Ik tank nu met 98 in plaats van 95 en geen plak meer op men gas klep.
Grtjes pieter 😉

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 16 Nov 2013, 13:44

Pieteloe wrote:en geen plak meer op men gas klep.
:D :D

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 16 Nov 2013, 20:56

heel goed, die ouwetjes lusten geen ethanol...
BP Ultimate en Shell V-power zijn trouwens nog ethanolvrij... de rest weet ik het niet van. Ik probeer altijd bij een shell of bp aan te landen voor een tankbeurt... zo niet rij ik hem zo snel mogelijk leeg
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 17 Nov 2013, 11:01

Helemaal mee eens. Ik vind het trouwens onbestaanbaar dat de oliemaatschappijen de young-/oldtimers in het geheel negeren. Nooit lees je een waarschuwing dat de samenstelling van benzine gewijzigd is. Kort was er benzine met loodvervanger verkrijgbaar.

Nu schuiven ze massaal naar toevoeging van ethanol, om allerlei redenen en opnieuw 'vergeten' ze om hun klanten te informeren.

Het is maar de vraag hoelang BP en Shell hun ethanolvrije peut in de handel houden, ...en daarna :?: :?:

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 17 Nov 2013, 22:01

Aspen 4+
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 18 Nov 2013, 22:11

Ja van gehoord, maar hoe moet dat onderweg?
Dan de prijs: ong. 3,65 per liter. Zal maar niet omrekenen naar guldens :cry:

Post Reply