Moto Retro Wieze

Off-topic
Post Reply
prutser
Posts: 116
Joined: 22 Sep 2010, 01:00
Location: Antwerpen - België

Moto Retro Wieze

Post by prutser » 09 Feb 2013, 20:14

Vandaag voor de eerste maal naar Moto Retro Wieze geweest, Belgisch grootste oude motorenbeurs.
Bleek toch een tegenvaller te zijn. Heb geen enkele Moto Morini gevonden. Wel een paar boekjes, brochures, badges en stickers maar dat was het dan wel zo'n beetje. Het enige boekje dat een beetje interessant leek was dan ook nog verkocht aan die andere Morinifan toen ik terug ging. Ofwel heb ik het verkeerde merk gekozen, ofwel is België nog niet klaar voor Morini :?

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 10 Feb 2013, 11:47

Troost je: dat is in NL al niet anders. Hier heb je een aantal beurzen waarvan "Vehikel" de bekendste is. Heel af en toe vind je er een Morini, of soms meer dan één. Er is geen pijl op te trekken. Niet zo verwonderlijk als je bedenkt dat Morini een klein merk was en nog is.
N.B. wel in 2008 mijn Kanguro op zo'n beurs gevonden!! 8)

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Re: Moto Retro Wieze

Post by Tintin » 11 Feb 2013, 10:02

prutser wrote:Vandaag voor de eerste maal naar Moto Retro Wieze geweest, Belgisch grootste oude motorenbeurs.
Bleek toch een tegenvaller te zijn. Heb geen enkele Moto Morini gevonden. Wel een paar boekjes, brochures, badges en stickers maar dat was het dan wel zo'n beetje. Het enige boekje dat een beetje interessant leek was dan ook nog verkocht aan die andere Morinifan toen ik terug ging. Ofwel heb ik het verkeerde merk gekozen, ofwel is België nog niet klaar voor Morini :?
er stond 's morgens (pakweg 9:45) in hal A in een linker nisje een 350 K2 in erg mooie staat... die was vast al verkocht toen jij langs liep
verder inderdaad niet of nauwelijks Morini... uberhaupt niet veel ital
vond thet trouwens een betere beurs dan menigeen in NL, veel "goede" handel ipv de bakken oud ijzer of veel te veel brommers die je in NL op veel beurzen vindt

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 11 Feb 2013, 13:00

Gisteren ook ff geweest.

Behalve de 350 ducati's niks gezien wat mijn interesse kon opwekken.
Op een ander ducatistandje verkochten ze rubberen "overtrekjes" voor de ontsteking.
Er lag ook een morinibobine bij - niet te koop- alleen als voorbeeld.
Wat je met zo'n overtrek moet doen aangezien het spul toch droog onder de tank zit is me een raadsel.

Bij een wielen/ spakerstand lag dan nog een 350 sportvoorwieltje met dubbele drum

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 11 Feb 2013, 21:23

Hee leuk dat jullie er ook waren. Leuke en aantrekkelijke beurs, de mix van belgen, nederlanders en fransen werkt goed, en dat terwijl de meesten een pintje aan het drinken waren en ik niemand echt dronken heb gezien.

De K2 heb ik inderdaad gezien, showroomstaat! Heb je meteen de beste 3 1/2 onder je kont, en als je erop zit, dan zie je m toch niet.

Lag het aan mij, maar waren over het algemeen de prijzen erg hoog? Toch wat ik links en rechts zag was dat er aanzienlijk werd gehandeld, dit in tegenstelling tot het vehikel. Ook opvallend!

prutser
Posts: 116
Joined: 22 Sep 2010, 01:00
Location: Antwerpen - België

Re: Moto Retro Wieze

Post by prutser » 12 Feb 2013, 23:11

Tintin wrote:
prutser wrote:
er stond 's morgens (pakweg 9:45) in hal A in een linker nisje een 350 K2 in erg mooie staat... die was vast al verkocht toen jij langs liep
Ik was er pas rond 15uur. Dat kan dus best zijn dat de meest interessante dingen al weg waren. De sfeer was wel heel aangenaam. Half Europa was er denk ik. Ik heb Vlaams, Nederlands, Frans, Duits en Engels gehoord.

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Re: Moto Retro Wieze

Post by Tintin » 13 Feb 2013, 08:51

prutser wrote:
Tintin wrote:
prutser wrote:
er stond 's morgens (pakweg 9:45) in hal A in een linker nisje een 350 K2 in erg mooie staat... die was vast al verkocht toen jij langs liep
Ik was er pas rond 15uur. Dat kan dus best zijn dat de meest interessante dingen al weg waren. De sfeer was wel heel aangenaam. Half Europa was er denk ik. Ik heb Vlaams, Nederlands, Frans, Duits en Engels gehoord.
ik was er al om 8:30 omdat ik wist dat de koffiebar open was, zag om 8:45 de eerste Leffe's passeren en buiten de eerste broodjes braadworst (wat zijn jullie zuiderburen toch lekkere bourgondiers :)). Tot onze verrassing mocht je al om 9:00 de hallen in dus dat kwam goed uit want het was nog lekker rustig

prutser
Posts: 116
Joined: 22 Sep 2010, 01:00
Location: Antwerpen - België

Re: Moto Retro Wieze

Post by prutser » 13 Feb 2013, 09:25

Tintin wrote:
prutser wrote:
Tintin wrote: er stond 's morgens (pakweg 9:45) in hal A in een linker nisje een 350 K2 in erg mooie staat... die was vast al verkocht toen jij langs liep
Ik was er pas rond 15uur. Dat kan dus best zijn dat de meest interessante dingen al weg waren. De sfeer was wel heel aangenaam. Half Europa was er denk ik. Ik heb Vlaams, Nederlands, Frans, Duits en Engels gehoord.
ik was er al om 8:30 omdat ik wist dat de koffiebar open was, zag om 8:45 de eerste Leffe's passeren en buiten de eerste broodjes braadworst (wat zijn jullie zuiderburen toch lekkere bourgondiers :)). Tot onze verrassing mocht je al om 9:00 de hallen in dus dat kwam goed uit want het was nog lekker rustig
Toen ik tegen sluitenstijd doorging stonden er buiten nog rustig een aantal hun hamburger te verslinden, en door te spoelen met een glaasje gerstenat. Het zou best kunnen dat dit nog dezelfde zijn als 's morgens... :D

Post Reply