Nieuw lid / New member
-
- Posts: 16
- Joined: 16 Nov 2011, 11:48
- Location: Amersfoort NL
Nieuw lid / New member
Ik zal me even voorstellen :
Mijn naam is Henk, 50 jr en al lang motorrijder en woon in Havelte ( Dr)
Ik heb een poosje actief aan classic racen gedaan maar ben daar om (toekomstig mogelijke) gezondheidsredenen mee gestopt.
Mijn laatste racer ( een Benelli) ruilde ik voor een 3 1/2 Strada kenteken 1975.
De "oer Strada" volgens deze site.
Naast het feit dat ik onder de indruk ben van de motor qua techniek rijdt hij ook nog eens goed ( en fel) ! Bovendien heeft hij iets wat je weinig tegen komt.Eigenzinnigheid ?
Momenteel staat hij op de brug om helemaal na te lopen deze winter.
Ik kijk er naar uit om hem van de zomer in te zetten bij toerritten van de Morini club.
Een grote wens is om Milaan-Taranto met deze motor te gaan rijden.
Als er meer clubleden willen/gaan : count me in..
Ik heb nog een aantal wegmotoren waarvan de interessantste een Moto Guzzi 850 T van 1974.
mvg
Henk 3 1/2
Mijn naam is Henk, 50 jr en al lang motorrijder en woon in Havelte ( Dr)
Ik heb een poosje actief aan classic racen gedaan maar ben daar om (toekomstig mogelijke) gezondheidsredenen mee gestopt.
Mijn laatste racer ( een Benelli) ruilde ik voor een 3 1/2 Strada kenteken 1975.
De "oer Strada" volgens deze site.
Naast het feit dat ik onder de indruk ben van de motor qua techniek rijdt hij ook nog eens goed ( en fel) ! Bovendien heeft hij iets wat je weinig tegen komt.Eigenzinnigheid ?
Momenteel staat hij op de brug om helemaal na te lopen deze winter.
Ik kijk er naar uit om hem van de zomer in te zetten bij toerritten van de Morini club.
Een grote wens is om Milaan-Taranto met deze motor te gaan rijden.
Als er meer clubleden willen/gaan : count me in..
Ik heb nog een aantal wegmotoren waarvan de interessantste een Moto Guzzi 850 T van 1974.
mvg
Henk 3 1/2
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
Welkom Henk bij de Morinifanaten
't Is hier niet zo druk maar we staan wel ieder jaar op de italdagen en andere evenementen
En fotos mag ook hoor HINT
Zelfs die Guzzi willen we wel eens zien( heb er in de 70ers ook een gehad)
Veel info vind je ook bij de Duitse collega's
http://ital-web.de/forum/
Grtz
Raymond
't Is hier niet zo druk maar we staan wel ieder jaar op de italdagen en andere evenementen
En fotos mag ook hoor HINT
Zelfs die Guzzi willen we wel eens zien( heb er in de 70ers ook een gehad)
Veel info vind je ook bij de Duitse collega's
http://ital-web.de/forum/
Grtz
Raymond
-
- Posts: 16
- Joined: 16 Nov 2011, 11:48
- Location: Amersfoort NL
Dag Raymond,
Bedankt.Helaas gaat dat niet met die foto's..
Heb er een aantal gemaakt op de brug maar het blijkt dat je alleen images van publieke sites kunt uploaden.
Heb net een nieuwe accu in de motor.Blijkt dat bijna alles werkt.
Helaas is de remlicht schakelaar van de achterrem niet aanwezig.
Ik kan wel zien waar hij zat maar weet niet hoe het er uit ziet.
Kabel zat er achter en bij verbinden gaat remlicht branden.
Dus op zoek naar zo'n schakelaar...
mvg
Henk[/img][/url][/list]
Bedankt.Helaas gaat dat niet met die foto's..
Heb er een aantal gemaakt op de brug maar het blijkt dat je alleen images van publieke sites kunt uploaden.
Heb net een nieuwe accu in de motor.Blijkt dat bijna alles werkt.
Helaas is de remlicht schakelaar van de achterrem niet aanwezig.
Ik kan wel zien waar hij zat maar weet niet hoe het er uit ziet.
Kabel zat er achter en bij verbinden gaat remlicht branden.
Dus op zoek naar zo'n schakelaar...
mvg
Henk[/img][/url][/list]
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Posts: 16
- Joined: 16 Nov 2011, 11:48
- Location: Amersfoort NL
-
- Posts: 16
- Joined: 16 Nov 2011, 11:48
- Location: Amersfoort NL
Dank.
Inmiddels is er een nieuwe voorband op en de remlichtschakelaar zit er op.
Dat laatste had nog wel voeten in aarde omdat het contact precies tegengesteld werkte ( misschien voor een Ducati ?).
Gelukkig kon ik het ding openmaken en de plunjer op de as omdraaien waardoor nu "contact" in uitgeschoven stand i.p.v andersom.
Dicht flensen is natuurlijk niet zo mooi als "af fabriek" maar dat zie je nu niet meer omdat ik het geheel heb ingepakt in rubber om het tegen weersinvloeden te beschermen.
De tandriem heb ik inmiddels ook onder de loep.Er zit een "synchro star" -Japan op die er prachtig uitziet..Lijkt redelijk nieuw.Netjes op de tandwielen en spanning o.k.
Wist ik maar wanneer hij er op is gekomen..
Iemand die de vorige eigenaar kent ( Schijnt uit "Goor" te komen) ??
Ik zal zelf na vervanging een notitie maken aan de binnenkant van de beschermkap.Altijd handig voor een volgende eigenaar..
Met mijn racers stiftte ik ook altijd alles overal op. Maten van sproeiers, gebruikte tandwielen, graden voorontsteking, enz.Weet je altijd snel wat er het laatst was gedaan.Dit kan heel subtiel op niet opvallende plekken met een fijne CD pen o.i.d.
Mijn tandwiel is type B.
Ik heb een "Contitech" besteld ( 4 €!!) maar die moest nog gemaakt worden
"verser" kan niet...
Wat zijn overigens die schroeven met platte kop op de kappen een ondingen ! Ik heb ze er ternauwernood afgekregen m.b.v een slag schroevendraaier.
Dat worden dus gelijk inbusbouten.
grt
Henk
Inmiddels is er een nieuwe voorband op en de remlichtschakelaar zit er op.
Dat laatste had nog wel voeten in aarde omdat het contact precies tegengesteld werkte ( misschien voor een Ducati ?).
Gelukkig kon ik het ding openmaken en de plunjer op de as omdraaien waardoor nu "contact" in uitgeschoven stand i.p.v andersom.
Dicht flensen is natuurlijk niet zo mooi als "af fabriek" maar dat zie je nu niet meer omdat ik het geheel heb ingepakt in rubber om het tegen weersinvloeden te beschermen.
De tandriem heb ik inmiddels ook onder de loep.Er zit een "synchro star" -Japan op die er prachtig uitziet..Lijkt redelijk nieuw.Netjes op de tandwielen en spanning o.k.
Wist ik maar wanneer hij er op is gekomen..
Iemand die de vorige eigenaar kent ( Schijnt uit "Goor" te komen) ??
Ik zal zelf na vervanging een notitie maken aan de binnenkant van de beschermkap.Altijd handig voor een volgende eigenaar..
Met mijn racers stiftte ik ook altijd alles overal op. Maten van sproeiers, gebruikte tandwielen, graden voorontsteking, enz.Weet je altijd snel wat er het laatst was gedaan.Dit kan heel subtiel op niet opvallende plekken met een fijne CD pen o.i.d.
Mijn tandwiel is type B.
Ik heb een "Contitech" besteld ( 4 €!!) maar die moest nog gemaakt worden
"verser" kan niet...
Wat zijn overigens die schroeven met platte kop op de kappen een ondingen ! Ik heb ze er ternauwernood afgekregen m.b.v een slag schroevendraaier.
Dat worden dus gelijk inbusbouten.
grt
Henk
-
- Posts: 16
- Joined: 16 Nov 2011, 11:48
- Location: Amersfoort NL
Nieuwe riem zit er op ( Contitech. Schrik niet : 4€17 bij RS Nederland)
Om het vliegwiel vast te houden heb ik een L profiel van aluminium voorzien van gaten en daar bouten in gezet met de juiste diepte zodat de spoelen niet geraakt worden.
Om dan een dopsleutel op de moer te krijgen haal je simpelweg zoveel van het aluminium weg als nodig is met een slijper.Een "U" vorm.
Werkte perfect.
Als je een halve meter profiel neemt heb je een goed moment.
Het moet wel breed genoeg zijn om de uitsparing te maken en dus het geheel stijf genoeg te houden.
cu
2012
Om het vliegwiel vast te houden heb ik een L profiel van aluminium voorzien van gaten en daar bouten in gezet met de juiste diepte zodat de spoelen niet geraakt worden.
Om dan een dopsleutel op de moer te krijgen haal je simpelweg zoveel van het aluminium weg als nodig is met een slijper.Een "U" vorm.
Werkte perfect.
Als je een halve meter profiel neemt heb je een goed moment.
Het moet wel breed genoeg zijn om de uitsparing te maken en dus het geheel stijf genoeg te houden.
cu
2012
-
- Posts: 16
- Joined: 16 Nov 2011, 11:48
- Location: Amersfoort NL