Linksschakeling
-
- Posts: 84
- Joined: 26 Jun 2011, 19:08
- Location: Belgium
Linksschakeling
Vraagje... gezien mijn vriendin ook wel eens van het Morini-rijden wil proeven, maar ze bang is om met een rechtsgeschakelde motor te rijden, vroeg ik me af of het mogelijk is om beide het schakel- en remsysteem om te bouwen naar een 'normale' opstelling? Zijn er personen hier die daar ervaring mee hebben? Ik ben draaier/frezer van beroep dus heb er geen moeite mee om zelf dingen te maken.
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
daar waren setjes voor en soms zie je ze op ebay
Bij Marcus staat een tekening
http://www.morini-pickup.de/Aktuelles/L ... chnung.jpg
Bij Marcus staat een tekening
http://www.morini-pickup.de/Aktuelles/L ... chnung.jpg
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Nee, niet te koop, ook niet helemaal compleet denk ik.
Ik heb het setje geleend, juist om deze foto te kunnen tonen.
Overigens is rechts schakelen prima te doen. Zelf heb ik een links schakelende (Kanguro) en ook een rechts schakelende Morini (350 Touring). Als ik mij bij het wegrijden inprent of het links of rechts schakelen is, dan heb ik verder geen problemen.
Ik heb het setje geleend, juist om deze foto te kunnen tonen.
Overigens is rechts schakelen prima te doen. Zelf heb ik een links schakelende (Kanguro) en ook een rechts schakelende Morini (350 Touring). Als ik mij bij het wegrijden inprent of het links of rechts schakelen is, dan heb ik verder geen problemen.
-
- Posts: 84
- Joined: 26 Jun 2011, 19:08
- Location: Belgium
Ok, geen probleem, toch bedankt voor de foto.
Zelf heb ik geen enkel probleem met het rechts schakelen, maar ik wil vermijden dat mijn vriendin in een noodsituatie de verkeerde reflexen zou hebben. Het hoeft maar één keer fout te gaan om zware gevolgen te hebben he en ik zie ze beiden liefst in één stuk terug thuis komen.
Zelf heb ik geen enkel probleem met het rechts schakelen, maar ik wil vermijden dat mijn vriendin in een noodsituatie de verkeerde reflexen zou hebben. Het hoeft maar één keer fout te gaan om zware gevolgen te hebben he en ik zie ze beiden liefst in één stuk terug thuis komen.
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
here is TinTin
Wil je anders ook ff kijken of je het setje onder je fiets krijgt? Ik heb geen idee wat er allemaal mist maar wellicht komen we er wel uit...
Het kan namelijk zomaar zijn dat dit setje voor een Kanguro, Excalibur of zo is... zat bij een partijtje onderdelen van eBay en de verkoper wist het ook niet
Wil je anders ook ff kijken of je het setje onder je fiets krijgt? Ik heb geen idee wat er allemaal mist maar wellicht komen we er wel uit...
Het kan namelijk zomaar zijn dat dit setje voor een Kanguro, Excalibur of zo is... zat bij een partijtje onderdelen van eBay en de verkoper wist het ook niet
-
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Zo te zien aan de glimsalabim van een Excalibur , je moet dan een stuk extra pijp aan je frame hebben waar het hele schakelmechanisme doorheen loopt. Op de foto mist vlgs mij dat deel dat ook daadwerkelijk van links nr rechts gaat (zie o.a. de onderdelenlijst op Morinispecial.it). 't Zit ook zo op de Camel en Kanguro.