even voorstellen

350 Sport & Touring, 500 Sport & Touring
Post Reply
Pantah
Posts: 84
Joined: 26 Jun 2011, 19:08
Location: Belgium

even voorstellen

Post by Pantah » 26 Jun 2011, 19:16

Hallo, ik ben Kurt, kom uit België en heb naast een 5-tal Ducati's en twee Laverda's, ook twee Moto Morini's, een Strada 350 uit 1974 en een 350 Sport uit 1981. De Sport is in rijdende, goede staat, de Strada ben ik nog aan het opmaken nadat ik vertrokken was van een rolling frame met motor, maar zonder tank, tellers, zadel, zijdeksels... Intussen heb ik het meeste samengeraapt, maar de motor moet nog een grondig nazicht krijgen.

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 26 Jun 2011, 19:41

Welkom Kurt! Je Morinis hebben goed Italiaans gezelschap zo te horen!
Denk dat er wel wat forumleden benieuwd zijn naar wat foto's, inclusief mijzelf :D

Werkt als volgt: foto's op een (gratis)webserver zetten als flikr.com, imageshack.com of elke andere is goed. Dan het adres dat begint met http:// tussen de [img]en[/img] codes plaatsen.

Oh ja, foto's svp max. 800 pixels breed.

Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Re: even voorstellen

Post by Borrani » 26 Jun 2011, 23:17

Pantah wrote:Hallo, ik ben Kurt, kom uit België en heb naast een 5-tal Ducati's en twee Laverda's, ook twee Moto Morini's, een Strada 350 uit 1974 en een 350 Sport uit 1981. De Sport is in rijdende, goede staat, de Strada ben ik nog aan het opmaken nadat ik vertrokken was van een rolling frame met motor, maar zonder tank, tellers, zadel, zijdeksels... Intussen heb ik het meeste samengeraapt, maar de motor moet nog een grondig nazicht krijgen.
Welkom Kurt

:) :)

mvg Ries

Pantah
Posts: 84
Joined: 26 Jun 2011, 19:08
Location: Belgium

Post by Pantah » 27 Jun 2011, 21:37

Bedankt voor de verwelkoming.
@350-V-twin, ik denk dat wij via mail al eens contact hebben gehad. Ik heb van jou de tip gekregen om aan de Mitsuboshi-riempjes te geraken en mijn Morini is je dankbaar :)

Dit is mijn Sport, welke ik voorlopig nog laat in de toestand waarin hij is. Ik heb nu enkel wat roestige bouten en moeren vervangen en de aandrijving van de teller hersteld. Ik heb onderandere het stukje moeten maken dat in het koppelstukje tussen de kabel en de teller zorgt voor de eigenlijke aandrijving in de teller. Dat was draaien en frezen met het vergrootglas erbij :P Verder nog het riempje vervangen, nieuwe bougies en nieuwe koppeling, vers bloed, enz...
De velgen zien er wit uit op de foto, maar ze zijn wel degelijk grijs. Blame the flash :)

Image

Image

En dit is de Strada

Image

Nog veel werk voor de boeg bij deze en ik ga ze meteen ook in al haar glorie herstellen, maar dan in een sportieve setting. Kader wordt gepoederlakt, motorblok zal een grondige revisie krijgen, een setje mooie velgen erop, enz...
Het blok zat vast toen ik haar kocht. Inmiddels is het losgekomen, maar op een bepaald punt blokkeert de boel, nochtans komen de kleppen netjes terug naar boven. Ik heb er ook niet de grote kracht willen op gebruiken en ga het blok eerst voorzichtig strippen.

Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 27 Jun 2011, 22:07

Een complete restauratie 8) 8) dat zijn leuke projecten, succes ermee :)

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 28 Jun 2011, 23:05

Ja véél werk voor de boeg. Maar de bikes zijn het waard!
Je zult er veel (stuur)plezier aan beleven!

Hedenavond mijn restauratieproject (350 Sport) weer opgepakt. Kennis van mij haalt het stuurlager los. Dan kan daarna het frame gestraald en gepoedercoat worden. Evt. lakken. Ben er nog niet over uit :? :?

Post Reply