Page 1 of 1

een eerste ritje

Posted: 27 May 2009, 16:28
by mantaray
De tube tandpasta is niet te vergelijken met een normale 3 1/2 sport.

Tenminste niet met degene die ik in bezit heb de 75 en de 82 dus.
Handling is stukken beter.
Geen gat in het middenbereik.
Schijnbaar heb ik ook de ideale afmetingen, want het machientje past als een broek
Kortom ben blij dat ik het Dartje gekocht heb.

Wat me minder bevalt is de achtervering (misschien nog bij te stellen) en het getik van de kleppen dat versterkt wordt door de bekleding.
Oh ja en het povere uitlaatmuziekje

Nog een bijkomstigheid : er liggen geen bt45 ers op zoals bij mijn andere Morinis maar Heidenau's.

Re: een eerste ritje

Posted: 27 May 2009, 19:57
by 350-v-twin
mantaray wrote:De tube tandpasta is niet te vergelijken met een normale 3 1/2 sport.
Nee, het is ook geen gewone 3 1/2 Sport. Je hebt het allerlaatste blok van de 350, opgeboord tot 400cc. Daar zit toch 20jr ontwikkeling in, want iedere keer werden er wel verbeteringen aangebracht.
mantaray wrote:Tenminste niet met degene die ik in bezit heb de 75 en de 82 dus. Handling is stukken beter. Geen gat in het middenbereik.
Schijnbaar heb ik ook de ideale afmetingen, want het machientje past als een broek. Kortom ben blij dat ik het Dartje gekocht heb.
Ja, en je hebt een heel zeldzame fiets in de Lage Landen. Ik denk dat er minder dan 10 rondrijden in Nederland, misschien eerder 5. Van de 400cc versie ken ik er géén in NL/Be. Ik geloof dat er maar 200 stuks 400cc gemaakt zijn. Meeste zijn in Duitsland verkocht.
mantaray wrote:Wat me minder bevalt is de achtervering (misschien nog bij te stellen) en het getik van de kleppen dat versterkt wordt door de bekleding.
Heb je zo'n centrale veerpoot?! Daar zitten toch stelmogelijkheden op?
FF experimenteren op een kasseienweg :P
mantaray wrote:Oh ja en het povere uitlaatmuziekje.
Gat in prikken?! Geintje. Heb ik zo gauw geen antwoord op. Andere demper?
mantaray wrote:Nog een bijkomstigheid : er liggen geen bt45 ers op zoals bij mijn andere Morinis maar Heidenau's.
Van de bt45 heb ik goede verhalen gehoord. Maar ook de Heidenau's zijn niet slecht. Hooguit wat onbekend, maar niet slecht. Gewoon afrijden.

Posted: 27 May 2009, 20:24
by mantaray
Er zijn geen bridgestones voor de Dart, tenzij ik 17 velg steek vanvoor.
En das niet de bedoeling.

Oh ja nog een ding waar ik naar moet kijken : bij het dichtdraaien van het gashandle blijft ie toch even in hogere toeren hangen.

Soms hangt ie ook gewoon op 2500 totdat ik m dan quasi afwurg via de koppeling.
Dus een gasschuif is dat dan eigenlijk niet

Posted: 28 May 2009, 10:06
by 350-v-twin
Misschien eens de gaskabel(s) smeren met teflon/siliconen spray?

Posted: 28 May 2009, 10:51
by mantaray
Dat ga ik zeker doen maar als ik de koppeling laat grijpen en het toerental daalt dan wel kan dat eigenlijk geen gaskabel zijn die blijft hangen.
Ik verander dan nl niks aan het gashandle.
Als ik er uit ben geef ik wel een schreeuw

Posted: 28 May 2009, 20:51
by Grufti
mantaray wrote:Oh ja nog een ding waar ik naar moet kijken : bij het dichtdraaien van het gashandle blijft ie toch even in hogere toeren hangen.

Soms hangt ie ook gewoon op 2500 totdat ik m dan quasi afwurg via de koppeling.
Een typisch problem bei de Dart. Bij 2500 ist der Zündzeitpunkt noch bei ca 35 Grad vor OT, unter 2500 sinkt er schnell auf nahe 0 Grad, dann ist ein stabiler Leerlauf bei 8oo-1200 Touren mogelijk.
Afwurgen met de koppeling is een mogelijkheit, kort trekken an de choke een andere.

Posted: 29 May 2009, 01:01
by mantaray
Ah ok Hartmut
Daar zal ik dus mee moeten leren leven.
Wel iets minder veilig dat bij het gas wegnemen de motor niet afremt
Verder is het een prachtig machientje, hoe meer ik er mee rij hoe beter die bevalt