Page 1 of 1

rdw-keuring

Posted: 31 Jan 2010, 17:34
by hombre
Heeft iemand al eens een motor op kenteken gekregen zonder dat daar iets van papieren bij zat? :?

Posted: 31 Jan 2010, 20:32
by 350-v-twin
Ja en nee. Zonder papieren moet de motor van vóór een bepaalde datum zijn om een kans te maken (geloof 1987, maar weet ik niet zeker).

Je zal dan een aankoopbewijs moeten hebben, zeg maar een bon.
Voorts moet jij het bouwjaar aantonen (=bewijzen). Als je dat kunt met behulp van een kentekenbewijs vóór en één van nà jouw framenummer, dan zit je op rozen.

Zou ook moeten kunnen aan de hand van brochures/advertenties, maar is lastiger, want op een advertentie staat weer vaak geen jaar.

Al met al errug lastig, maar niet onmogelijk.
Heb van een Corsaro 125 uit 1963 mbv Duitse kentekenbewijzen het bj kunnen aantonen.

Neem ff contact op met de RDW, of kijk op de site.

Posted: 31 Jan 2010, 21:09
by Borrani
350-v-twin wrote:Ja en nee. Zonder papieren moet de motor van vóór een bepaalde datum zijn om een kans te maken (geloof 1987, maar weet ik niet zeker).

Je zal dan een aankoopbewijs moeten hebben, zeg maar een bon.
Voorts moet jij het bouwjaar aantonen (=bewijzen). Als je dat kunt met behulp van een kentekenbewijs vóór en één van nà jouw framenummer, dan zit je op rozen.

Zou ook moeten kunnen aan de hand van brochures/advertenties, maar is lastiger, want op een advertentie staat weer vaak geen jaar.

Al met al errug lastig, maar niet onmogelijk.
Heb van een Corsaro 125 uit 1963 mbv Duitse kentekenbewijzen het bj kunnen aantonen.

Neem ff contact op met de RDW, of kijk op de site.
Per 1 mei 2009 zijn er een heleboel regels veranderd mbt importkeuring. Een keurmeester vertelde mij dat ze voor motoren van voor eind jaren 80 een bouwjaar(heel vaak in typeplaatje) en een vin (framenummer) nodig hebben. Papieren/originele kenteken is niet verplicht, echter buiten de eu is het wel wat lastiger allemaal met de douane ed.

Posted: 31 Jan 2010, 21:47
by hombre
Borrani wrote:Papieren/originele kenteken is niet verplicht, echter buiten de eu is het wel wat lastiger allemaal met de douane ed.
Kijk, dat is interessant. Ik heb een Mk II Camel in onderdelen die dus uit italie is gekomen zonder enige vorm van papieren. Het typeplaatje zal ik eens opzoeken, thanx!

Posted: 01 Feb 2010, 09:44
by Borrani
hombre wrote:
Borrani wrote:Papieren/originele kenteken is niet verplicht, echter buiten de eu is het wel wat lastiger allemaal met de douane ed.
Kijk, dat is interessant. Ik heb een Mk II Camel in onderdelen die dus uit italie is gekomen zonder enige vorm van papieren. Het typeplaatje zal ik eens opzoeken, thanx!
Morini is bij het RDW ook niet echt bekend, waar ze veel waarde aan hechten voor de vorm, is bijvoorbeeld een setje foto's of een folder van het model en een uitdraai van framenummers ofzo.

Succes, als je nog meer vragen hebt, hoor ik het wel, ik ben al een keer of 8 langs geweest voor importkeuring van een klassieke motor.

mvg Ries

Posted: 02 Feb 2010, 00:30
by hombre
Okido. Het kan nog wel even duren, maar wie weet gaat de opbouw heel rap :roll:

Posted: 02 Feb 2010, 12:20
by Tintin
niet echt meer van toepassing maar vast handig om te weten... fietesn van voor 1972 doen ze helemaal niet moeilijk over als er maar duidelijke framenummers en typeplaatjes zijn en een aankoopbewijs.... :P