rdw-keuring

Factory off-roads or dual sports
De fabrieks off-the-roads
Post Reply
User avatar
hombre
Posts: 790
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

rdw-keuring

Post by hombre » 31 Jan 2010, 17:34

Heeft iemand al eens een motor op kenteken gekregen zonder dat daar iets van papieren bij zat? :?

User avatar
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1074
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 31 Jan 2010, 20:32

Ja en nee. Zonder papieren moet de motor van vóór een bepaalde datum zijn om een kans te maken (geloof 1987, maar weet ik niet zeker).

Je zal dan een aankoopbewijs moeten hebben, zeg maar een bon.
Voorts moet jij het bouwjaar aantonen (=bewijzen). Als je dat kunt met behulp van een kentekenbewijs vóór en één van nà jouw framenummer, dan zit je op rozen.

Zou ook moeten kunnen aan de hand van brochures/advertenties, maar is lastiger, want op een advertentie staat weer vaak geen jaar.

Al met al errug lastig, maar niet onmogelijk.
Heb van een Corsaro 125 uit 1963 mbv Duitse kentekenbewijzen het bj kunnen aantonen.

Neem ff contact op met de RDW, of kijk op de site.

Borrani
Posts: 233
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 31 Jan 2010, 21:09

350-v-twin wrote:Ja en nee. Zonder papieren moet de motor van vóór een bepaalde datum zijn om een kans te maken (geloof 1987, maar weet ik niet zeker).

Je zal dan een aankoopbewijs moeten hebben, zeg maar een bon.
Voorts moet jij het bouwjaar aantonen (=bewijzen). Als je dat kunt met behulp van een kentekenbewijs vóór en één van nà jouw framenummer, dan zit je op rozen.

Zou ook moeten kunnen aan de hand van brochures/advertenties, maar is lastiger, want op een advertentie staat weer vaak geen jaar.

Al met al errug lastig, maar niet onmogelijk.
Heb van een Corsaro 125 uit 1963 mbv Duitse kentekenbewijzen het bj kunnen aantonen.

Neem ff contact op met de RDW, of kijk op de site.
Per 1 mei 2009 zijn er een heleboel regels veranderd mbt importkeuring. Een keurmeester vertelde mij dat ze voor motoren van voor eind jaren 80 een bouwjaar(heel vaak in typeplaatje) en een vin (framenummer) nodig hebben. Papieren/originele kenteken is niet verplicht, echter buiten de eu is het wel wat lastiger allemaal met de douane ed.

User avatar
hombre
Posts: 790
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 31 Jan 2010, 21:47

Borrani wrote:Papieren/originele kenteken is niet verplicht, echter buiten de eu is het wel wat lastiger allemaal met de douane ed.
Kijk, dat is interessant. Ik heb een Mk II Camel in onderdelen die dus uit italie is gekomen zonder enige vorm van papieren. Het typeplaatje zal ik eens opzoeken, thanx!

Borrani
Posts: 233
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 01 Feb 2010, 09:44

hombre wrote:
Borrani wrote:Papieren/originele kenteken is niet verplicht, echter buiten de eu is het wel wat lastiger allemaal met de douane ed.
Kijk, dat is interessant. Ik heb een Mk II Camel in onderdelen die dus uit italie is gekomen zonder enige vorm van papieren. Het typeplaatje zal ik eens opzoeken, thanx!
Morini is bij het RDW ook niet echt bekend, waar ze veel waarde aan hechten voor de vorm, is bijvoorbeeld een setje foto's of een folder van het model en een uitdraai van framenummers ofzo.

Succes, als je nog meer vragen hebt, hoor ik het wel, ik ben al een keer of 8 langs geweest voor importkeuring van een klassieke motor.

mvg Ries

User avatar
hombre
Posts: 790
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 02 Feb 2010, 00:30

Okido. Het kan nog wel even duren, maar wie weet gaat de opbouw heel rap :roll:

User avatar
Tintin
Posts: 584
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 02 Feb 2010, 12:20

niet echt meer van toepassing maar vast handig om te weten... fietesn van voor 1972 doen ze helemaal niet moeilijk over als er maar duidelijke framenummers en typeplaatjes zijn en een aankoopbewijs.... :P

Post Reply