Kamelenbouw
-
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Kamelenbouw
Weer lekker bezig (al zeg ik 't zelf). Zijn we allemaal zo druk? Het is nu wel erg rustig op ons forumpie :/
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
Re: Kamelenbouw
ben nog bezig met de verlichting en stopcontacten in de nieuwe garage, stereo installeren, daarna de stellingkasten weer opbouwen en inruimen, de projecten, rijdende barrels en heftafel op de juiste plek manouvreren en dan eens kijken welk project ik als eerste aan ga pakken... zal wel ergens in 2017 worden voor ik weer ga sleutelen
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"
-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
Re: Kamelenbouw
Zoals Hombre al wist, tenzij ie heel erg vergeetachtig is, heb ik een echte 1e serie Camel gescoord, nummertje 12 van de serie van 50.
Ok het was best wel een bedrag voor zo'n brikkie, kun je wel een leuke auto voor kopen, als je m zou willen, maar toch, witte kamelen zijn zo zeldzaam als 'hen's teeth' en zeker eentje met papieren en nog mooi zo op de originele Pirelli's. Met de motorriek verwacht ik geen problemen, want het is en blijft een Morini. Alleen wel kan ik zo'n beetje alle sproeiers vervangen zo dik en zwart was de benzine geworden. Ook de witte spatborden zijn niet meer te krijgen (wel in rood, blauw of groen) en het vinden van het rubberen CEV koplampje en plasticje voor de teller evenmin.
Desalniettemin, zeker de moeite waard om aan deze klus te beginnen!
Ok het was best wel een bedrag voor zo'n brikkie, kun je wel een leuke auto voor kopen, als je m zou willen, maar toch, witte kamelen zijn zo zeldzaam als 'hen's teeth' en zeker eentje met papieren en nog mooi zo op de originele Pirelli's. Met de motorriek verwacht ik geen problemen, want het is en blijft een Morini. Alleen wel kan ik zo'n beetje alle sproeiers vervangen zo dik en zwart was de benzine geworden. Ook de witte spatborden zijn niet meer te krijgen (wel in rood, blauw of groen) en het vinden van het rubberen CEV koplampje en plasticje voor de teller evenmin.
Desalniettemin, zeker de moeite waard om aan deze klus te beginnen!
-
- Posts: 2
- Joined: 04 Mar 2017, 10:04
Re: Kamelenbouw
Ik heb een paar weken geleden een nieuw plastic instrument paneel gevonden bij http://www.moto-morini.ch/ (rob.wacker@bluewin.ch). Misschien heeft hij er nog 1 in stock.
Ik ben zelf op zoek naar een Mk1 benzine tank. Enig idee waar idee waar ik die kan vinden?
Ik ben zelf op zoek naar een Mk1 benzine tank. Enig idee waar idee waar ik die kan vinden?
-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
Re: Kamelenbouw
Dank je! Ik heb deze site weleens eerder gezien, maar de manier waarop alles op de site uitgestald staat, heb ik de indruk dat het daar niet erg goedkoop is, of valt dat wel mee?
Momenteel ben ik bezig om een kopie te laten maken van de console die ik al in mijn bezit heb, of dat wat wordt, weet ik niet. Mocht het slagen, dan zullen er meer van op de markt komen.
Oei, dat wordt niet eenvoudig omdat de meeste zo lek zijn als een mandje. Bovendien hebben we het maar over 50 stuks witte en 200 stuks rood/witte 1e serie Camels welke gefabriceerd zijn.
Ik heb wel een tank liggen, die mag je eventueel van me lenen om m te kopiëren?
Momenteel ben ik bezig om een kopie te laten maken van de console die ik al in mijn bezit heb, of dat wat wordt, weet ik niet. Mocht het slagen, dan zullen er meer van op de markt komen.
Oei, dat wordt niet eenvoudig omdat de meeste zo lek zijn als een mandje. Bovendien hebben we het maar over 50 stuks witte en 200 stuks rood/witte 1e serie Camels welke gefabriceerd zijn.
Ik heb wel een tank liggen, die mag je eventueel van me lenen om m te kopiëren?
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Re: Kamelenbouw
Als je bereid bent om in de buidel te tasten: een mij bekend Clublid heeft de eerste Kamelentank laten namaken in aluminium. Perfecte kopie voor -- als ik mij goed herinner -- 600 tot 800 Euro. Ben je ook gelijk van het probleem af dat de tank wordt aangetast door alcohol in de benzine.
-
- Posts: 2
- Joined: 04 Mar 2017, 10:04
Re: Kamelenbouw
Het instrumenten paneel koste €45, een nieuwe teller €135 en zijpanelen (1ste serie rood/wit) €166.Knap duur dus, maar ales origineel en nieuw.
Kan je me laten weten waar de wie de aluminium tank gemaakt heeft? En ik ben ook nog op zoek naar een achterspatbord (Stilmotor A223?), dus tips waar ik die kan vinden zijn ook welkom.
Alvast bedankt.
Kan je me laten weten waar de wie de aluminium tank gemaakt heeft? En ik ben ook nog op zoek naar een achterspatbord (Stilmotor A223?), dus tips waar ik die kan vinden zijn ook welkom.
Alvast bedankt.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Re: Kamelenbouw
Probeer hier eens voor het achterspatbord: http://oldcross.com/ staan altijd op de beurs van Novegro (Milaan). Heb jaren geleden het laatste achterspatbord gekocht bij de voormalige Duitse importeur, AMEX, zie http://amex-motorradsport.de/
Adres voor de tank ga ik achteraan.
Adres voor de tank ga ik achteraan.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Re: Kamelenbouw
Hier alvast 3 foto's van de alu kamelentank (met dank aan Thomas!!)
Schrijven naar budamotorkft@gmail.com en vragen naar Ronald. Het zijn Hongaren en ze spreken allemaal Engels.
Reken op zo’n 350 à 400€ voor een complete tank, die daarna nog gespoten moet worden. Hij verstuurt ze met FedEx, kost 40€. Hij komt ook op een aantal (vnml. Italiaanse) beurzen waar je de tank ter plekke in ontvangst zou kunnen nemen. Adres van hun website: http://www.budamotor.hu/index.php?sitelang=en
Schrijven naar budamotorkft@gmail.com en vragen naar Ronald. Het zijn Hongaren en ze spreken allemaal Engels.
Reken op zo’n 350 à 400€ voor een complete tank, die daarna nog gespoten moet worden. Hij verstuurt ze met FedEx, kost 40€. Hij komt ook op een aantal (vnml. Italiaanse) beurzen waar je de tank ter plekke in ontvangst zou kunnen nemen. Adres van hun website: http://www.budamotor.hu/index.php?sitelang=en
-
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Re: Kamelenbouw
Mooi spul!
Ik had trouwens die Zwitser ook gemailed, één zijkappie kost 90 euro en nog 18 erbij voor de post...
Ik had trouwens die Zwitser ook gemailed, één zijkappie kost 90 euro en nog 18 erbij voor de post...
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Re: Kamelenbouw
En anders zelf maken: "kneed"/klop/buig de vorm met behulp van een plaatje zink. Vervolgens kan je met polyester aan de slag.hombre wrote:Mooi spul!
Ik had trouwens die Zwitser ook gemailed, één zijkappie kost 90 euro en nog 18 erbij voor de post...
-
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Re: Kamelenbouw
Ja zat ik ook al aan te denken, ik heb het origineel staan
Hebben we wellicht connecties met 3D-printers? Ook voor dat gekke dashboardje?
Hebben we wellicht connecties met 3D-printers? Ook voor dat gekke dashboardje?
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Re: Kamelenbouw
3D printers zijn de toekomst! Onze kersverse voorzitter heeft een onderdeel laten 3D printen. Was best duur. Vorig jaar op de beurs in Houten stond er iemand met een 3D printer. Ik heb z'n kaartje meegenomen. Zal vanavond ff kijken en hier doorgeven. Te printen voorwerpen zijn gebonden aan maximum maten. Het zou best kunnen zijn dat zo'n zijdeksel te groot is.
Als je al een origineel deksel hebt is dat de perfecte start voor een mal. Wordt natuurlijk een ander verhaal als je net de andere kant nodig hebt (in spiegelbeeld). Op YouTube staan filmpjes waarin wordt uitgelegd hoe je een mal maakt en hoe je uiteindelijk het gewenste voorwerp kunt maken.
Als je al een origineel deksel hebt is dat de perfecte start voor een mal. Wordt natuurlijk een ander verhaal als je net de andere kant nodig hebt (in spiegelbeeld). Op YouTube staan filmpjes waarin wordt uitgelegd hoe je een mal maakt en hoe je uiteindelijk het gewenste voorwerp kunt maken.
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
Re: Kamelenbouw
je kan hem niet bereiken via budamotor maar op alustudio@t-online.hu350-v-twin wrote:Schrijven naar budamotorkft@gmail.com en vragen naar Ronald. Het zijn Hongaren en ze spreken allemaal Engels.
vraag niet hoe ik het weet, kom ik later op terug als de plannen definitief zijn...
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"