Uitlaat afdichting Kanguro.

Factory off-roads or dual sports
De fabrieks off-the-roads
Post Reply
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Uitlaat afdichting Kanguro.

Post by 350-v-twin » 08 Mar 2015, 16:14

Op mijn Kanguro X1 is standaard een 2-in-1 uitlaat gemonteerd. Beide uitlaatbochten sluiten rechtstreeks aan op deze uitlaat.
De aansluitingen bevinden zich halverwege het zijdeksel, ongeveer in het groene ovaal.

Image

Hier is een foto van de uitlaat. De aansluitingen voor de uitlaatbochten zijn rechts duidelijk te zien
Image

Als ik stilsta bij een verkeerslicht en de motor draait stationair, dan ruik ik uitlaatgassen :roll: . Die ontsnappen
a) ofwel onder de wartel (waarmee de bocht vastzit in de cilinderkop). Uiteraard is daar een verse pakking gemonteerd. Zal ik daar evt. een 2e pakking monteren?
b) ofwel op de aansluiting uitlaatbocht - uitlaat.

:idea: Iemand tips hoe ik het systeem gasdicht krijg? :?: :?:

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Re: Uitlaat afdichting Kanguro.

Post by Tintin » 09 Mar 2015, 08:05

beetje gungum op de uiteinden van de bochten smeren en dan de uitlaat monteren. Dit sluit de laatste gaatjes af en is ook niet zo persistent dat het niet meer te demonteren is
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: Uitlaat afdichting Kanguro.

Post by 350-v-twin » 09 Mar 2015, 08:41

Ja dat is wel een idee, mits het niet bikkelhard wordt.

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Re: Uitlaat afdichting Kanguro.

Post by Tom » 10 Mar 2015, 10:17

Hoor je m ook, dat ie een lek heeft? Ik zou zeggen dat die uitlaatgassen ruiken (in je pak) normaal is, vanwege de demper op rijdershoogte.. de passagier heeft het helemaal zwaar te verduren

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: Uitlaat afdichting Kanguro.

Post by 350-v-twin » 10 Mar 2015, 11:16

Nee, er is geen sprake van het geluid van een lekkende uitlaat. Gelukkig niet!!
De beide uitlaatklemmen heb ik nauwkeurig geplaatst en beide goed vastgezet. De uitlaat, hoewel niet origineel, past overigens perfect.

Het zou ook nog kunnen dat de gassen rechtstreeks onder de wartel (in de kop) vandaan komen. Ik zal daar een extra pakking plaatsen.

Post Reply