kanguro gekocht
-
- Posts: 84
- Joined: 26 Jun 2011, 19:08
- Location: Belgium
kanguro gekocht
Dit weekend op de beurs in Mannheim (Duitsland) een nieuwe aanwinst gedaan, een Kanguro 350. Hij rijdt wel en is in redelijke staat, maar heeft toch wat serieus afstelwerk nodig. Ik weet weer wat gedaan de komende winter. Morini nummer drie in de rij!
Foto's volgen nog, maar schrik niet van de kleuren, die zijn zo verschrikkelijk 'eighties'
Foto's volgen nog, maar schrik niet van de kleuren, die zijn zo verschrikkelijk 'eighties'
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Posts: 84
- Joined: 26 Jun 2011, 19:08
- Location: Belgium
Het lijkt erop dat mijn fotocamera een one-way-ticket naar het recyclagepark zal krijgen, geen leven meer in te speuren. Ik moet jullie tot mijn grote spijt onthouden van foto's.
Ik kon mijn geduld echter niet op en ben maar alvast beginnen demonteren aan de Kanguro voor wat onderhoudswerkzaamheden. De carbs liggen al klaar om morgen op het werk een grondige reinigingsbeurt te krijgen en ik wilde ook de bougies eens nakijken, maar hier stootte ik toch wel op een onzorgvuldigheid van de Morini-ontwerpers. De bougie op de achterste cilinders is nl blijkbaar enkel met kinderhandjes te bereiken. De monoveer komt er nl vlak boven te liggen. Iemand van de andere Kanguro-eigenaars hier een tip om toch makkelijker bij die bougie te komen of moet ik ermee naar Pakistan?
Gelukkig kan ik makkelijker bij de distributieriem want die wordt uiteraard ook vervangen. Verder ga ik het schakelmechanisme ook eens mogen reviseren, want zoals er nu geschakeld moet worden, moet ik de hele tijd aan een Zündapp denken.
Ik kon mijn geduld echter niet op en ben maar alvast beginnen demonteren aan de Kanguro voor wat onderhoudswerkzaamheden. De carbs liggen al klaar om morgen op het werk een grondige reinigingsbeurt te krijgen en ik wilde ook de bougies eens nakijken, maar hier stootte ik toch wel op een onzorgvuldigheid van de Morini-ontwerpers. De bougie op de achterste cilinders is nl blijkbaar enkel met kinderhandjes te bereiken. De monoveer komt er nl vlak boven te liggen. Iemand van de andere Kanguro-eigenaars hier een tip om toch makkelijker bij die bougie te komen of moet ik ermee naar Pakistan?
Gelukkig kan ik makkelijker bij de distributieriem want die wordt uiteraard ook vervangen. Verder ga ik het schakelmechanisme ook eens mogen reviseren, want zoals er nu geschakeld moet worden, moet ik de hele tijd aan een Zündapp denken.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Nee hoor, je hoeft niet naar Pakistan
Als je een doppenset hebt, met een lang verlengstuk dan lukt het wel.
De dop voor de bougies heeft vaak een soort klem aan de binnenkant en daarmee vis je de bougie op uit het gat, nadat je 'm hebt losgedraaid!
Tip: gebruik NGK BP6ES (of equivalant) en zet de electrodenafstand op 0,5mm
Als je een doppenset hebt, met een lang verlengstuk dan lukt het wel.
De dop voor de bougies heeft vaak een soort klem aan de binnenkant en daarmee vis je de bougie op uit het gat, nadat je 'm hebt losgedraaid!
Tip: gebruik NGK BP6ES (of equivalant) en zet de electrodenafstand op 0,5mm
-
- Posts: 84
- Joined: 26 Jun 2011, 19:08
- Location: Belgium
Op een 'gewone' Morini idd geen probleem met behulp van een verlengstuk, maar bij deze ligt het wel even anders hoor. Niet alleen de schokdemper zorgt voor een belemmering, daarnaast liggen oa de carterontluchtingsdarm en wat elektrische kabels in de weg om er makkelijk bij te kunnen. Het zal toch enig demonteerwerk vergen (en hoogstwaarschijnlijk een vingerwondje hier en daar ) om toch maar bij die bougie te kunnen... Nu ja, we komen er wel hoor.
Carbs zitten intussen al terug nice en clean op hun plaats.
Carbs zitten intussen al terug nice en clean op hun plaats.
-
- Posts: 84
- Joined: 26 Jun 2011, 19:08
- Location: Belgium
Het is gelukt op nieuwe bougies te plaatsen en hij draait weer als een tierelier
Nu komt het typische Italiaanse debacle aan de beurt... het elektrische gedeelte. Enkele fenomenen die ik nu vaststel:
- motor draait, het kontaktslot wordt uitgezet... motor blijft draaien Nochtans had ik voor ik hem probeerde geen vonk op de bougies en de eerste keren viel hij wél stil als ik het kontaktslot afzette.
- Achterlicht brandt maar heel magertjes, stoplicht werkt al helemaal niet.
- Het neutraallampje licht zo nu en dan eens op als het er zin in heeft. De rest van de dashbordlichtjes geven 'afwezig'.
- Pinkers staan er op voor spek en bonen want ook van die kant geen teken van leven te bekennen.
Kortom, nog aan pak werk voor de boeg dus. Ik heb trouwens gemerkt dat de motor vroeger heel wsl een rode was, want hier en daar merk ik aan bepaalde slijtplekken op het frame dat er een rode kleur doorheen komt. De bestickering leek me nochtans heel origineel en ik betwijfel of iemand heus de moeite zou gedaan hebben om de motor helemaal te demonteren om ook het frame in het wit te zetten.
Nu komt het typische Italiaanse debacle aan de beurt... het elektrische gedeelte. Enkele fenomenen die ik nu vaststel:
- motor draait, het kontaktslot wordt uitgezet... motor blijft draaien Nochtans had ik voor ik hem probeerde geen vonk op de bougies en de eerste keren viel hij wél stil als ik het kontaktslot afzette.
- Achterlicht brandt maar heel magertjes, stoplicht werkt al helemaal niet.
- Het neutraallampje licht zo nu en dan eens op als het er zin in heeft. De rest van de dashbordlichtjes geven 'afwezig'.
- Pinkers staan er op voor spek en bonen want ook van die kant geen teken van leven te bekennen.
Kortom, nog aan pak werk voor de boeg dus. Ik heb trouwens gemerkt dat de motor vroeger heel wsl een rode was, want hier en daar merk ik aan bepaalde slijtplekken op het frame dat er een rode kleur doorheen komt. De bestickering leek me nochtans heel origineel en ik betwijfel of iemand heus de moeite zou gedaan hebben om de motor helemaal te demonteren om ook het frame in het wit te zetten.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Let wel op dat een Kanguro standaard een gescheiden 6V/12V systeem aan boord heeft.
Koplamp wordt (via de spanningsregelaar?) gevoed met 12V.
Achter- en remlicht, knipperlichten, controlelampjes: 6V.
Is ook te zien aan de extra grijze draad uit de dynamo.
De controlelampjes kunnen gewoon kapot zijn.
We blijven nieuwsgierig naar een foto.
Koplamp wordt (via de spanningsregelaar?) gevoed met 12V.
Achter- en remlicht, knipperlichten, controlelampjes: 6V.
Is ook te zien aan de extra grijze draad uit de dynamo.
De controlelampjes kunnen gewoon kapot zijn.
We blijven nieuwsgierig naar een foto.
-
- Posts: 84
- Joined: 26 Jun 2011, 19:08
- Location: Belgium
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Posts: 84
- Joined: 26 Jun 2011, 19:08
- Location: Belgium
Graag! Ik heb een rond frame dus da's ideaal. Alvast bedankt!
Mijn vriendin is intussen begonnen aan het zadel want ze wil van dat afschuwelijke blauw af. Ze doet in lederbewerking dus dat zal wel in orde komen. Ze wil zich trouwens eens gaan specialiseren in het herovertrekken van motorzadels.
Gisteren heb ik trouwens nog de speling op het schakelpedaal weggewerkt. Beetje bij beetje komt het allemaal in orde.
Mijn vriendin is intussen begonnen aan het zadel want ze wil van dat afschuwelijke blauw af. Ze doet in lederbewerking dus dat zal wel in orde komen. Ze wil zich trouwens eens gaan specialiseren in het herovertrekken van motorzadels.
Gisteren heb ik trouwens nog de speling op het schakelpedaal weggewerkt. Beetje bij beetje komt het allemaal in orde.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact: