kanguro gekocht

Factory off-roads or dual sports
De fabrieks off-the-roads
Pantah
Posts: 84
Joined: 26 Jun 2011, 19:08
Location: Belgium

kanguro gekocht

Post by Pantah » 09 Oct 2011, 15:58

Dit weekend op de beurs in Mannheim (Duitsland) een nieuwe aanwinst gedaan, een Kanguro 350. Hij rijdt wel en is in redelijke staat, maar heeft toch wat serieus afstelwerk nodig. Ik weet weer wat gedaan de komende winter. Morini nummer drie in de rij! :lol:

Foto's volgen nog, maar schrik niet van de kleuren, die zijn zo verschrikkelijk 'eighties' :P

User avatar
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1074
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 09 Oct 2011, 21:36

Leuk man! Kanguro is de ultimate funbike voor het betere stuurwerk!!!
Ongelofelijk fijne motor!! Enige nadeel: de standaard tank meet slechts 10 liter.

(Gelukkig heb ik er een 2 x 17 liter Valentini tank bij gevonden).

Héél véél plezier van je aanwinst!

User avatar
hombre
Posts: 790
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 10 Oct 2011, 23:00

Zo te horen gaat het hiet niet om een eerste serie, eerder een met vierkant frame en dan een blauw met roze tank-zit of zo... Die eerste serie is nog wel om aan te zien.
Hoe dan ook, leuke motor!

Pantah
Posts: 84
Joined: 26 Jun 2011, 19:08
Location: Belgium

Post by Pantah » 11 Oct 2011, 21:24

Toch geen vierkant frame hoor. Wel wat vreemd. er zijn dus Italiaanse papieren bij, maar vind daarop nergens het bouwjaar terug. Heb wat problemen met de camera momenteel, foto's zullen dus nog even op zich laten wachten. :oops:

User avatar
hombre
Posts: 790
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 11 Oct 2011, 23:23

Asjemenou, dan zal-ie ook niet zo lelijk zijn als beloofd ;-)

Pantah
Posts: 84
Joined: 26 Jun 2011, 19:08
Location: Belgium

Post by Pantah » 13 Oct 2011, 12:38

Tja, het kleur: wit met blauwe bestickering, niet bepaald echt 'hip' te noemen he. :)

Pantah
Posts: 84
Joined: 26 Jun 2011, 19:08
Location: Belgium

Post by Pantah » 16 Oct 2011, 21:41

Het lijkt erop dat mijn fotocamera een one-way-ticket naar het recyclagepark zal krijgen, geen leven meer in te speuren. Ik moet jullie tot mijn grote spijt onthouden van foto's.
Ik kon mijn geduld echter niet op en ben maar alvast beginnen demonteren aan de Kanguro voor wat onderhoudswerkzaamheden. De carbs liggen al klaar om morgen op het werk een grondige reinigingsbeurt te krijgen en ik wilde ook de bougies eens nakijken, maar hier stootte ik toch wel op een onzorgvuldigheid van de Morini-ontwerpers. De bougie op de achterste cilinders is nl blijkbaar enkel met kinderhandjes te bereiken. De monoveer komt er nl vlak boven te liggen. Iemand van de andere Kanguro-eigenaars hier een tip om toch makkelijker bij die bougie te komen of moet ik ermee naar Pakistan? :lol:

Gelukkig kan ik makkelijker bij de distributieriem want die wordt uiteraard ook vervangen. Verder ga ik het schakelmechanisme ook eens mogen reviseren, want zoals er nu geschakeld moet worden, moet ik de hele tijd aan een Zündapp denken. :lol:

User avatar
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1074
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 16 Oct 2011, 22:43

Nee hoor, je hoeft niet naar Pakistan :P

Als je een doppenset hebt, met een lang verlengstuk dan lukt het wel.
De dop voor de bougies heeft vaak een soort klem aan de binnenkant en daarmee vis je de bougie op uit het gat, nadat je 'm hebt losgedraaid!

Tip: gebruik NGK BP6ES (of equivalant) en zet de electrodenafstand op 0,5mm

Pantah
Posts: 84
Joined: 26 Jun 2011, 19:08
Location: Belgium

Post by Pantah » 17 Oct 2011, 21:19

Op een 'gewone' Morini idd geen probleem met behulp van een verlengstuk, maar bij deze ligt het wel even anders hoor. Niet alleen de schokdemper zorgt voor een belemmering, daarnaast liggen oa de carterontluchtingsdarm en wat elektrische kabels in de weg om er makkelijk bij te kunnen. Het zal toch enig demonteerwerk vergen (en hoogstwaarschijnlijk een vingerwondje hier en daar :) ) om toch maar bij die bougie te kunnen... Nu ja, we komen er wel hoor. :wink:

Carbs zitten intussen al terug nice en clean op hun plaats. :wink:

Pantah
Posts: 84
Joined: 26 Jun 2011, 19:08
Location: Belgium

Post by Pantah » 18 Oct 2011, 23:19

Het is gelukt op nieuwe bougies te plaatsen en hij draait weer als een tierelier :)

Nu komt het typische Italiaanse debacle aan de beurt... het elektrische gedeelte. Enkele fenomenen die ik nu vaststel:
- motor draait, het kontaktslot wordt uitgezet... motor blijft draaien :) Nochtans had ik voor ik hem probeerde geen vonk op de bougies en de eerste keren viel hij wél stil als ik het kontaktslot afzette.
- Achterlicht brandt maar heel magertjes, stoplicht werkt al helemaal niet.
- Het neutraallampje licht zo nu en dan eens op als het er zin in heeft. De rest van de dashbordlichtjes geven 'afwezig'.
- Pinkers staan er op voor spek en bonen want ook van die kant geen teken van leven te bekennen.

Kortom, nog aan pak werk voor de boeg dus. Ik heb trouwens gemerkt dat de motor vroeger heel wsl een rode was, want hier en daar merk ik aan bepaalde slijtplekken op het frame dat er een rode kleur doorheen komt. De bestickering leek me nochtans heel origineel en ik betwijfel of iemand heus de moeite zou gedaan hebben om de motor helemaal te demonteren om ook het frame in het wit te zetten.

User avatar
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1074
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 19 Oct 2011, 12:04

Let wel op dat een Kanguro standaard een gescheiden 6V/12V systeem aan boord heeft.

Koplamp wordt (via de spanningsregelaar?) gevoed met 12V.
Achter- en remlicht, knipperlichten, controlelampjes: 6V.
Is ook te zien aan de extra grijze draad uit de dynamo.
De controlelampjes kunnen gewoon kapot zijn.

We blijven nieuwsgierig naar een foto.

Pantah
Posts: 84
Joined: 26 Jun 2011, 19:08
Location: Belgium

Post by Pantah » 20 Oct 2011, 20:59

De foto's komen er zodra ik in de gelegenheid ben, beloofd!

Ik was het idd uit het oog verloren van dat gescheiden circuit :oops:
Toevallig geen linkje naar een elektrisch schema voor dit model? Ik vermoed dat ik in geen geval de vergelijking kan maken met de gewone sport-modellen?

User avatar
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1074
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 20 Oct 2011, 22:09

Ik heb wel een schema van een Kanguro X/X1. Dat zijn de Kanguro's met rond frame. De X2/X3 hebben een rechthoekig buizenframe. Deze zullen niet heel erg verschillen, behalve dan voor de X3 die een electro start aan boord heeft.

Laat maar weten of je het wil ontvangen.

Pantah
Posts: 84
Joined: 26 Jun 2011, 19:08
Location: Belgium

Post by Pantah » 21 Oct 2011, 11:35

Graag! Ik heb een rond frame dus da's ideaal. Alvast bedankt! :wink:

Mijn vriendin is intussen begonnen aan het zadel want ze wil van dat afschuwelijke blauw af. :lol: Ze doet in lederbewerking dus dat zal wel in orde komen. Ze wil zich trouwens eens gaan specialiseren in het herovertrekken van motorzadels.

Gisteren heb ik trouwens nog de speling op het schakelpedaal weggewerkt. Beetje bij beetje komt het allemaal in orde.

User avatar
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1074
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 21 Oct 2011, 15:53

Het electrisch schema heb ik gestuurd.

Schoensmeer is een probaat middel voor een zwart zadel :P

Vraag: is leer geschikt als overtrek??

Post Reply