Page 3 of 4

Posted: 20 May 2012, 17:50
by Pantah
Prachtig werk gedaan aan die Camel! Nu krijg ik spijt dat ik er eentje niet heb gekocht die ik zo'n 20 jaar geleden te koop wist staan, toen voor 500 euro. :oops:

Posted: 20 May 2012, 18:02
by hombre
Tom wrote:Ok dan verkoop ik m toch maar niet :lol:

Maar om antwoord te geven op je vraag, hij rijdt nog niet dus kan m ook niet sjoowen :P

Je kunt wel naar Den Haag komen kan ie zichzelf sjoowen, ik kan ook naar a'dam komen, ik heb nog spullen van je, maar dat kan ik m dus niet sjoowen

Ok dan, ik wacht wel tot-ie het doet, ben benieuwd naar je ervaringen... :-)

Posted: 20 May 2012, 21:20
by Tom
Pantah wrote:Prachtig werk gedaan aan die Camel! Nu krijg ik spijt dat ik er eentje niet heb gekocht die ik zo'n 20 jaar geleden te koop wist staan, toen voor 500 euro. :oops:
bedankt!

Hadden ze in belgie toen al euro's? :wink:

Het verhaal achter deze kameel is dat hombre hem eerder wist te staan dan ik, op 15 km van mijn huis notabene, sindsdien vind ik m zo aardig dat wij vrienden zijn!

Overigens heb ik veel werk gehad aan deze motor, eerst moest ik m samen met mijn broer achter een fiets trekken naar huis, ik op de fiets, touw tussen de fiets en de camel, mijn broer op de camel; eenmaal thuis bleek het blok compleet aan gort gelopen te zijn omdat er ooit eens zand in was gekomen. Nee niet tijdens deze actie maar eerder in een vaag verleden van deze camel. Ook waren er geen papieren bij en heb ik eigenlijk alles wel moeten aanpakken :wink: :wink: :wink: :cry: :wink: :mrgreen:

Posted: 20 May 2012, 21:46
by Tom
350-v-twin wrote:
Benzine met octaangetal 98 is steeds moeilijker te vinden. Sommige Tango stations hebben het wel, mét korting. Of daar bioshit aan is toegevoegd weet is nog niet.
De BP heeft inderdaad geen toevoegingen, net als V-power overigens, hopen dat ook zo blijft, daar betalen we ze immers goed voor :roll:

Posted: 20 May 2012, 22:46
by 350-v-twin
V-power = 97 RON :?

Posted: 20 May 2012, 23:00
by hombre
Klopt het nou dat je met die loodvervanger (Haynes/Wynns, hoe heetie ookweer) ook een hoger octaangetal krijgt? Daar zit kerosine in en dat is heeft ook een hoer octaangetaal, dus dan gaat het gemiddeld de hoogte in toch? Weet me te herinneren dat we in Schotland met de 3 1/2-ies alledrie een slecht lopende motor hadden toen we alleen 95 hadden getankt.

Posted: 21 May 2012, 11:16
by Tom
Ja dat is wel het verhaal, lijkt me ook wel een logische conclusie, maar het is net zoals met dure olie, het resultaat merk je pas op langere termijn. Ook merk ik weinig verschil met 98 van de BP en bijvoorbeeld V-power, maar dat kan weer debet zijn aan de loodvervanger met kerosine die ik gebruik.


Naja beetje warrig verhaal van mijn persoontje, maar je begrijpt wat ik bedoel toch :?:

Posted: 21 May 2012, 11:29
by Pantah
Tom wrote:
Pantah wrote:Prachtig werk gedaan aan die Camel! Nu krijg ik spijt dat ik er eentje niet heb gekocht die ik zo'n 20 jaar geleden te koop wist staan, toen voor 500 euro. :oops:
bedankt!

Hadden ze in belgie toen al euro's? :wink:
Toen nog niet natuurlijk, maar als ik in Belgische frank uitdruk, hebben de Nederlandse collega's hier mss minder besef van de prijs. :wink:

Posted: 21 May 2012, 11:46
by Tintin
350-v-twin wrote:Nog ff een tip over benzine: uit verschillende fora heb ik begrepen dat BP vooralsnog géén bioshit bij de 98 RON benzine heeft gemengd.

Je herkent tankstations die wel biotroep bijmengen aan een E5 met een cirkel er omheen, of E10. Die laatste variant is hier gelukkig nog bijna niet te koop.

Dus: BP Ultimate 98 tanken.

De Valentini tank van mijn Kanguro heb ik laten sealen. De man die dat heeft gedaan adviseerde mij om de benzine uit de tank in een jerrycan te laten lopen als je langere tijd niet rijd.

Benzine met octaangetal 98 is steeds moeilijker te vinden. Sommige Tango stations hebben het wel, mét korting. Of daar bioshit aan is toegevoegd weet is nog niet.
V-power van Shell heeft ook nog geen ethanol... en waarschijnlijk all e premium 97/98 benzines niet. Ethanol bijmengen is in NL alleen nog verplicht bij 95/euro....

Posted: 21 May 2012, 15:36
by hombre
Tom wrote: Naja beetje warrig verhaal van mijn persoontje, maar je begrijpt wat ik bedoel toch :?:

Ik geloof het wel... :roll:

Posted: 06 Mar 2013, 09:50
by Tom
Weer een jaar verder dus een update:

Image

Image

Image

Wat rest is alleen nog de afstelling van het ontstekingstijdstip, een paar kleine dingetjes hier en daar, en dan inrijden maar -> dat wil zeggen 1000 km rustig aan doen en bij 1001 km knallen maar :wink:

Posted: 06 Mar 2013, 10:15
by 350-v-twin
Prachtig Tom!! Eén van de mooiste Morini's ooit gebouwd!

Posted: 06 Mar 2013, 10:33
by hombre
350-v-twin wrote:Prachtig Tom!! Eén van de mooiste Morini's ooit gebouwd!
Amen

Posted: 07 Mar 2013, 06:50
by Pantah
Prachtig werk geleverd!!

Posted: 07 Mar 2013, 18:30
by Borrani
Dat ziet er super uit Tom, knap gedaan!!