Restauratie Camel Mk1

Factory off-roads or dual sports
De fabrieks off-the-roads
Pantah
Posts: 84
Joined: 26 Jun 2011, 19:08
Location: Belgium

Post by Pantah » 20 May 2012, 17:50

Prachtig werk gedaan aan die Camel! Nu krijg ik spijt dat ik er eentje niet heb gekocht die ik zo'n 20 jaar geleden te koop wist staan, toen voor 500 euro. :oops:

User avatar
hombre
Posts: 820
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 20 May 2012, 18:02

Tom wrote:Ok dan verkoop ik m toch maar niet :lol:

Maar om antwoord te geven op je vraag, hij rijdt nog niet dus kan m ook niet sjoowen :P

Je kunt wel naar Den Haag komen kan ie zichzelf sjoowen, ik kan ook naar a'dam komen, ik heb nog spullen van je, maar dat kan ik m dus niet sjoowen

Ok dan, ik wacht wel tot-ie het doet, ben benieuwd naar je ervaringen... :-)

Tom
Posts: 641
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 20 May 2012, 21:20

Pantah wrote:Prachtig werk gedaan aan die Camel! Nu krijg ik spijt dat ik er eentje niet heb gekocht die ik zo'n 20 jaar geleden te koop wist staan, toen voor 500 euro. :oops:
bedankt!

Hadden ze in belgie toen al euro's? :wink:

Het verhaal achter deze kameel is dat hombre hem eerder wist te staan dan ik, op 15 km van mijn huis notabene, sindsdien vind ik m zo aardig dat wij vrienden zijn!

Overigens heb ik veel werk gehad aan deze motor, eerst moest ik m samen met mijn broer achter een fiets trekken naar huis, ik op de fiets, touw tussen de fiets en de camel, mijn broer op de camel; eenmaal thuis bleek het blok compleet aan gort gelopen te zijn omdat er ooit eens zand in was gekomen. Nee niet tijdens deze actie maar eerder in een vaag verleden van deze camel. Ook waren er geen papieren bij en heb ik eigenlijk alles wel moeten aanpakken :wink: :wink: :wink: :cry: :wink: :mrgreen:
Last edited by Tom on 21 May 2012, 09:13, edited 1 time in total.

Tom
Posts: 641
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 20 May 2012, 21:46

350-v-twin wrote:
Benzine met octaangetal 98 is steeds moeilijker te vinden. Sommige Tango stations hebben het wel, mét korting. Of daar bioshit aan is toegevoegd weet is nog niet.
De BP heeft inderdaad geen toevoegingen, net als V-power overigens, hopen dat ook zo blijft, daar betalen we ze immers goed voor :roll:

User avatar
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1154
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 20 May 2012, 22:46

V-power = 97 RON :?

User avatar
hombre
Posts: 820
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 20 May 2012, 23:00

Klopt het nou dat je met die loodvervanger (Haynes/Wynns, hoe heetie ookweer) ook een hoger octaangetal krijgt? Daar zit kerosine in en dat is heeft ook een hoer octaangetaal, dus dan gaat het gemiddeld de hoogte in toch? Weet me te herinneren dat we in Schotland met de 3 1/2-ies alledrie een slecht lopende motor hadden toen we alleen 95 hadden getankt.

Tom
Posts: 641
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 21 May 2012, 11:16

Ja dat is wel het verhaal, lijkt me ook wel een logische conclusie, maar het is net zoals met dure olie, het resultaat merk je pas op langere termijn. Ook merk ik weinig verschil met 98 van de BP en bijvoorbeeld V-power, maar dat kan weer debet zijn aan de loodvervanger met kerosine die ik gebruik.


Naja beetje warrig verhaal van mijn persoontje, maar je begrijpt wat ik bedoel toch :?:

Pantah
Posts: 84
Joined: 26 Jun 2011, 19:08
Location: Belgium

Post by Pantah » 21 May 2012, 11:29

Tom wrote:
Pantah wrote:Prachtig werk gedaan aan die Camel! Nu krijg ik spijt dat ik er eentje niet heb gekocht die ik zo'n 20 jaar geleden te koop wist staan, toen voor 500 euro. :oops:
bedankt!

Hadden ze in belgie toen al euro's? :wink:
Toen nog niet natuurlijk, maar als ik in Belgische frank uitdruk, hebben de Nederlandse collega's hier mss minder besef van de prijs. :wink:

User avatar
Tintin
Posts: 615
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 21 May 2012, 11:46

350-v-twin wrote:Nog ff een tip over benzine: uit verschillende fora heb ik begrepen dat BP vooralsnog géén bioshit bij de 98 RON benzine heeft gemengd.

Je herkent tankstations die wel biotroep bijmengen aan een E5 met een cirkel er omheen, of E10. Die laatste variant is hier gelukkig nog bijna niet te koop.

Dus: BP Ultimate 98 tanken.

De Valentini tank van mijn Kanguro heb ik laten sealen. De man die dat heeft gedaan adviseerde mij om de benzine uit de tank in een jerrycan te laten lopen als je langere tijd niet rijd.

Benzine met octaangetal 98 is steeds moeilijker te vinden. Sommige Tango stations hebben het wel, mét korting. Of daar bioshit aan is toegevoegd weet is nog niet.
V-power van Shell heeft ook nog geen ethanol... en waarschijnlijk all e premium 97/98 benzines niet. Ethanol bijmengen is in NL alleen nog verplicht bij 95/euro....

User avatar
hombre
Posts: 820
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 21 May 2012, 15:36

Tom wrote: Naja beetje warrig verhaal van mijn persoontje, maar je begrijpt wat ik bedoel toch :?:

Ik geloof het wel... :roll:

Tom
Posts: 641
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 06 Mar 2013, 09:50

Weer een jaar verder dus een update:

Image

Image

Image

Wat rest is alleen nog de afstelling van het ontstekingstijdstip, een paar kleine dingetjes hier en daar, en dan inrijden maar -> dat wil zeggen 1000 km rustig aan doen en bij 1001 km knallen maar :wink:

User avatar
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1154
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 06 Mar 2013, 10:15

Prachtig Tom!! Eén van de mooiste Morini's ooit gebouwd!

User avatar
hombre
Posts: 820
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 06 Mar 2013, 10:33

350-v-twin wrote:Prachtig Tom!! Eén van de mooiste Morini's ooit gebouwd!
Amen

Pantah
Posts: 84
Joined: 26 Jun 2011, 19:08
Location: Belgium

Post by Pantah » 07 Mar 2013, 06:50

Prachtig werk geleverd!!

Borrani
Posts: 241
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 07 Mar 2013, 18:30

Dat ziet er super uit Tom, knap gedaan!!

Post Reply