Op zoek naar 3 1/2, blauw

350 Sport & Touring, 500 Sport & Touring
Post Reply
Marco, 3 1/2
Posts: 1
Joined: 06 Dec 2019, 09:23

Op zoek naar 3 1/2, blauw

Post by Marco, 3 1/2 » 06 Dec 2019, 09:38

Ik ben (nog steeds) op zoek naar een Morini 3 1/2. Datum toelating RDW 1978.
Na speurwerk is de kleur van de motor blauw en schijnt de fiets ter verkoop aangeboden te zijn aan iemand van de Morini Club Nederland. Naar ik weet is de verkoop nooit afgerond en heb ik geleerd dat leden van een motorclub minder open zijn als blijkt dat iemand op zoek is naar een fiets die bij hem of haar in de schuur staat, maar waar niet op gereden kan worden omdat het eigenaarschap van de fiets niet in orde is.
De blauwe 3 1/2 morini waar ik naar op zoek ben is vanuit Amsterdam aangeboden en ik zou graag in contact willen treden met degene die de motor in zijn stalling heeft.

Welke eerlijke Morini liefhebber van de 3 1/2 is zo mans genoeg om contact met mij op te nemen om te praten over het overdragen van de motor aan de rechtmatige eigenaar?

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: Op zoek naar 3 1/2, blauw

Post by 350-v-twin » 06 Dec 2019, 10:41

We zijn net bezig met een inventarisatie onder de leden over de motoren in hun bezit. Nu verwacht ik niet dat een onrechtmatig verkregen motorfiets op zo'n lijst verschijnt, maar je weet het nooit.

Motor kan inmiddels ook in onderdelen verkocht zijn, b.v. via marktplaats.

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: Op zoek naar 3 1/2, blauw

Post by 350-v-twin » 06 Dec 2019, 22:53

Kun je wat meer vertellen over die speurtocht? De kleur blauw en dat de fiets te koop is aangeboden? Hoe ben je daar achter gekomen?
Je schreef eerder dat je de verzekeringspapieren hebt, maar het papieren kenteken (Deel II) is het échte eigendomsbewijs. Heb je dat ook?

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Re: Op zoek naar 3 1/2, blauw

Post by hombre » 11 Dec 2019, 13:29

Wat is het framenummer van dat ding? Kenteken? Spaakwielen, gietwielen? Sport? GT? Offroad? Staat het op jouw naam?
Vaag verhaal dit... :roll:

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Re: Op zoek naar 3 1/2, blauw

Post by Tom » 12 Dec 2019, 11:55

Inderdaad vaag verhaal, ik snap dat je zoiets wellicht uit emotie neer typt, maar we hebben er meer aan dat je wat concreter wordt over wat je zoekt en wat je weet over de betreffende Morini 3 1/2? Ik heb ook nog wel een enkel frame waar geen papieren bijzitten etc. en meestal komen die spullen toch weer bij liefhebbers terecht, dus wie weet?

Ik kan je in ieder geval zeggen dat het een paar jaar geleden is geweest dat er een 'blauwe' Moto Morini te koop is aangeboden ergens bij de oostkant van de IJssel, maar ja zo is inneens elke 'blauwe' Morini verdacht. Ook heeft meer dan een jaar geleden een blauwe Strada te koop gestaan bij Earlymotors in Meerlo. Tsja? 1978 zal trouwens gietwielen betekenen, of is dat datum van afgifte?

Maar als je een serieuze speurtocht naar een vermoedelijk gestolen Morini op touw wilt zetten, dan moet je iets concreter zijn en bij voorkeur contact opnemen met iemand van de Moto Morini Club NL, die kan dit dan weer met de leden communiceren.

Lijkt me het beste dat je dan even met de webmaster van deze site contact opneemt, mocht je concrete gegevens willen uitwisselen over de desbetreffende Morini.

Lijkt me dat als je een eigendomsbewijs hebt van een motor (en dus geen verzekeringspapieren zoals verondersteld wordt?) je een serieuze aanwijzing hebt. Bij het RDW etc. valt dan het 1 en ander te checken. Zij weten namelijk hoe en wanneer een motor weer een (poging tot) kenteken heeft gekregen/ overgeschreven is, en wat daarvan het frame nummer is. Heb je dat al geprobeerd?

Meestal als je op een normale manier communiceert, dan zijn mensen/ organisaties best bereid om mee te werken.

Als je niets van dat alles hebt, of kunt doen, dan wordt het een lastig verhaal ben ik bang.

Soms is het ook wel eens zo dat je iets vermoed (hij is te koop aangeboden aan een clublid bijvoorbeeld) maar dat dit achteraf niet blijkt te kloppen omdat je wanhopig probeert de touwtjes aan elkaar vast te knopen over waar je gestolen motor beland is..

In dat geval zou mijn advies zijn in ieder geval alles goed voor jezelf te bewijzen, voordat je anderen de opdracht geeft naar deze motor uit te kijken :!:

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: Op zoek naar 3 1/2, blauw

Post by 350-v-twin » 13 Dec 2019, 10:26

Lijkt me het beste dat je dan even met de webmaster van deze site contact opneemt, mocht je concrete gegevens willen uitwisselen over de desbetreffende Morini.
Ik heb in het najaar 2017 al contact gehad. Daarop is de ledenlijst gecontroleerd, maar daar staan niet zoveel kenteken gegevens op.
Vervolgens is er een oproep geplaatst in Clubblad Rebello waar niet op is gereageerd.

Thans vindt er opnieuw een inventarisatie plaats onder onze Clubleden. Tot nu toe heeft dat niets opgeleverd.

Het is natuurlijk geheel ongefundeerd om te stellen dat één van onze leden zich deze motor heeft toegeëigend. Dat moet dan éérst bewezen worden, want iedereen is onschuldig tot het tegendeel overtuigend bewezen is.

(Motor kan inmiddels net zo goed in onderdelen verkocht zijn).

Post Reply