bij mijn 1975 3 1/2 strada zijn de rubber aanzuigbuizen tussen carburateurs en luchtfilterkast gescheurd.
Zijn er nog nieuwe rubber aanzuibuizen te koop? zo ja, waar?
Ik overweeg anders K&N filter erop te zetten.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Welke type? welke (grotere) maat sproeiers moeten erin?
dank
Guus van Beek
K&N filter ipv luchtfilters 3 1/2 strada?
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Re: K&N filter ipv luchtfilters 3 1/2 strada?
Hallo Guus,
Ja, de aanzuigbuizen, ofwel 'ellebogen' zijn bij Tritsch in Duitsland, of NLM in Engeland te koop. Mochten ze ze onverhoopt niet in huis hebben, dan heb ik nog een adres in de VS.
Stuur Tritsch een fax, want die reageert slecht op emails. NLM kun je bellen om te bestellen. Beide doen postorders.
K&N filters kan wel, maar is lastig. Sommigen ondervinden geen problemen, maar de 350 is behoorlijk gevoelig voor een normaal luchtfilter. Bestel gelijk 2 nieuwe filters voor in het luchtfilterhuis.
Ja, de aanzuigbuizen, ofwel 'ellebogen' zijn bij Tritsch in Duitsland, of NLM in Engeland te koop. Mochten ze ze onverhoopt niet in huis hebben, dan heb ik nog een adres in de VS.
Stuur Tritsch een fax, want die reageert slecht op emails. NLM kun je bellen om te bestellen. Beide doen postorders.
K&N filters kan wel, maar is lastig. Sommigen ondervinden geen problemen, maar de 350 is behoorlijk gevoelig voor een normaal luchtfilter. Bestel gelijk 2 nieuwe filters voor in het luchtfilterhuis.
-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
Kijken of ik nieuw leven in de topicje kan blazen, want er is naar mijn weten nog steeds geen zaligmakend weerwoord gevonden op die k&n's. Sommige morinisti zweren erbij, andere vinden het maar niks. Mijn ervaring is dat k&n's zeker wel 'zelfs met veel wind tegen en van opzij' goed kunnen werken, en dat is in mijn beleving met 115 sproeiers en met een verlengstukje (de oude elleboogjes bijvoorbeeld) ze tot onder de tank te brengen (ik ben nu aan het experimenteren met een deels rubbere afdichting over de k&n's om nog meer onstabiliteit uit het systeem te halen). Het kan ook direct op de kelk, maar dan wel de ovale k&n's en met 118 sproeiers in de BS 25's, dat werkt ook goed tot circa 110/120 km/h, daarna is het over met de pret. MAAR ik heb dus ook wel haggelijke momenten meegemaakt, dat bij het inhalen van vrachtauto's je in een soort 'luchtzak' terechtkomt waardoor de motor ernstig terugvalt in vermogen en de carburateurs zich moeten herpakken, soms wel van 110 tot 75 km/h waardoor ik eieren voor met geld kies en op de vluchtstrook verder ga toeren. Wie weet hier meer over, uberhaupt over de combi morini en k&n?