I am a happy bunny!

350 Sport & Touring, 500 Sport & Touring
Post Reply
Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

I am a happy bunny!

Post by Tintin » 23 Jan 2010, 17:53

Donderdag gespo(r)t om MP... grote Grimeca naaf met akront velg 19 inch, spaken niet optimaal... nog eens de foto bekijken :shock: ... het is niet waar: een Morini Sport 230mm trommel! Had jaren in een Honda gezeten maar was vervangen door wat anders. Nog even wat referentie materiaal op internet bekeken en ja, het is 'm echt. Verkoper gebeld, leuk prijsje afgemaakt en vandaag met de post ontvangen. En inderdaad, het is 'm, the one and only, de "holy grale" van Morini, de originele en niet van een benelli Tornado, een van de weinige resterende, gered van de Japanse ondergang!!!!!!! :D Ander (Boranni/Morad 18 inch) velgje eromheen met RVS spaken & I'm the man. Waar vindt je deze dingen nog bij toeval en voor een schappelijke prijs.... :mrgreen:

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 23 Jan 2010, 23:31

das idd een meevallertje
veel plezier ermee ;-)

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 24 Jan 2010, 13:31

You lucky bastard! :o
Is die velg nog in orde? Ik ben vanzins m'n eigen Scrambler te bouwen en dan misstaat zo'n velg wrsch zeker niet. Als je me iaten laten delen in je mazzel (lees: er vanaf wilt voor een prikkie :wink: ) pm maar even.

Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Re: I am a happy bunny!

Post by Borrani » 24 Jan 2010, 17:18

Tintin wrote:Donderdag gespo(r)t om MP... grote Grimeca naaf met akront velg 19 inch, spaken niet optimaal... nog eens de foto bekijken :shock: ... het is niet waar: een Morini Sport 230mm trommel! Had jaren in een Honda gezeten maar was vervangen door wat anders. Nog even wat referentie materiaal op internet bekeken en ja, het is 'm echt. Verkoper gebeld, leuk prijsje afgemaakt en vandaag met de post ontvangen. En inderdaad, het is 'm, the one and only, de "holy grale" van Morini, de originele en niet van een benelli Tornado, een van de weinige resterende, gered van de Japanse ondergang!!!!!!! :D Ander (Boranni/Morad 18 inch) velgje eromheen met RVS spaken & I'm the man. Waar vindt je deze dingen nog bij toeval en voor een schappelijke prijs.... :mrgreen:
Dat is een leuke meevaller, ik heb die van ebay mis gelopen, maar wat moet ik er ook eigenlijk mee zat ik me af te vragen, ik heb al mooie wielen met schijf in mijn 350 :)

Volgens mij is een naaf van een Benelli identiek, op de remplaten na.

mvg Ries

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 24 Jan 2010, 21:17

TinTin: mazzelaar, leuk man!! Blij voor je!!


Nou wil het geval dat ik 2 van die originele Grimeca ankerplaten te koop weet. Ze zijn helemaal compleet. Alleen de trommel zelf ontbreekt, maar die wordt nog gewoon gemaakt. Vriend van mij heeft die set in Italië gescoord voor behoorlijk veel geld, maar wil er nu vanaf.

Voorbeeld op de foto's hieronder. Dat is overigens een andere/complete trommel. Mail maar voor de prijs.

Image
Image

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 25 Jan 2010, 08:38

hombre wrote:You lucky bastard! :o
Is die velg nog in orde? Ik ben vanzins m'n eigen Scrambler te bouwen en dan misstaat zo'n velg wrsch zeker niet. Als je me iaten laten delen in je mazzel (lees: er vanaf wilt voor een prikkie :wink: ) pm maar even.
"de duvel :twisted: schijt op ene hoop" zou mijn oude grootvader gezegd hebben...

Het wiel is voor een project wat ik pas volgende winte rof zelfs de winter erna ga doen (heb nu nog allen het frame/achterbrug, een onderblok en het wiel) dus als je geen haast hebt...

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Re: I am a happy bunny!

Post by Tintin » 25 Jan 2010, 08:41

Borrani wrote: Dat is een leuke meevaller, ik heb die van ebay mis gelopen, maar wat moet ik er ook eigenlijk mee zat ik me af te vragen, ik heb al mooie wielen met schijf in mijn 350 :)

Volgens mij is een naaf van een Benelli identiek, op de remplaten na.

mvg Ries
Klopt, naaf is hetzelfde alleen de ankerplaten zijn anders, die Benelli's hebben ribbels en er staan Benelli op. Kan natuurlijk niet op een Morini maar wellicht zou je de overbodige uitsteeksels er ook af kunnen slijpen voor het polijsten... :wink:

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 25 Jan 2010, 08:44

350-v-twin wrote:TinTin: mazzelaar, leuk man!! Blij voor je!!
Thanks! Ik zal wel een foto posten van mijn (nep) sport als ie in elkaar staat..... :? alhoewel.... als een strada frame voorziet een sport blok en alle juiste sport onderdelen (behalve de uitlaten, heb ook Lafranconi Competizione pijpen :shock:)... is dat een nepper?

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 25 Jan 2010, 09:43

Tintin wrote: als je geen haast hebt...
Haast is mij vreemd, maar ik hoop toch dat-ie dan wel af is. Ik ben al zo goed als compleet.
Ik had ook ooit Competiziones op mijn 3 1/2-ie, te gekke sound. Mooi!


Overigens misschien aardig om te weten, de trommels die o.a. in Condors zitten zijn bijna hetzelfde als die van de 3 1/2 Strada. Enige verandering is de remplaat met Moto Morini er op en natuurlijk dat deze dubbele nokken heeft. Als je die remplaat van ebay koopt en een voorwiel uit een Condor kom je al aardig in de richting.

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 25 Jan 2010, 12:16

hombre wrote:Overigens misschien aardig om te weten, de trommels die o.a. in Condors zitten zijn bijna hetzelfde als die van de 3 1/2 Strada. Enige verandering is de remplaat met Moto Morini er op en natuurlijk dat deze dubbele nokken heeft. Als je die remplaat van ebay koopt en een voorwiel uit een Condor kom je al aardig in de richting.
Ik heb nog een 200mm (Strada) trommel hangen, dacht dat ze ook uit het achterwiel van een Duc koningsasser kwamen. Wilde 'm als achtertrommel gaan gebruiken omdat die vangernokken er gewoon in zitten. Zoek dus een 200mm achterremplaat.... een beetje betaalbaar :roll: tandwiel + houder heb ik al...

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 25 Jan 2010, 18:27

Tintin wrote: 200mm achterremplaat
Ik zal eens neuzen in de garasie, volgens mij heb ik die nog ergens (van zo'n Condor dus). Ruilen voor een velg? (bijv een 19" Akront 8) )

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 25 Jan 2010, 20:28

hombre wrote:
Tintin wrote: 200mm achterremplaat
Ik zal eens neuzen in de garasie, volgens mij heb ik die nog ergens (van zo'n Condor dus). Ruilen voor een velg? (bijv een 19" Akront 8) )
oh, make my day... :P
zal eens kijken of ik de spaken soepeltje los kan draaien... of ga je er geen 230mm grimeca in spaken? Dan zet ik er de slijptol in... :twisted:

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 28 Jan 2010, 00:17

Helaas, ik heb wel nog de plaat met de telleraandrijving... sorrie! :(

Post Reply