De laatste strada ?
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
De laatste strada ?
Mijn laatste projectje begint vorm te krijgen, deze keer wat water in de wijn gedaan betreffende de kleur
De werken gaan nu ff stil tot september, dan begin ik aan de motor.
Als iemand nog een setje veren voor de achterdemper heeft (in heel goede staat) ben ik kandidaat
De werken gaan nu ff stil tot september, dan begin ik aan de motor.
Als iemand nog een setje veren voor de achterdemper heeft (in heel goede staat) ben ik kandidaat
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Re: De laatste strada ?
Ziet er al heel netjes uit!! TOP!!
-
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Re: De laatste strada ?
wordt idd weer een snoepie Ray, mooi!
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Re: De laatste strada ?
wordt weer mooi Raymond
nog vorderingen gemaakt?
nog vorderingen gemaakt?
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
Re: De laatste strada ?
Nee winterstopBorrani wrote:wordt weer mooi Raymond
nog vorderingen gemaakt?
Geen zin meer dit jaar
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
Re: De laatste strada ?
Plannen zijn een beetje omgegooid.
Sigrid heeft me met zachte hand terug de garage ingestuurd.
We hebben de originele motor van de blauwe 3202 (die zo hard trilde) uit elkaar gehaald en de krukas + attributen weggebracht om te balanceren.
Volgende week terug en dan gaat ie naar het oorspronkelijke frame.
De X motor die nu in de blauwe staat moet dus naar de rode.
Ingewikkeld verhaal, maar het valt allemaal wel op zijn plaats
Sigrid heeft me met zachte hand terug de garage ingestuurd.
We hebben de originele motor van de blauwe 3202 (die zo hard trilde) uit elkaar gehaald en de krukas + attributen weggebracht om te balanceren.
Volgende week terug en dan gaat ie naar het oorspronkelijke frame.
De X motor die nu in de blauwe staat moet dus naar de rode.
Ingewikkeld verhaal, maar het valt allemaal wel op zijn plaats
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Re: De laatste strada ?
Wat een raar verhaal: normaal trillen de 350 blokjes niet extreem?! Wat wat er aan de hand?
Over krukas balanceren heb ik ook al horror verhalen gehoord. Hoop dat je bij iemand geweest bent met verstand van zaken
Over krukas balanceren heb ik ook al horror verhalen gehoord. Hoop dat je bij iemand geweest bent met verstand van zaken
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
Re: De laatste strada ?
Tony, dat moet je toch wel weten.
Het is zo'n oerblok van de eerste strada's, die waarvan de drijfstangbouten regelmatig in de soep gingen.
Het is zo'n oerblok van de eerste strada's, die waarvan de drijfstangbouten regelmatig in de soep gingen.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Re: De laatste strada ?
Ik heb zelf één van de eerste Strada's (lager nr dan 700). Notabene een '73er met een origineel A blok. Motor trilt een beetje/normaal, maar beslist niet exceptioneel. Drijfstangbouten probleem deed zich voor bij de eerste 250 motoren en heeft niets met trillen te maken.
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
Re: De laatste strada ?
Het is nl eentje van die 250, maar we zullen zien hoe het eruit ziet na balanceren.
Dat ding reed nl op de middenbok al vooruit
Dat ding reed nl op de middenbok al vooruit
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
Re: De laatste strada ?
het probleem zat in de drijfstangen
Het is nl een eerste serie motor waarvan de bouten van de drijfstangen makkelijk braken, wat bij deze motor dus gebeurt is.
De drijfstangen waren vervangen (door vorige eigenaar) door die met een moer aan de onderkant.
Deze zijn zwaarder en veroorzaakten een onbalans.
Het is nl een eerste serie motor waarvan de bouten van de drijfstangen makkelijk braken, wat bij deze motor dus gebeurt is.
De drijfstangen waren vervangen (door vorige eigenaar) door die met een moer aan de onderkant.
Deze zijn zwaarder en veroorzaakten een onbalans.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Re: De laatste strada ?
Daar zeg je het: verkloot door de vorige eigenaar.
Over de drijfstandbouten: "In de eerste ± 250 blokken ontstond door een verkeerde passing bij de vertanding tussen de drijfstangen en hun kappen (onderaan) een overmatige spanning op de bouten van bovengenoemde kappen, die tot breuk leidde. Na correctie van de montage-passing was het probleem voorgoed opgelost".
N.B. Bouten met de juiste trekspanning (M8 x 1 x 33, 1800 N/mm2) zijn verkrijgbaar bij Ducati Development Dortmund.
Ik zou willen dat personen die niet 100% weten wat ze doen met hun handen van motorfietsen afblijven. Ik heb al te vaak gehoord hoe dat fout gaat. Heb het zelf ook ervaren. Bij een motor van mij had de vorige eigenaar de de moeren van de cilinders veel te strak aangedraaid , waardoor 1 tapeind in het carter doordraaide. Hoezo werkplaatshandboek , hoezo een momentsleutel gebruiken
Zo zijn er nog talloze voorbeelden, helaas, . . . .
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
Re: De laatste strada ?
Ja die bouten gebruik ik al jaren.
Kruk is terug , ben benieuwd
Kruk is terug , ben benieuwd
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
Re: De laatste strada ?
En een nw zitje, das andere kost bij deze Italiaan.
Woensdag besteld en vandaag geleverd.
Lees je mee in Sienna ?
http://www.cecoret.com/shop/product_inf ... ts_id=5233
Woensdag besteld en vandaag geleverd.
Lees je mee in Sienna ?
http://www.cecoret.com/shop/product_inf ... ts_id=5233
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Re: De laatste strada ?
Mooie buddy ,
de prijs valt me nog wel mee.
de prijs valt me nog wel mee.