De laatste strada ?

350 Sport & Touring, 500 Sport & Touring
User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

De laatste strada ?

Post by mantaray » 31 Jul 2017, 13:02

Mijn laatste projectje begint vorm te krijgen, deze keer wat water in de wijn gedaan betreffende de kleur ;-)

De werken gaan nu ff stil tot september, dan begin ik aan de motor.

Als iemand nog een setje veren voor de achterdemper heeft (in heel goede staat) ben ik kandidaat
IMG-20170731-WA0000kl.jpg
IMG-20170731-WA0002kl.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: De laatste strada ?

Post by 350-v-twin » 01 Aug 2017, 12:37

Ziet er al heel netjes uit!! TOP!!

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Re: De laatste strada ?

Post by hombre » 03 Aug 2017, 12:43

wordt idd weer een snoepie Ray, mooi!

Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Re: De laatste strada ?

Post by Borrani » 24 Oct 2017, 06:49

wordt weer mooi Raymond :)

nog vorderingen gemaakt? :mrgreen:

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Re: De laatste strada ?

Post by mantaray » 25 Oct 2017, 09:43

Borrani wrote:wordt weer mooi Raymond :)

nog vorderingen gemaakt? :mrgreen:
Nee winterstop ;-)
Geen zin meer dit jaar

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Re: De laatste strada ?

Post by mantaray » 06 May 2018, 07:14

Plannen zijn een beetje omgegooid.
Sigrid heeft me met zachte hand terug de garage ingestuurd.
We hebben de originele motor van de blauwe 3202 (die zo hard trilde) uit elkaar gehaald en de krukas + attributen weggebracht om te balanceren.
Volgende week terug en dan gaat ie naar het oorspronkelijke frame.
De X motor die nu in de blauwe staat moet dus naar de rode.
Ingewikkeld verhaal, maar het valt allemaal wel op zijn plaats

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: De laatste strada ?

Post by 350-v-twin » 06 May 2018, 09:01

Wat een raar verhaal: normaal trillen de 350 blokjes niet extreem?! Wat wat er aan de hand? :?
Over krukas balanceren heb ik ook al horror verhalen gehoord. Hoop dat je bij iemand geweest bent met verstand van zaken :!:

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Re: De laatste strada ?

Post by mantaray » 08 May 2018, 08:27

Tony, dat moet je toch wel weten.
Het is zo'n oerblok van de eerste strada's, die waarvan de drijfstangbouten regelmatig in de soep gingen.

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: De laatste strada ?

Post by 350-v-twin » 08 May 2018, 08:57

mantaray wrote:
08 May 2018, 08:27
Tony, dat moet je toch wel weten.
Het is zo'n oerblok van de eerste strada's, die waarvan de drijfstangbouten regelmatig in de soep gingen.
Ik heb zelf één van de eerste Strada's (lager nr dan 700). Notabene een '73er met een origineel A blok. Motor trilt een beetje/normaal, maar beslist niet exceptioneel. Drijfstangbouten probleem deed zich voor bij de eerste 250 motoren en heeft niets met trillen te maken.

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Re: De laatste strada ?

Post by mantaray » 11 May 2018, 09:15

Het is nl eentje van die 250, maar we zullen zien hoe het eruit ziet na balanceren.

Dat ding reed nl op de middenbok al vooruit

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Re: De laatste strada ?

Post by mantaray » 19 May 2018, 15:04

het probleem zat in de drijfstangen
Het is nl een eerste serie motor waarvan de bouten van de drijfstangen makkelijk braken, wat bij deze motor dus gebeurt is.
De drijfstangen waren vervangen (door vorige eigenaar) door die met een moer aan de onderkant.
Deze zijn zwaarder en veroorzaakten een onbalans.

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: De laatste strada ?

Post by 350-v-twin » 20 May 2018, 09:45

mantaray wrote:
19 May 2018, 15:04
De drijfstangen waren vervangen (door vorige eigenaar) door die met een moer aan de onderkant. Deze zijn zwaarder en veroorzaakten een onbalans.
Daar zeg je het: verkloot door de vorige eigenaar.

Over de drijfstandbouten: "In de eerste ± 250 blokken ontstond door een verkeerde passing bij de vertanding tussen de drijfstangen en hun kappen (onderaan) een overmatige spanning op de bouten van bovengenoemde kappen, die tot breuk leidde. Na correctie van de montage-passing was het probleem voorgoed opgelost".
N.B. Bouten met de juiste trekspanning (M8 x 1 x 33, 1800 N/mm2) zijn verkrijgbaar bij Ducati Development Dortmund.

Ik zou willen dat personen die niet 100% weten wat ze doen met hun handen van motorfietsen afblijven. Ik heb al te vaak gehoord hoe dat fout gaat. Heb het zelf ook ervaren. Bij een motor van mij had de vorige eigenaar de de moeren van de cilinders veel te strak aangedraaid :x :x :x , waardoor 1 tapeind in het carter doordraaide. :shock: Hoezo werkplaatshandboek :?: :roll: :roll: :roll:, hoezo een momentsleutel gebruiken :?: :roll: :roll: :roll:

Zo zijn er nog talloze voorbeelden, helaas, . . . .

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Re: De laatste strada ?

Post by mantaray » 25 May 2018, 20:00

Ja die bouten gebruik ik al jaren.
Kruk is terug , ben benieuwd

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Re: De laatste strada ?

Post by mantaray » 29 Jun 2018, 13:06

En een nw zitje, das andere kost bij deze Italiaan.
Woensdag besteld en vandaag geleverd.
Lees je mee in Sienna ?
http://www.cecoret.com/shop/product_inf ... ts_id=5233
stradazadel.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Re: De laatste strada ?

Post by Borrani » 29 Jun 2018, 15:30

Mooie buddy 8) ,

de prijs valt me nog wel mee.

Post Reply