Nieuw lid Arjan met 3 1/2 sport

350 Sport & Touring, 500 Sport & Touring
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 06 Nov 2009, 10:19

Nog even over de kleur rood hetvolgende.

Op een Duits forum kwam ik deze tekst tegen:
"Oft herrscht Unklarheit über die rote Originalfarbe bei älterenMorinis, wie der Corsaro, Corsarino, GT 175, Tresette oder 31/2 Sport.
Bei einem Farbvergleich kam eine Farbe von einem MAZDA - Pkw im Farbton dem Originallack von MORINI am nächsten. Die Farbbezeichnung lautet: MAZ-SQ. Man kann diese Farbbezeichnung auch nach Umschlüsselung mittels Tabellen als Spraydose kaufen".
Ofwel Mazda rood met de benaming MAZ-SQ.

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 07 Nov 2009, 09:06

Ok Tony dat is goed om te weten, maar latere types: vanaf 79 hebben weer een andere kleur, minder rood in mijn beleving, meer oranje (maar toch wel echt 'rood' te noemen. Ik heb destijds de kleur laten bijmaken van het frame, die was goed gelukt, een soort tussen kleur tussen rood en laverda oranje. Daarna tot 3 keer toe geprobeertd deze kleur weer bij te laten maken, drie keer een misser. Het gevolg ik dat ik nu de vierde keer de kleur moet laten bij maken. Deze kleur zoek ik:

Image

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 07 Nov 2009, 14:22

OK, zal eens ff navragen. Kan wel een paar dagen duren.

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 07 Nov 2009, 15:10

Das jammer genoeg niet het mooiste rood wat ze bij morini gehad hebben :-(
Maar ja, als je 'm origineel wil houden.
Alhoewel het moeilijk te zien is op een foto, tenzij je een gecalibreerde monitor hebt en het daar correct op is

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 08 Nov 2009, 12:20

Ik heb even gecheckt: het rood van mijn Camelframe is RAL 2002 GL / Blutorange. Ooit besteld voor m'n voorvork. Misschien heb je er wat aan.

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 09 Nov 2009, 09:46

hombre wrote:Blutorange.
Ooit een VW Kever 1303 (b.j. 1973) gehad in Blutorange, maar ik durf niet te zeggen of dat dezelfde kleur is.

Zeker met rood moet je de kleuren echt naast elkaar zien.

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 09 Nov 2009, 12:18

Hans wederom bedankt,

Ik ga eens een busje bestellen en kijken of het was is, de kleur rood is zeer moeilijk, zo sta je in de winkel bij een kleurenkaart en denk je, dat is het! maar zit het op de motor dan zit er een vreemde lolie-achtige gloed overheen. Dus voor ons andere project gewoon standaard ducatirood kleur, maar daar is ook weer twee varianten in, een wat modernere fellere kleur rood en een klassiek mv agusta-racer achtige kleur rood!

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 16 Feb 2010, 23:13

Nog even iets over het verschil tussen de 76 en 79 sport, dat krijg je alleen als je de nog orginele luchtfilters erin laat zitten. Mijn broer kreeg op een gegeven moment startproblemen, bougies eruit, zo nat als wat, luchtbox open geschroefd en ja hoor, nieuwe erin, geen start problemen meer, en meteen extra peper (lucht)! En ter informatie: Fiat 152 is de originele kleur van een 76 Sport, Blutorange voor een 79 heb ik nog niet gechecked

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 24 Jul 2010, 09:28

Ik weet het nu zeker, en nu ook zeker voor het nageslacht:

Blutorange is inderdaad een morini kleur, maar dan voor de voorvorkpoten van een marzocchi van het 1e model Camel. Het frame is een andere kleur, nml. Volkswagen Kever Marsrood. Dit is tevens de kleur vanaf het 79 3 1/2 Sport model

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 24 Jul 2010, 19:13

tis wel een zoekerij allemaal

User avatar
arjan
Posts: 4
Joined: 31 Oct 2009, 20:53

Post by arjan » 05 Apr 2011, 18:21

Hallo Morinisti,

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier gepost heb. Het lijkt me leuk om te laten zien dat ik bezig ben om de 3,5 om te bouwen naar een 74'er.

Zoals jullie kunnen zien zit de trommelrem er nu op. Dat viel nog niet mee want de schijfbevestigingen van de voorvorkpoten moesten er afgeveild/geschuurd worden. Daarna de poten gepolijst.

Uiteraard nieuwe dubbele kabels naar beide uiteinden van de trommel en rvs-plaatjes gemaakt om de trommel goed te bevestiging.

Het oude model tank heb ik al, dus dat wordt schuren de komende tijd!


Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 05 Apr 2011, 22:51

ziet er goed uit, nog de tank en zijdeksels en tis af

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 05 Apr 2011, 23:23

wel een beetje een grote rem voor een brommer :twisted:

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 06 Apr 2011, 14:59

Erg mooi!! Is de rem niet te giftig?

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 11 Apr 2011, 21:02

Tony: Je hebt veel meer doseringsgevoel met een schijfrem, en met zo'n rem weet je nooit tot hoe ver je kan gaan, je kunt dit apparaat vol blokkeren volgens mij, dat maakte mijn ritje op dit monster gister wel wat griezelig, maar het is nog griezeliger om op (Britse) fietsen te rijden die nagenoeg NIET remmen!

Post Reply