stuurschakelaar & draadboom

350 Sport & Touring, 500 Sport & Touring
Post Reply
hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

stuurschakelaar & draadboom

Post by hombre » 08 Jul 2017, 13:36

Hallo jongens, ik wil eerdaags deze gaan bestellen: http://www.vtmricambi.com/catalogo-prod ... 169-detail

Nog iemand geïnteresseerd? Dan kunnen we ms een leuk prijsje krijgen...

En iets anders: Tony heeft voor mij een mooie kabelboom gemaakt voor m'n eerste type Sportje. Echter, hij is uitgegaan van een grijs zekeringenkastje dat op alle 1e types zou zitten. Laat ik nou al wat 1e types hebben gezien en gehad (en nog!), maar ik heb er nooit een grijs kastje op gezien... Wel zwarte, maar die lust anders door aan de achterkant.

Nou kan ik twee dingen doen (of eigenlijk 3):
- een grijs kastje zoeken (heeft iemand die??)
- Tony vragen een nieuwe kabelboom te maken voor het zwarte kastje
- alles op het zwarte kastje aansluiten en hopen op spektakel :)
(die laatste is uiteraard een gebbetje)

Ik denk dat optie 1 het beste is. Eventueel heb ik zwarte kastjes ter ruil of keiharde pecunia.

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: stuurschakelaar & draadboom

Post by 350-v-twin » 08 Jul 2017, 14:45

Hallo jongens, ik wil eerdaags deze gaan bestellen: http://www.vtmricambi.com/catalogo-prod ... 169-detail
Is ook te koop op Novegro, misschien voor minder geld?
Image
Nog iemand geïnteresseerd? Dan kunnen we ms een leuk prijsje krijgen...
Vooral dat plastic voetje is de moeite waard. Die zijn normaal moeilijk te vinden.
En iets anders: Tony heeft voor mij een mooie kabelboom gemaakt voor m'n eerste type Sportje. Echter, hij is uitgegaan van een grijs zekeringenkastje dat op alle 1e types zou zitten. Laat ik nou al wat 1e types hebben gezien en gehad (en nog!), maar ik heb er nooit een grijs kastje op gezien... Wel zwarte, maar die lust anders door aan de achterkant.
Nou kan ik twee dingen doen (of eigenlijk 3):
- een grijs kastje zoeken (heeft iemand die??)
- Tony vragen een nieuwe kabelboom te maken voor het zwarte kastje
- alles op het zwarte kastje aansluiten en hopen op spektakel :) (die laatste is uiteraard een gebbetje)
Ik denk dat optie 1 het beste is. Eventueel heb ik zwarte kastjes ter ruil of keiharde pecunia.
Mail ff, misschien heb ik nog een andere oplossing :mrgreen:

Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Re: stuurschakelaar & draadboom

Post by Borrani » 11 Jul 2017, 07:40

Ik heb wel interesse in een schakelaar :)

Ik houd me graag aanbevolen

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: stuurschakelaar & draadboom

Post by 350-v-twin » 11 Jul 2017, 10:03

Borrani wrote:Ik heb wel interesse in een schakelaar :)
Ik houd me graag aanbevolen
Mail dan nog ff begin november, weet alleen nog niet 100% zeker of ik dan weer naar Novegro ga :?:
Voor als je haast hebt, deze Devio Luci heeft een eBay winkel: https://www.ebay.it/sch/i.html?_nkw=devioluci+cev

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Re: stuurschakelaar & draadboom

Post by hombre » 12 Jul 2017, 01:29

350-v-twin wrote:
Borrani wrote:Ik heb wel interesse in een schakelaar :)
Ik houd me graag aanbevolen
Mail dan nog ff begin november, weet alleen nog niet 100% zeker of ik dan weer naar Novegro ga :?:
Voor als je haast hebt, deze Devio Luci heeft een eBay winkel: https://www.ebay.it/sch/i.html?_nkw=devioluci+cev

Die is nog duurderder... :shock:

Moet ik er nog eentje bestellen voor Borrani, ik ga er sowieso 2 bestellen, ze komen dan in A'dam aan. Is dat handig? Kan eventueel meenemen naar de Italdag (als het dan niet zeikt van de regen)

Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Re: stuurschakelaar & draadboom

Post by Borrani » 12 Jul 2017, 07:07

hombre wrote:
350-v-twin wrote:
Borrani wrote:Ik heb wel interesse in een schakelaar :)
Ik houd me graag aanbevolen
Mail dan nog ff begin november, weet alleen nog niet 100% zeker of ik dan weer naar Novegro ga :?:
Voor als je haast hebt, deze Devio Luci heeft een eBay winkel: https://www.ebay.it/sch/i.html?_nkw=devioluci+cev

Die is nog duurderder... :shock:

Moet ik er nog eentje bestellen voor Borrani, ik ga er sowieso 2 bestellen, ze komen dan in A'dam aan. Is dat handig? Kan eventueel meenemen naar de Italdag (als het dan niet zeikt van de regen)

dat zat ik me ook al te bekijken inderdaad...

zou je het op kunnen sturen naar mij? (ik heb niet veel haast)
Met ital dag ben ik op vakantie helaas.. :roll:

Of kan ik het dan beter zelf daar bestellen?

gr. Ries

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Re: stuurschakelaar & draadboom

Post by hombre » 12 Jul 2017, 09:44

Borrani wrote:
Moet ik er nog eentje bestellen voor Borrani, ik ga er sowieso 2 bestellen, ze komen dan in A'dam aan. Is dat handig? Kan eventueel meenemen naar de Italdag (als het dan niet zeikt van de regen)
Of kan ik het dan beter zelf daar bestellen?

gr. Ries[/quote]

Ja dan maakt het qua kosten niet veel uit denk ik zo...

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Re: stuurschakelaar & draadboom

Post by hombre » 04 Aug 2017, 12:21

Jongens, weer een Morini-mysterie opgelost. Die grijze kastjes zijn niet altijd grijze kastjes. Op het eerste type 350 heb ik altijd zwarte kastjes gezien en verdomd, die zijn hetzelfde als de grijze... Probleem opgelost.

Wel even opletten op de doorlusdingen aan de achterkant, de kastjes zelf hebben een serienummer die overal hetzelfde is, maar dus niet vwb het doorlussen!

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: stuurschakelaar & draadboom

Post by 350-v-twin » 05 Aug 2017, 10:08

hombre wrote:Jongens, weer een Morini-mysterie opgelost. Die grijze kastjes zijn niet altijd grijze kastjes. Op het eerste type 350 heb ik altijd zwarte kastjes gezien en verdomd, die zijn hetzelfde als de grijze... Probleem opgelost.

Wel even opletten op de doorlusdingen aan de achterkant, de kastjes zelf hebben een serienummer die overal hetzelfde is, maar dus niet vwb het doorlussen!
Hombre heeft het hier over de zekeringenkastjes. Op de hele vroege fietsen zijn die grijs, op latere modellen zwart. Op het eerste gezicht is een zwarte een zwarte, maar is niet zo. De zwarte kunnen verschillen. Aan de achterzijde zie je koperen strips en die zijn op een bepaalde manier doorverbonden. Vervang nooit zomaar een zekeringenkast, maar kijk eerst aan de achterkant of de doorverbindingen identiek zijn. Als je dat niet doet heb je grote kans op kortsluiting, .....

Image

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Re: stuurschakelaar & draadboom

Post by Tom » 26 Oct 2017, 21:56

Kortsluiting niet, discoverlichting wel!

Post Reply