Page 2 of 2

Re: Alternatieve ontsteking

Posted: 13 Jun 2017, 12:20
by mantaray
350-v-twin wrote:Het mooie van de originele ontsteking is dat deze 7 à 8 graden verlaat tijdens het kickstarten. Dat voorkomt terugslaan van de kickstarter!!
Das een goeie Tony, want daar moet nog iets op gevonden worden.
Anne denk er al over na
de redenering was: als je een max voorontsteking van 8+34 dus 42 zou instellen in de software en de 34 graden op de krukas zou aanhouden , begin je vanzelf op -8

Al zie ik geen -8 op deze schaal, dus wat is het nu in werkelijheid ?
Ik zie het al , deze is van een latere 350
Met de stroboscoop zie je dat niet, daar ben je al voorbij als ie loopt
ontsteking.PNG

Re: bougies gaan vlug kapot

Posted: 13 Jun 2017, 22:35
by mantaray
Tom wrote:Ik heb de hype voor nieuwe accu ontstekingen nog steeds niet begrepen, geeft volgens mij aan dat er nog altijd een mysterie hangt boven het originele systeem, waar ik, eentje al weer 43 jaar oud, op al mijn Morini's nog steeds plezier van heb.

Natuurlijk zou ik niet snel meer een rit naar Bologna doen van 5000 km op de combinatie zwarte transducer/rode pick up, maar er zijn nog steeds (goedkopere) alternatieven.

Ik stel voor dat de schrijver zich eerst verdiept in het systeem:

https://www.youtube.com/watch?v=FWyYDVuvCp8
Toch even een reactie Tom.

Je hebt het over goedkopere alternatieven en in het volgende engelstalige draadje prijs je een duurdere aan ????
Een Heilig pickup alleen... is al duurder dan een kompleet systeem van Anne.
En dan moet je nog transducers kopen

Re: Alternatieve ontsteking

Posted: 06 Dec 2020, 16:24
by Tintin
over de SWF-ontsteking: met de hulp van een andere testezel van Huub is de ontwikkeling weer in volle gang... nu kan je de 3 1/2 bijna met de hand starten :mrgreen: :mrgreen:

https://youtu.be/IA9YT6ssrVQ

meer informatie over prijzen en levertijden op mail@swf-ignitionsystems.nl