te brede krukas?

350 Sport & Touring, 500 Sport & Touring
Post Reply
hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

te brede krukas?

Post by hombre » 26 Apr 2017, 11:22

hallo jongens, ik ben een blokje aan het opbouwen met een Kangurokrukas in een 77-er Sport-carter... Nou lijkt het of die krukas te breed is (???). Iemand die dit wel eens bij de hand gehad heeft hier? Ik krijg nu de riempoelies niet recht onder elkaar want hij steekt aan de rechterkant iets teveel uit.

Image

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Re: te brede krukas?

Post by hombre » 28 Apr 2017, 10:26

niet allemaal tegelijk! :D :D

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: te brede krukas?

Post by 350-v-twin » 28 Apr 2017, 22:20

Schot voor de boeg: zou het kunnen zijn dat het Sport carter en het Kanguro carter anders zijn, omdat de krukassen anders zijn?

Als je iets naar onder scrolt op deze pagina zie je bij Kanguro "new crankshaft" en een X op het blok, tegenover een A, S, of K op het blok van een Sport.
http://www.motomoriniclub.nl/framenumbers.html

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Re: te brede krukas?

Post by hombre » 29 Apr 2017, 12:20

Ja daar was ik ook bang voor, maar inmiddels via het Engelse forum begrepen dat dit daar op een 501-blok er net zo uit zit. Het riempje en zo past ook want die poelies zijn breed genoeg. Ik heb ook even het een en ander vergeleken met een blokje dat ik nog heb liggen en dat ziet er allemaal hetzelfde uit.
Ik kan me ook niet voorstellen dat die carters veel anders zijn behalve de lettertjes. Onderdeelnummers en zo zijn ook allemaal hetzelfde, lagermaten ook.

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: te brede krukas?

Post by 350-v-twin » 29 Apr 2017, 15:35

Ik meen mij uit een hele oude Rebello te herinneren dat Robert Buijs eens op een 3e, onbekende krukas was gestuit. Zou het zoiets kunnen zijn? Ik weet het ook niet, probeer alleen hardop te denken.

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Re: te brede krukas?

Post by hombre » 29 Apr 2017, 18:05

TinTin en Het geheim van de onbekende krukas ;)

(ik ken er 3 van de 3 1/2jes, de oude kogelgelagerde, hetzelfde ding maar dan voor een glijlager en de laatste van de Kanguro. Ms dat die van de Dart nog anders is?

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: te brede krukas?

Post by 350-v-twin » 01 May 2017, 13:45

hombre wrote:Ms dat die van de Dart nog anders is?
Kan mij niet voorstellen dat hij een Dart blok heeft opgemaakt. Sleutelde vooral aan oudere Sport modellen.

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: te brede krukas?

Post by 350-v-twin » 01 May 2017, 17:06

Heb nog ff verder geïnformeerd. Kreeg onderstaande reactie:
Zijn we zeker dat de krukas echt voor een 350 is?

Als het carters zijn die voor kogellagers bedoeld waren dan zou dat eea ook kunnen verklaren (geen doorgeboorde gaatjes om het glijlager op zijn plaats te houden). Volgens mij zijn verder alle glijlager carters en glijlager krukassen gelijk qua inbouwmaten. Of ik zou me erg moeten vergissen?

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Re: te brede krukas?

Post by hombre » 01 May 2017, 21:00

thx Tony!

Post Reply