Lekker!
-
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Lekker!
Zopas even een rondje met de 3 1/2 gedaan na de kleppen opnieuw te hebben ingeslepen.... Heerlijk! Was zo uit m'n bol aan het gaan dat bij de eerste rechterbocht de uitlaat aan de grond zat (ok het is een niet perfect passende 2-1 in van NLM) en even later onderuit op de trambaanverhoging (stapvoets), maar gelukkig alleen wat krasjes op de zijstandaard...
Zo. Dat moest ik even kwijt.
Zaterdag naar Woerden voor de Veteranendag. 't Motortje is alweer 35 jaar oud...
Zo. Dat moest ik even kwijt.
Zaterdag naar Woerden voor de Veteranendag. 't Motortje is alweer 35 jaar oud...
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Re: Lekker!
Ja, da's beroerd Gelukkig wel goed afgelopen.hombre wrote:Zo. Dat moest ik even kwijt.
Zaterdag naar Woerden voor de Veteranendag. 't Motortje is alweer 35 jaar oud...
Tramsrails e.d. blijven verradelijk.
Fijne dag morgen!
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
Nee morgen alleen een ochtendje naar woerden, mijn broer heeft net zn rijbewijs dus dit wordt zijn tweede rit op de morini (klote koppeling, maar helemaal betoverd door het geluid was hij wel). Die koppeling heeft te maken met het dol zijn van het moertje waar je de afstelling van de kabel mee vastzet. Hij verschuift steeds wat. Je wil niet weten hoe vaak ik in het verleden al vloekend en tierend voor of net na een stoplicht heb gestaan nadat hij (het oudje) weer was afgeslagen (en een rijtje -even zwart wit- agressieve automobilisten die niets van 'het leven' begrijpen achter je), eigenlijk de enige fijne uitzondering in het rijtje bsa (toen nog met klote carburatie. nu wel een fijnere motor), matchless G3l en morini was de matchless G9, dat is een hele fijne handelbare motor.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Het leven is zwaar .... Maar bedoel je het afstelding aan de koppelingshandel aan het stuur, of de hefboom op het blok (en de stelmoer erachter)?Tom wrote:Die koppeling heeft te maken met het dol zijn van het moertje waar je de afstelling van de kabel mee vastzet. Hij verschuift steeds wat. Je wil niet weten hoe vaak ik in het verleden al vloekend en tierend voor of net na een stoplicht heb gestaan nadat hij (het oudje) weer was afgeslagen (en een rijtje -even zwart wit- agressieve automobilisten die niets van 'het leven' begrijpen achter je).
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Tom, kijk nog ff of het (uitwendig) schroefdraad van dat draaiding kapot is, of dat het (inwendig) schroefdraad in de koppelingshandel het heeft gehad.Tom wrote:stel-imbusje op de stelknop op de koppelingskabeleinde aan de koppelingshendel/handvat
he he
die is dus dol of mol. Misschien doet n paperklipje goed werk inderdaad!
-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
Zo net terug van een zonovergoten dag in woerden! Hans nog even gezien, gezellig, en zo zie je maar weer dat morini's op zn minst 'apart' te noemen zijn, omdat zo op dat evenement afgaand tussen 2000 motoren er welgeteld drie morini's waren (en een 4 takt 'brommer', dus dat is vier), daar waar je bijwijze van spreken kan struikelen over laverda's en ducati 750's, ook mooi dat wel
ik zal dinsdag eens even kijken hoe de vork in de steel steekt met die koppeling, mijn broer had er vandaag niet heel veel last van zei ie (hij begint gewoon al dat moois te merken). Nog een ander vraagje: ik zoek nog een centrale afdek of stelmoer voor op de kroonplaat van een marzzochi voorvork. de centrale as heeft op de bovenkant uitwendig schroefdraad (24,5 mm diameter) i.p.v inwendig. Ook ben ik nog opzoek naar een houdertje (stang en plaatje) voor een vroeg type roestvrijstaal spartbord. Ik vraag het ook maar even: weet iemand de diametermaat van K&N luchtfilters voor op de dell'orto's?
Ik (wij) zijn namelijk een twee morini aan het bouwen met sportblok in 76er frame, t wordt een strada
ik zal dinsdag eens even kijken hoe de vork in de steel steekt met die koppeling, mijn broer had er vandaag niet heel veel last van zei ie (hij begint gewoon al dat moois te merken). Nog een ander vraagje: ik zoek nog een centrale afdek of stelmoer voor op de kroonplaat van een marzzochi voorvork. de centrale as heeft op de bovenkant uitwendig schroefdraad (24,5 mm diameter) i.p.v inwendig. Ook ben ik nog opzoek naar een houdertje (stang en plaatje) voor een vroeg type roestvrijstaal spartbord. Ik vraag het ook maar even: weet iemand de diametermaat van K&N luchtfilters voor op de dell'orto's?
Ik (wij) zijn namelijk een twee morini aan het bouwen met sportblok in 76er frame, t wordt een strada
-
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Inderdaad 3 3 1/2's waarvan eentje te koop. Een late Sport met 3 schijfremmen die heel mooi liep. Ik heb een telefoonnummer voor geïnteresseerden. Wel een stuk of 4 Corsarinootjes gespot (jaja Tom!) en een paar hele malle dingen met automotoren, een eigenbouw Renault (!) en een BF. Als ik het goed heb is dat een apparaat met een Citroen Visamotor.Tom wrote:(en een 4 takt 'brommer', dus dat is vier)
-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
Om over het dol zijn van het inbusje van de afstellingsmechanisme van de koppelingskabel terug te komen Dat is ten eerste, geen imbusje, ten tweede, zit er wel schroefdraad in, maar, en dat is wel vreemd, er moet geen schroefje in, maar er zit een kogeltje in die, zoals bij mij het geval was, kan blijven hangen in het tunneltje
oplossing? gewoon het kogeltje lospielen met een schroefendraaier en hij blijft weer mooi hangen in een bepaalde stand... voila.. geen verschuiving meer
oplossing? gewoon het kogeltje lospielen met een schroefendraaier en hij blijft weer mooi hangen in een bepaalde stand... voila.. geen verschuiving meer
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Foto is in zo'n geval handig. Svp max. 800x600 pixelsTom wrote:Om over het dol zijn van het inbusje van de afstellingsmechanisme van de koppelingskabel terug te komen Dat is ten eerste, geen imbusje, ten tweede, zit er wel schroefdraad in, maar, en dat is wel vreemd, er moet geen schroefje in, maar er zit een kogeltje in die, zoals bij mij het geval was, kan blijven hangen in het tunneltje
oplossing? gewoon het kogeltje lospielen met een schroefendraaier en hij blijft weer mooi hangen in een bepaalde stand... voila.. geen verschuiving meer