Lekker!

350 Sport & Touring, 500 Sport & Touring
hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Lekker!

Post by hombre » 24 Sep 2009, 15:43

Zopas even een rondje met de 3 1/2 gedaan na de kleppen opnieuw te hebben ingeslepen.... Heerlijk! Was zo uit m'n bol aan het gaan dat bij de eerste rechterbocht de uitlaat aan de grond zat (ok het is een niet perfect passende 2-1 in van NLM) en even later onderuit op de trambaanverhoging (stapvoets), maar gelukkig alleen wat krasjes op de zijstandaard... :oops:

Zo. Dat moest ik even kwijt. :-)
Zaterdag naar Woerden voor de Veteranendag. 't Motortje is alweer 35 jaar oud...

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 24 Sep 2009, 17:53

Zo behandel je oude dames niet he :evil:

Zaterdag moeten we jammer genoeg werken

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: Lekker!

Post by 350-v-twin » 25 Sep 2009, 09:00

hombre wrote:Zo. Dat moest ik even kwijt. :-)
Zaterdag naar Woerden voor de Veteranendag. 't Motortje is alweer 35 jaar oud...
Ja, da's beroerd :( Gelukkig wel goed afgelopen.
Tramsrails e.d. blijven verradelijk.

Fijne dag morgen!

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 25 Sep 2009, 10:22

Ik kom zaterdag in de ochtend. morini 79 sport en bsa a65 lightning

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 25 Sep 2009, 12:54

Tom wrote:Ik kom zaterdag in de ochtend. morini 79 sport en bsa a65 lightning
Bedoel je dan Woerden, of het Club weekend 3/4 oktober/Hilversum?

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 25 Sep 2009, 14:35

Nee morgen alleen een ochtendje naar woerden, mijn broer heeft net zn rijbewijs dus dit wordt zijn tweede rit op de morini (klote koppeling, maar helemaal betoverd door het geluid was hij wel). Die koppeling heeft te maken met het dol zijn van het moertje waar je de afstelling van de kabel mee vastzet. Hij verschuift steeds wat. Je wil niet weten hoe vaak ik in het verleden al vloekend en tierend voor of net na een stoplicht heb gestaan nadat hij (het oudje) weer was afgeslagen (en een rijtje -even zwart wit- agressieve automobilisten die niets van 'het leven' begrijpen achter je), eigenlijk de enige fijne uitzondering in het rijtje bsa (toen nog met klote carburatie. nu wel een fijnere motor), matchless G3l en morini was de matchless G9, dat is een hele fijne handelbare motor.

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 25 Sep 2009, 16:29

Tom wrote:Die koppeling heeft te maken met het dol zijn van het moertje waar je de afstelling van de kabel mee vastzet. Hij verschuift steeds wat. Je wil niet weten hoe vaak ik in het verleden al vloekend en tierend voor of net na een stoplicht heb gestaan nadat hij (het oudje) weer was afgeslagen (en een rijtje -even zwart wit- agressieve automobilisten die niets van 'het leven' begrijpen achter je).
Het leven is zwaar .... Maar bedoel je het afstelding aan de koppelingshandel aan het stuur, of de hefboom op het blok (en de stelmoer erachter)?

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 25 Sep 2009, 16:47

Tom wrote:klote koppeling
He Tom,
Miischien moet je voor de time-being maar even een dikke paperclip achter die stelschroef schuiven (o.i.d.), dan blijft je kabel i.e.g. zitten en kan je rijden tot je een goede stelschroef vindt...

groet,
Hans

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 25 Sep 2009, 23:46

stel-imbusje op de stelknop op de koppelingskabeleinde aan de koppelingshendel/handvat

he he

die is dus dol of mol. Misschien doet n paperklipje goed werk inderdaad!

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 26 Sep 2009, 06:43

Tom wrote:stel-imbusje op de stelknop op de koppelingskabeleinde aan de koppelingshendel/handvat

he he

die is dus dol of mol. Misschien doet n paperklipje goed werk inderdaad!
Dat moet toch simpel te fixen zijn he

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 26 Sep 2009, 13:05

Tom wrote:stel-imbusje op de stelknop op de koppelingskabeleinde aan de koppelingshendel/handvat

he he

die is dus dol of mol. Misschien doet n paperklipje goed werk inderdaad!
Tom, kijk nog ff of het (uitwendig) schroefdraad van dat draaiding kapot is, of dat het (inwendig) schroefdraad in de koppelingshandel het heeft gehad.

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 26 Sep 2009, 19:33

Zo net terug van een zonovergoten dag in woerden! Hans nog even gezien, gezellig, en zo zie je maar weer dat morini's op zn minst 'apart' te noemen zijn, omdat zo op dat evenement afgaand tussen 2000 motoren er welgeteld drie morini's waren (en een 4 takt 'brommer', dus dat is vier), daar waar je bijwijze van spreken kan struikelen over laverda's en ducati 750's, ook mooi dat wel

ik zal dinsdag eens even kijken hoe de vork in de steel steekt met die koppeling, mijn broer had er vandaag niet heel veel last van zei ie (hij begint gewoon al dat moois te merken). Nog een ander vraagje: ik zoek nog een centrale afdek of stelmoer voor op de kroonplaat van een marzzochi voorvork. de centrale as heeft op de bovenkant uitwendig schroefdraad (24,5 mm diameter) i.p.v inwendig. Ook ben ik nog opzoek naar een houdertje (stang en plaatje) voor een vroeg type roestvrijstaal spartbord. Ik vraag het ook maar even: weet iemand de diametermaat van K&N luchtfilters voor op de dell'orto's?

Ik (wij) zijn namelijk een twee morini aan het bouwen met sportblok in 76er frame, t wordt een strada

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 26 Sep 2009, 21:24

Tom wrote:(en een 4 takt 'brommer', dus dat is vier)
Inderdaad 3 3 1/2's waarvan eentje te koop. Een late Sport met 3 schijfremmen die heel mooi liep. Ik heb een telefoonnummer voor geïnteresseerden. Wel een stuk of 4 Corsarinootjes gespot (jaja Tom!) en een paar hele malle dingen met automotoren, een eigenbouw Renault (!) en een BF. Als ik het goed heb is dat een apparaat met een Citroen Visamotor.

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 22 Oct 2009, 22:14

Om over het dol zijn van het inbusje van de afstellingsmechanisme van de koppelingskabel terug te komen :roll: Dat is ten eerste, geen imbusje, ten tweede, zit er wel schroefdraad in, maar, en dat is wel vreemd, er moet geen schroefje in, maar er zit een kogeltje in die, zoals bij mij het geval was, kan blijven hangen in het tunneltje

oplossing? gewoon het kogeltje lospielen met een schroefendraaier en hij blijft weer mooi hangen in een bepaalde stand... voila.. geen verschuiving meer

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 23 Oct 2009, 15:58

Tom wrote:Om over het dol zijn van het inbusje van de afstellingsmechanisme van de koppelingskabel terug te komen :roll: Dat is ten eerste, geen imbusje, ten tweede, zit er wel schroefdraad in, maar, en dat is wel vreemd, er moet geen schroefje in, maar er zit een kogeltje in die, zoals bij mij het geval was, kan blijven hangen in het tunneltje

oplossing? gewoon het kogeltje lospielen met een schroefendraaier en hij blijft weer mooi hangen in een bepaalde stand... voila.. geen verschuiving meer
Foto is in zo'n geval handig. Svp max. 800x600 pixels

Post Reply