Page 2 of 2

Re: Compressie verhouding 350 k vs 350 s

Posted: 07 Apr 2016, 14:47
by leosmids
Dat heb je goed gezien 350-v-twin. Boutje is voor de lambda sensor. Gisteren op de pijnbank geweest en de carburatie afgesteld. Met alle wijzigingen was die helemaal zoek. Op de rol staat nog een kop met 30mm carbs. Dan hebben we het voor dit jaar wel gehad. 15, 16 en 17 april gaan we het proberen in Croix. Het koppel zit op ongeveer het zelfde niveau als de Duc had in zijn beste jaren. Daarna zijn we met Start-trick in zee gegaan en daar zijn we een hoop geld kwijt geraakt voor, achteraf, een bende zooi. Kop waar de kleppen tegen elkaar kwamen als ze iets draaide. Kop die lekte ter hoogte van de bougie waarvan het oude gat was dichtgelast om een kleinere hoger in de verbrandingsruimte te kunnen zetten. Na die tijd hebben we de Duc jaren lang niet meer goed aan de praat gekregen. Maar dat is historie, nu met twee cilinders er tegen aan.

Re: Compressie verhouding 350 k vs 350 s

Posted: 07 Apr 2016, 21:41
by 350-v-twin
leosmids wrote:Dat heb je goed gezien 350-v-twin. Boutje is voor de lambda sensor.
Ja, vermoedde ik al :D
leosmids wrote:Daarna zijn we met Start-trick in zee gegaan en daar zijn we een hoop geld kwijt geraakt voor, achteraf, een bende zooi.
Bedoel je Startick Tuning? Ik denk dat ik weet wat je bedoelt..... :(

Re: Compressie verhouding 350 k vs 350 s

Posted: 04 May 2016, 12:41
by leosmids
Race op Croix ging niet zoals gepland. In de 1ste ronde over de motor van een collega rijder die was gevallen gereden. Fiets heeft wat schade en zelf heb ik een gebroken sleutelbeen en een ontvelde knie. Sleutelbeen is met twee titanium platen weer in elkaar gezet maar met de motor gaat dat niet zo makkelijk.

Image
Image
Image
Image

Re: Compressie verhouding 350 k vs 350 s

Posted: 04 May 2016, 22:19
by hombre
Dat is idd niet zoals je het had verwacht wrs...
Vervelende schades ook zo te zien, balen!

Re: Compressie verhouding 350 k vs 350 s

Posted: 05 May 2016, 18:55
by 350-v-twin
Ik wens je allereerst een snel en algeheel herstel toe, zonder 'restschade'. Motor is wel weer te repareren.

Maar dat is precies wat ik zelf tegen racen heb: als er één op z'n plaat gaat en jij zit erachter.......

Re: Compressie verhouding 350 k vs 350 s

Posted: 25 May 2016, 11:01
by Tom
Heej Leo, sterkte het allerbeste Kerel!

Ik hoop dat je snel weer de moed kan oppakken om te gaan sleutelen en te gaan racen met je Morinie, je blijft voor ons toch een soort Held, kijk maar naar Hombre en V-twin, ze zeggen al jaaaaaren te willen racen maar ik denk dat ze gewoon de ballen niet hebben :mrgreen:

Re: Compressie verhouding 350 k vs 350 s

Posted: 25 May 2016, 15:08
by 350-v-twin
LEUK geprobeerd Tom :lol: :roll:

Niet mijn ding dat racen. Dan liever door het terrein. Zal ik binnenkort ff je tuintje omploegen met m'n noppenbanden? :wink:

Re: Compressie verhouding 350 k vs 350 s

Posted: 10 Jun 2016, 12:28
by leosmids
We zijn weer druk bezig met opbouwen. Nieuwe poten voor de voorvork waar we dan moderne cartridges in willen knutselen. Gas en remhendel zijn in bestelling. Een andere voornaaf heb ik nog liggen en die gaan we opfrissen. Een tophalf wil ik er opzetten ipv een volle kuip. Hopen voor half july klaar te zijn om in Chimay mee te doen aan het BK.

Re: Compressie verhouding 350 k vs 350 s

Posted: 10 Jun 2016, 20:11
by 350-v-twin
That's the spirit :!: Nu moet er eigenlijk een duim achter, maar die staat niet in de smilies :cry:

Image

Re: Compressie verhouding 350 k vs 350 s

Posted: 10 Jun 2016, 20:24
by Tom
say oe ah oe ah oe ah!

Re: Compressie verhouding 350 k vs 350 s

Posted: 31 Aug 2016, 12:37
by leosmids
Nou het is niet gelukt om in Chimay of Gedinne te rijden. Bleek achteraf 1 van mijn buiten poten ook nog krom te zijn. Nu een paar poten van een NSR 125 op de kop getikt en die passen perfect zijn net de 20 mm korter wat ik nodig had. Zijn nu de boel aan het opbouwen om in september op Hockenheim te gaan rijden. top half zit er op en nu bezig met de rem verankering die anders moet worden omdat de onderpoten net weer anders zijn dan de Mazochi's die ik had. Hopen dat hij deze week weer kan lopen. Zaterdag de voorvork naar Hyperpro brengen zodat die hem weer in elkaar kunnen zetten. Hadden de oude al afgesteld op de motor met CBR 900 cartridges. Moet nu een perfect geveerde motor worden met de al aanwezige Wilbers schokbrekers achterop.

Re: Compressie verhouding 350 k vs 350 s

Posted: 07 Sep 2016, 23:31
by 123morini
Hello Leo ,

Sorry to be so late to talk with you after your accident at Crois en Ternois .

There your friend and my son told me that you have had an accident but I did not imagine that it was so big . How are you now ? I hope I will see you again even on the track or on the road or maybe have a drink .

If I can help you with some parts or advert's please do not esitate to ask .

Concerning the races Coco the rider let me down juste before Francorchamps and it was my friend Claudy who rode the bike there .

At Chimay I did not participate at the race but at Gedinne we where there and Claudy finished 6th .

About the next year I have not decided if I will continue the races or if I stop it .

Christian .

Re: Compressie verhouding 350 k vs 350 s

Posted: 21 Oct 2016, 12:54
by leosmids
Hey Chritstian,

Did get the bike running again and did participate in Hockenheim. A bit rusty but in the second race with a wet track i could have a fight with some 500's and a 350 Bultaco. Managed to get in front of them and had a good outing.

It would be a loss if you would decide to quit the game. Have you any info about the straight cut primairy?

Regards,

Leo

Re: Compressie verhouding 350 k vs 350 s

Posted: 11 Dec 2020, 17:18
by 123morini
Hi Leo ,

It is a verry long time we have'n met . How are you ? Hope well .

I was thinging about the short stroke engine and my question is ... have you finshed this project or are you still improving it ?

Concerning my Morini I have solved the problems of deregulation of the ignition programming (at least) by fiting an other alterator . In fact with the Ducati or Kocusan alternators the ignition system was pre-disturbed by electromagnetic waves . this was caused by non protect magnetic flywheels .
I adapted an alternator from a Chinese dirt bike and it is ok now , NO problèms at all .
I also changed the balance of the cranckhaft by inserted 2 pieces of tungstene
And the engine got more torque and power from 3500 revs to 9800 .

I hope that we will be out of the corona problèms and will have some race for 2021 ...

Morinisti your ,

Christian .