krukas afslijpen

350 Sport & Touring, 500 Sport & Touring
hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Re: krukas afslijpen

Post by hombre » 21 Dec 2015, 13:03

Same here, is er een kalender ergens van de races waar je aan mee doet?

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Re: krukas afslijpen

Post by hombre » 11 Jan 2016, 17:01

Hier trouwens een serietje met fotoos, weliswaar in het Spaans, maar het gaat om het idee:
http://sutge.blogspot.it/2010/05/motor- ... motor.html

Overigens stelt iemand op het Italiaanse forum dat je de oliepompmoer (dat ding met de 4 inkepinkjes) met 13 kg moet vast zetten voor je het carter dichtmaakt bij deze operatie.

leosmids
Posts: 45
Joined: 03 Dec 2014, 12:28

Re: krukas afslijpen

Post by leosmids » 08 Feb 2016, 12:40

Nokkenas is binnen en ziet er voldoende goed uit. Niet exact een 2+2 maar de lift is 6,25 en dat is beter dan de s, m of l5 open en sluit moment zit binnen specificatie wat je mag verwachten van een geslepen nokkenas. Voor en achter liggen op ongeveer 1 graad nauwkeurig wat volgens mij bij een standaard niet beter is. Met flowen blijkt dat de klep dan allang niet meer de beperkende factor is. Kop aan het ombouwen voor een 30 mm carb en een nieuwe uitlaat laten bouwen. Zijn met het "standaard" blok, opgeboord tot 62,4 en het luchtfilter uit het luchtfilter huis gehaald, op de vermogen bank geweest en daar kwam niet meer uit dan 25,7 pk. Dat moet beter kunnen. Wedstrijden zijn te vinden op de facebook pagina van de CMRCH of als die een keer wordt bijgewerkt op de site van de club.

Post Reply