Ombouw 3 1/2 naar 428 ketting.

350 Sport & Touring, 500 Sport & Touring
leosmids
Posts: 45
Joined: 03 Dec 2014, 12:28

Re: Ombouw 3 1/2 naar 428 ketting.

Post by leosmids » 03 Jun 2015, 08:11

De eerste wedstrijd zit er op. De ducati club race was de plek waar de Morini aan de wereld werd voorgesteld. Helaas is het resultaat niet wat er van gehoopt werd. In de 1ste training nog wat problemen met de koppeling en het schakel mechanisme. Niet vreemd als je voor het eerst op een nieuwe motor rijd. 2de training ging een stuk beter. Schakelen gaat goed alleen het feit dat het nat is en mijn banden eigenlijk over de houdbaarheidsdatum zijn maakt het niet eenvoudig. Zondag alles controleren en de achterste cilinder staat wat te arm. Grotere hoofdsproeier er in en op naar de wedstrijd. Bij de start een van de Markje. Toch nog oefenen een start met een droge koppeling. Niet echt slecht weg maar niet mijn beroemde start zodat ik niet de gebruikelijke twee rijen voor mij pak. De motor loopt niet lekker en het wordt er ook niet beter op met het weer. Als ik met twee wielen weg glij in de bult ga ik er maar voor om uit te rijden en wordt laatste op de baan omdat degene achter mij er mee stopt. Uiteindelijk een morele overwinning omdat het hele weekeinde de Morini heeft gereden en we niet zijn terug gevallen op de Duc wat we in eerste instantie wel hadden verwacht. Achteraf blijkt de grotere sproeier nu te groot te zijn. Nu maar een tussen maatje plaatsen en dan over drie weken een nieuwe poging in Oostende in het weekeinde van 20 en 21 juni.

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: Ombouw 3 1/2 naar 428 ketting.

Post by 350-v-twin » 03 Jun 2015, 09:56

ZZ-races in noord-Groningen (20 juni) willen een extra klasse op de baan zetten:

Italiaanse racemotoren;
Minimaal 30 jaar oud, dus tot bouwjaar 1985;
Cilinderinhoud is niet van belang.

Iets voor jou?

leosmids
Posts: 45
Joined: 03 Dec 2014, 12:28

Re: Ombouw 3 1/2 naar 428 ketting.

Post by leosmids » 03 Jun 2015, 10:00

Helaas zoals ik in mijn post al aangaf zit ik dan in Oostende voor het NK classics.

Post Reply