Borrani
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Borrani
Misschien leuk om te weten: Borrani is terug van weggeweest.
Gisteren was ik op de oldtimerbeurs in Rosmalen en daar stond de importeur met splinternieuwe Borrani's.
Een velg voor de 350 Sport kost ong. 145/155 Euro (voor/achter).
Gisteren was ik op de oldtimerbeurs in Rosmalen en daar stond de importeur met splinternieuwe Borrani's.
Een velg voor de 350 Sport kost ong. 145/155 Euro (voor/achter).
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
Tony, nu maak je me nieuwsgierig:
Met morini wielen bedoel je een universele Borrani in de maat 18 x 1.85 36 spaaks en 18 x 2.15 36 spaaks ongeboord? Of bedoel je daarmee de Borrani's met de juiste type nummers daarmee aangevend de juiste spaakhoek voor de correcte Grimeca naven zoals morini deze destijds monteerde?
Als je het over echte purisme hebt, dan vind ik een gietwiel 3 1/2 sport omgebouwd maar deze aftermarket Borrani's (zonder type nummer) nogal discutabel. Als de huidige typenummers gelijk zijn aan de orginele (waar overigens nogal verschil in zit), dan gaan we de komende tijd nog meer 76 sports met deze 'made in China' alu velgen zien, lijkt me.
Met morini wielen bedoel je een universele Borrani in de maat 18 x 1.85 36 spaaks en 18 x 2.15 36 spaaks ongeboord? Of bedoel je daarmee de Borrani's met de juiste type nummers daarmee aangevend de juiste spaakhoek voor de correcte Grimeca naven zoals morini deze destijds monteerde?
Als je het over echte purisme hebt, dan vind ik een gietwiel 3 1/2 sport omgebouwd maar deze aftermarket Borrani's (zonder type nummer) nogal discutabel. Als de huidige typenummers gelijk zijn aan de orginele (waar overigens nogal verschil in zit), dan gaan we de komende tijd nog meer 76 sports met deze 'made in China' alu velgen zien, lijkt me.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Ja, WM2 1.85x18, 36 spaaks kost 145,20 incl. BTW;Tom wrote:Tony, nu maak je me nieuwsgierig:
Met morini wielen bedoel je een universele Borrani in de maat 18 x 1.85 36 spaaks en 18 x 2.15 36 spaaks ongeboord?
en WM3 2.15x18 36 spaaks kost 154,28 incl. BTW.
Ik weet niets over de spaakhoekTom wrote:Of bedoel je daarmee de Borrani's met de juiste type nummers daarmee aangevend de juiste spaakhoek voor de correcte Grimeca naven zoals morini deze destijds monteerde?
Nou ja, 'made in China' staat er niet op hoor: er staat 'made in Italy' op, of zou dat moeten zijn 'drilled in Italy'?!Tom wrote:Als je het over echte purisme hebt, dan vind ik een gietwiel 3 1/2 sport omgebouwd maar deze aftermarket Borrani's (zonder type nummer) nogal discutabel. Als de huidige typenummers gelijk zijn aan de orginele (waar overigens nogal verschil in zit), dan gaan we de komende tijd nog meer 76 sports met deze 'made in China' alu velgen zien, lijkt me.
Kijk maar op www.ricambi-speciali.com (NL importeur) of
www.cerchiorecord.com
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
nummertjes kunnen ingeslagen worden
http://www.cerchiorecord.com/en/marchiatura.php
de juiste spaakhoek is ook te bestellen
http://www.cerchiorecord.com/en/foratura.php
knappe jongen die over 10 jaar het verschil ziet tussen een echte oude en een replica...
http://www.cerchiorecord.com/en/marchiatura.php
de juiste spaakhoek is ook te bestellen
http://www.cerchiorecord.com/en/foratura.php
knappe jongen die over 10 jaar het verschil ziet tussen een echte oude en een replica...
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Ik heb hier geen enkele moeite mee en zie de China-link niet zo. In het verleden kwamen de halffabrikaten misschien wél uit Italië. Nu dan niet, maar het gaat om het eindprodukt en dat ziet er net zo uit als toen.Tintin wrote:knappe jongen die over 10 jaar het verschil ziet tussen een echte oude en een replica...
Voordeel: de prijzen zijn weer "normaal" en het materiaal is nieuw.
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
Het gaat mij meer om de kwaliteit. Er zijn geruchten dat deze velgen never nooit de lagering hebben van vroegah, en als ik zie wat ze voor rommel ze maken voor de huidige markten, dan kan ik dat begrijpen.
Overigens dat betekent niet dat ik weet dat het huidige Borrani 'rommel' maakt, het zijn slechts geruchten afkomstig uit de oldtimer bladen. Borrani kan natuurlijk ook het oude recept gebruiken maar dan nu in de lage lonen landen, begrijpelijk als je ziet wat er allemaal op de fles is gegaan in Italie.
Overigens dat betekent niet dat ik weet dat het huidige Borrani 'rommel' maakt, het zijn slechts geruchten afkomstig uit de oldtimer bladen. Borrani kan natuurlijk ook het oude recept gebruiken maar dan nu in de lage lonen landen, begrijpelijk als je ziet wat er allemaal op de fles is gegaan in Italie.
Last edited by Tom on 01 Apr 2014, 23:10, edited 1 time in total.
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
[quote="Tom"]
Overigens wie zegt dat de drie keer 76's sport bij NLM met een straatwaarde van bijna 20.000 euro (ok vragen is niet krijgen) geen 77ers zijn. quote]
Volgens mij een 35% teveel gevraagd, ze vliegen niet echt de deur uit
Voor kwaliteit en afwerking hebben de Italianen nooit prijzen gekregen hoor.
Maar zoals je schrijft zit je idd ook nog met een navenprobleem bij ombouw
Overigens wie zegt dat de drie keer 76's sport bij NLM met een straatwaarde van bijna 20.000 euro (ok vragen is niet krijgen) geen 77ers zijn. quote]
Volgens mij een 35% teveel gevraagd, ze vliegen niet echt de deur uit
Voor kwaliteit en afwerking hebben de Italianen nooit prijzen gekregen hoor.
Maar zoals je schrijft zit je idd ook nog met een navenprobleem bij ombouw
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
vandaag in Duitsland een 9-'77 A1 frame gekocht met origineel gietwielen met (in '95 bijgeschreven, ombouw waarschijnlijk Amex) dubbel schijfrem voor en allerlei dingen aan het frame gelast voor het Amex voetsteunensetje... is dat niet origineel? Amex was de importeur en het betreft een TUV goedgekeurde ombouw...
maar goed, deze krijgt nu originele sport trommels en ronde zijkapjes... in principe een "downgrade" maar deze spullen heb ik liggen (op de tank na dan... )
@Tom: heb jij die grijze nog????
maar goed, deze krijgt nu originele sport trommels en ronde zijkapjes... in principe een "downgrade" maar deze spullen heb ik liggen (op de tank na dan... )
@Tom: heb jij die grijze nog????
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Nee, dat bedoel ik beslist niet! Ik heb het niet over het terugbouwen naar een vroeger model, maar in het algemeen over Borrani's. Werden er op Ebay krankzinnige prijzen voor betaald, nu zijn ze als vervanging weer betaalbaar, of ook bij eigenbouw, etc.mantaray wrote:
Sorry Tony dat kan niet
Ik weet nog dat de voorzijde van de motor van een clublid plat werd gereden bij een aanrijding. Noodgedwongen moest hij een Akront velg aanschaffen (ook prima), nu zou hij gewoon weer een Borrani kunnen monteren.
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
Zijn die gietwielen dan later ingebouwd en bij de TUV bijgeschreven? In '77 hadden toch alle MM's gietwielen of heb ik het mis?Tom wrote:Ik heb wel meer gekke dingen gezien bij schijnbaar orginele morini's maar orginele gietwielen op een A1 frame?Tintin wrote:vandaag in Duitsland een 9-'77 A1 frame gekocht met origineel gietwielen
@Tom: heb jij die grijze nog????
Sorry!
[/img]
Hier, Soren uit Denemarken.... Sport '77
http://morinist.dk/morini/billedermorini.php
'76 had nog spaakwielen met schijfrem
http://northleicestermotorcycles.com/stock/350s.htm
alles tot 76 spaakjes, de enige 77 gietwielen...
A1's zijn gemaakt tot '81...
excuses, ondertussen hopeloos off topic...
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"