3 1/2 naar 400 cc, en stoterstang gezocht
-
- Posts: 16
- Joined: 16 Nov 2011, 11:48
- Location: Amersfoort NL
3 1/2 naar 400 cc, en stoterstang gezocht
Wie heeft ervaring met de "big bore kit " van 400 cc die beschikbaar is ?
Het schijnt dat er geen aanpassingen ( alleen koudere bougies?) verder noodzakelijk zijn.
4 tot 5 pk er bij en 20 % meer koppel.Verbruik 10 % minder.
Te mooi om waar te zijn ?
Ik zoek een stoterstang voor een achterste cilinder ( de lange)
Eentje blijkt het mofje onderaan wat speling te hebben.
Of is daar een oplossing voor?
Iemand nog nieuwe standaard zuigers eerste overmaat ( +0.2 mm) liggen op een plank ?
Ciao,
Henk
Het schijnt dat er geen aanpassingen ( alleen koudere bougies?) verder noodzakelijk zijn.
4 tot 5 pk er bij en 20 % meer koppel.Verbruik 10 % minder.
Te mooi om waar te zijn ?
Ik zoek een stoterstang voor een achterste cilinder ( de lange)
Eentje blijkt het mofje onderaan wat speling te hebben.
Of is daar een oplossing voor?
Iemand nog nieuwe standaard zuigers eerste overmaat ( +0.2 mm) liggen op een plank ?
Ciao,
Henk
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Re: 3 1/2 naar 400 cc, en stoterstang gezocht
Ik heb een set originele SCIAM zuigers in de 2e overmaat voor 350 Sport (+0.4mm).Henk 3 1/2 wrote:Iemand nog nieuwe standaard zuigers eerste overmaat ( +0.2 mm) liggen op een plank?
Ciao, Henk
Het lijkt misschien zonde om een overmaat over te slaan, maar daar staat tegenover dat er zo weinig meer gereden wordt dat je daar echt niet wakker over hoeft te liggen (een set gaat makkelijk 80.000 km mee) en daarna heb je nog de 3e overmaat (+0.6mm).
Mail maar voor de prijs (via persoonlijk bericht), misschien wel concurrerend met "België"
-
- Posts: 16
- Joined: 16 Nov 2011, 11:48
- Location: Amersfoort NL
Sorry voor de late reactie.
Kon niet inloggen in het buitenland.Ga waarschijnlijk voor een setje 0.2 mm overmaat.Nog ergens kunnen vinden.
Big bore geeft compressie 12:1. Wel veel.Zit niet op gepingel te wachten.
Hou dus maar de boel origineel.
V.w.b de stoterstangen :
2 documenten die ik heb melden dat de lange variant achter moet zitten en dus de korte vóór.
Laat het bij mij nu andersom gemonteerd hebben gezeten !
Hij liep prima overigens.Inspectie van de stelschroeven op de tuimelaars bevestigd de fout.
Bij de ene set zitten de bouten ver uitgedraaid en de andere ver in..
Dat is natuurlijk niet correct.
Er blijven altijd koekenbakkers die aan motoren sleutelen...
Het "mofje" aan de onderkant ( van dus een "korte" stoterstang) heb ik locktite in laten lopen en vastgedrukt.
Kan het nu al met geen mogelijkheid meer los trekken met de hand.
Zou het houden ?
Iemand ervaring met dit fenomeen ?
Het liefst vervang ik deze ook.
Kon niet inloggen in het buitenland.Ga waarschijnlijk voor een setje 0.2 mm overmaat.Nog ergens kunnen vinden.
Big bore geeft compressie 12:1. Wel veel.Zit niet op gepingel te wachten.
Hou dus maar de boel origineel.
V.w.b de stoterstangen :
2 documenten die ik heb melden dat de lange variant achter moet zitten en dus de korte vóór.
Laat het bij mij nu andersom gemonteerd hebben gezeten !
Hij liep prima overigens.Inspectie van de stelschroeven op de tuimelaars bevestigd de fout.
Bij de ene set zitten de bouten ver uitgedraaid en de andere ver in..
Dat is natuurlijk niet correct.
Er blijven altijd koekenbakkers die aan motoren sleutelen...
Het "mofje" aan de onderkant ( van dus een "korte" stoterstang) heb ik locktite in laten lopen en vastgedrukt.
Kan het nu al met geen mogelijkheid meer los trekken met de hand.
Zou het houden ?
Iemand ervaring met dit fenomeen ?
Het liefst vervang ik deze ook.
-
- Posts: 16
- Joined: 16 Nov 2011, 11:48
- Location: Amersfoort NL
-
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
-
- Posts: 16
- Joined: 16 Nov 2011, 11:48
- Location: Amersfoort NL
Na wat verassingen met het kleppen stellen ( PMS 1 en 2 op vliegwiel wel in de juiste slag op het puntje op het carter zetten....) loopt de Morini nu netjes.
Stoterstangen nu lang achter, kort vóór zoals het hoort....
Deze week nog even een testrit en dan mag hij tot de lente op me wachten.
Ciao
Henk
Stoterstangen nu lang achter, kort vóór zoals het hoort....
Deze week nog even een testrit en dan mag hij tot de lente op me wachten.
Ciao
Henk
-
- Posts: 16
- Joined: 16 Nov 2011, 11:48
- Location: Amersfoort NL