De sport is bijna klaar

350 Sport & Touring, 500 Sport & Touring
Post Reply
User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

De sport is bijna klaar

Post by mantaray » 06 Apr 2013, 13:56

Zou ze starten ???
De grote dag komt dichterbij


Image

Image

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 06 Apr 2013, 18:14

Tuurlijk start ze

Mooie bike, complimenten!

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 07 Apr 2013, 10:29

Ze loopt hoor ;-)

2 trappen had ze nodig

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 15 Apr 2013, 10:14

toch nog enige dingen die niet lekker zitten.

De mix-schroef van 1 carb reargeert niet....carbs gecleaned maar niet ultrasoon

Tot 5000 revs stottert ze bij gasgeven.
Boven 5000 alles perfect.

Een perfecte starter, meestal 1 ste trap

Ik heb bij het demonteren het kleine wieltje van de riem moeten afslijpen en heb een ander gemonteerd op precies dezelfde positie.
Wel een andere nokkenas gezet, moest ik dan iets aan de positie van dat radje veranderen ?
Dacht het niet.


Dus kan ik timing uitsluiten ?
Voorontsteking is afgeblitst

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 15 Apr 2013, 11:24

>>toch nog enige dingen die niet lekker zitten.

>>De mix-schroef van 1 carb reargeert niet....carbs gecleaned maar niet ultrasoon

Ik zou je adviseren de carbs toch nog ultrasoon te reinigen. Er zouden zich horizontaal 2 of 3 "haarvaten" bevinden. Als deze geblokkeerd zijn loopt de motor niet lekker.


>>Tot 5000 revs stottert ze bij gasgeven.
>>Boven 5000 alles perfect.

Ik heb het juist andersom meegemaakt.

>>Een perfecte starter, meestal 1 ste trap.

Dat klinkt in ieder geval héél goed!

>>Ik heb bij het demonteren het kleine wieltje van de riem moeten afslijpen en heb een ander gemonteerd op precies dezelfde positie. Wel een andere nokkenas gezet, moest ik dan iets aan de positie van dat radje veranderen ? Dacht het niet.

Om zeker te zijn kan je de kleptiming meten met een gradenboog. Je kunt een 360 gradenboog zelf maken op het label van een CD. Op een oude CD plakken en je kunt aan de gang. Om goed te meten moet de klepspeling op 1.0mm.

De Sportnokkenas
Inlaat: open 28gr sluit 55 gr
Uitlaat: open 57gr sluit 25 gr

Ik heb dit één keer gedaan met een Sport en je kunt tot op de graden nauwkeurig zien of de timing klopt. Zoek even op internet. Het is een truukje dat ik niet meer helemaal weet, maar je moet die bovenstaande waardes van 360 aftrekken of zo. Dan lees je de opgegeven waarden zo af op de schijf. Ik weet nog wel dat het voor de Sport écht tot op de graden klopte.

Overigens als de kleppen dicht staan met de zuiger bovenin en de merktekens geven PMS (= bovenste dode punt) aan, en de ontsteking vonkt op de juiste cilinder, dan moet alles goed zijn. Heb je nieuwe
bougies met de juiste warmtegraad en hoe zijn de bougiekappen?

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 15 Apr 2013, 12:32

ik had het al nagekeken maar ga dat nog eens dubbelchecken (die timing)
Alhoewel ik er aan twijfel of dat effect heeft in de midrange alleen en boven 5000 rpm wel goed zou zijn.


Maar misschien klopt mijn theorie niet dat ik het kleine riemwieltje gewoon op de zelfde positie kan overzetten ( zit sporen) van een dartmotor naar een oude s-motor




Ik zit wel met een M cam
Daar liggen de tijden wat anders.
Ik heb een aangepaste band die ik over het vliegwil schuif, das makkelijker.





inlaat open 24 ° voor BDP 1 ste cylinder en als je goed kijkt staat dat rechts van OT1

Heb mijn beide sportjes even gemeten en dat klopt in ieder geval


Image

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 15 Apr 2013, 21:14

En de bougiekabels? Bougiedoppen? Daar al naar gekeken? Beste ff wisselen voor andere exemplaren.

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 15 Apr 2013, 23:11

als die slecht zijn start ie niet van de eerste kick hoor.

De bike draait veel te vet, bougies zijn roetzwart
Die van mijn andere zijn reebruin

Morgen de naalden eens nakijken

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 16 Apr 2013, 08:31

mantaray wrote:als die slecht zijn start ie niet van de eerste kick hoor.

De bike draait veel te vet, bougies zijn roetzwart
Die van mijn andere zijn reebruin

Morgen de naalden eens nakijken
en de choke plunjers... die onderste rubbers horen vlak te zijn, als ze te diep ingedrukt zijn sluiten ze niet en is de boel te rijk (klopt wel met te vette bougies en in de mid range slecht lopen)

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 16 Apr 2013, 09:28

Bedankt andre, ik kan die van de andere morini er ff inpluggen.

Maw verzuipt ie gewoon als ik midrange zit ?

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 17 Apr 2013, 07:59

yep, en daar rij je meestal in dus is de boel lekker vet...

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 17 Apr 2013, 08:43

Denk dat het opgelost is.
Ik had schuiven van de dart carbs gemonteerd en dat blijken 40 ers ipv 50 ers
Vanavond proefrit

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 17 Apr 2013, 20:53

problem solved , het was dus de schuif.
En het ding rijdt fantastisch, remmen is een ander paar mouwen want dat is niet zo dol

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 12 May 2013, 10:06

dus? Italdag?

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 12 May 2013, 19:16

zowieso, sigrid is aan het proberen om de andere sport te starten, dus met 2 sportjes

Post Reply