De sport is bijna klaar
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
De sport is bijna klaar
Zou ze starten ???
De grote dag komt dichterbij
De grote dag komt dichterbij
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
toch nog enige dingen die niet lekker zitten.
De mix-schroef van 1 carb reargeert niet....carbs gecleaned maar niet ultrasoon
Tot 5000 revs stottert ze bij gasgeven.
Boven 5000 alles perfect.
Een perfecte starter, meestal 1 ste trap
Ik heb bij het demonteren het kleine wieltje van de riem moeten afslijpen en heb een ander gemonteerd op precies dezelfde positie.
Wel een andere nokkenas gezet, moest ik dan iets aan de positie van dat radje veranderen ?
Dacht het niet.
Dus kan ik timing uitsluiten ?
Voorontsteking is afgeblitst
De mix-schroef van 1 carb reargeert niet....carbs gecleaned maar niet ultrasoon
Tot 5000 revs stottert ze bij gasgeven.
Boven 5000 alles perfect.
Een perfecte starter, meestal 1 ste trap
Ik heb bij het demonteren het kleine wieltje van de riem moeten afslijpen en heb een ander gemonteerd op precies dezelfde positie.
Wel een andere nokkenas gezet, moest ik dan iets aan de positie van dat radje veranderen ?
Dacht het niet.
Dus kan ik timing uitsluiten ?
Voorontsteking is afgeblitst
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
>>toch nog enige dingen die niet lekker zitten.
>>De mix-schroef van 1 carb reargeert niet....carbs gecleaned maar niet ultrasoon
Ik zou je adviseren de carbs toch nog ultrasoon te reinigen. Er zouden zich horizontaal 2 of 3 "haarvaten" bevinden. Als deze geblokkeerd zijn loopt de motor niet lekker.
>>Tot 5000 revs stottert ze bij gasgeven.
>>Boven 5000 alles perfect.
Ik heb het juist andersom meegemaakt.
>>Een perfecte starter, meestal 1 ste trap.
Dat klinkt in ieder geval héél goed!
>>Ik heb bij het demonteren het kleine wieltje van de riem moeten afslijpen en heb een ander gemonteerd op precies dezelfde positie. Wel een andere nokkenas gezet, moest ik dan iets aan de positie van dat radje veranderen ? Dacht het niet.
Om zeker te zijn kan je de kleptiming meten met een gradenboog. Je kunt een 360 gradenboog zelf maken op het label van een CD. Op een oude CD plakken en je kunt aan de gang. Om goed te meten moet de klepspeling op 1.0mm.
De Sportnokkenas
Inlaat: open 28gr sluit 55 gr
Uitlaat: open 57gr sluit 25 gr
Ik heb dit één keer gedaan met een Sport en je kunt tot op de graden nauwkeurig zien of de timing klopt. Zoek even op internet. Het is een truukje dat ik niet meer helemaal weet, maar je moet die bovenstaande waardes van 360 aftrekken of zo. Dan lees je de opgegeven waarden zo af op de schijf. Ik weet nog wel dat het voor de Sport écht tot op de graden klopte.
Overigens als de kleppen dicht staan met de zuiger bovenin en de merktekens geven PMS (= bovenste dode punt) aan, en de ontsteking vonkt op de juiste cilinder, dan moet alles goed zijn. Heb je nieuwe
bougies met de juiste warmtegraad en hoe zijn de bougiekappen?
>>De mix-schroef van 1 carb reargeert niet....carbs gecleaned maar niet ultrasoon
Ik zou je adviseren de carbs toch nog ultrasoon te reinigen. Er zouden zich horizontaal 2 of 3 "haarvaten" bevinden. Als deze geblokkeerd zijn loopt de motor niet lekker.
>>Tot 5000 revs stottert ze bij gasgeven.
>>Boven 5000 alles perfect.
Ik heb het juist andersom meegemaakt.
>>Een perfecte starter, meestal 1 ste trap.
Dat klinkt in ieder geval héél goed!
>>Ik heb bij het demonteren het kleine wieltje van de riem moeten afslijpen en heb een ander gemonteerd op precies dezelfde positie. Wel een andere nokkenas gezet, moest ik dan iets aan de positie van dat radje veranderen ? Dacht het niet.
Om zeker te zijn kan je de kleptiming meten met een gradenboog. Je kunt een 360 gradenboog zelf maken op het label van een CD. Op een oude CD plakken en je kunt aan de gang. Om goed te meten moet de klepspeling op 1.0mm.
De Sportnokkenas
Inlaat: open 28gr sluit 55 gr
Uitlaat: open 57gr sluit 25 gr
Ik heb dit één keer gedaan met een Sport en je kunt tot op de graden nauwkeurig zien of de timing klopt. Zoek even op internet. Het is een truukje dat ik niet meer helemaal weet, maar je moet die bovenstaande waardes van 360 aftrekken of zo. Dan lees je de opgegeven waarden zo af op de schijf. Ik weet nog wel dat het voor de Sport écht tot op de graden klopte.
Overigens als de kleppen dicht staan met de zuiger bovenin en de merktekens geven PMS (= bovenste dode punt) aan, en de ontsteking vonkt op de juiste cilinder, dan moet alles goed zijn. Heb je nieuwe
bougies met de juiste warmtegraad en hoe zijn de bougiekappen?
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
ik had het al nagekeken maar ga dat nog eens dubbelchecken (die timing)
Alhoewel ik er aan twijfel of dat effect heeft in de midrange alleen en boven 5000 rpm wel goed zou zijn.
Maar misschien klopt mijn theorie niet dat ik het kleine riemwieltje gewoon op de zelfde positie kan overzetten ( zit sporen) van een dartmotor naar een oude s-motor
Ik zit wel met een M cam
Daar liggen de tijden wat anders.
Ik heb een aangepaste band die ik over het vliegwil schuif, das makkelijker.
inlaat open 24 ° voor BDP 1 ste cylinder en als je goed kijkt staat dat rechts van OT1
Heb mijn beide sportjes even gemeten en dat klopt in ieder geval
Alhoewel ik er aan twijfel of dat effect heeft in de midrange alleen en boven 5000 rpm wel goed zou zijn.
Maar misschien klopt mijn theorie niet dat ik het kleine riemwieltje gewoon op de zelfde positie kan overzetten ( zit sporen) van een dartmotor naar een oude s-motor
Ik zit wel met een M cam
Daar liggen de tijden wat anders.
Ik heb een aangepaste band die ik over het vliegwil schuif, das makkelijker.
inlaat open 24 ° voor BDP 1 ste cylinder en als je goed kijkt staat dat rechts van OT1
Heb mijn beide sportjes even gemeten en dat klopt in ieder geval
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
en de choke plunjers... die onderste rubbers horen vlak te zijn, als ze te diep ingedrukt zijn sluiten ze niet en is de boel te rijk (klopt wel met te vette bougies en in de mid range slecht lopen)mantaray wrote:als die slecht zijn start ie niet van de eerste kick hoor.
De bike draait veel te vet, bougies zijn roetzwart
Die van mijn andere zijn reebruin
Morgen de naalden eens nakijken