350 Sport & Touring, 500 Sport & Touring
-
Tintin
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
Post
by Tintin » 14 Dec 2011, 22:55
was vanavond een beetje aan het sleutelen en toen pakte ik een pickup uit de doos die ik nog nooit eerder gezien had
komt iemand die lange witte aardedraad bekend voor? Ik ken alleen de pickups met de korte aardedraadjes die je op de bevestigingsschroeven zet
-
hombre
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Post
by hombre » 15 Dec 2011, 00:20
Ms een eigenbrouwsel, mijn 3 1/2 heeft dit inmiddels ook. Wat zat er nog meer in die doos?
-
Tintin
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
Post
by Tintin » 15 Dec 2011, 08:40
de onstekingskastjes en één of ander alu ding wat potentieel ook in de pickupruimte zou passen... zal vanavond even een fototje maken
-
mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
Post
by mantaray » 15 Dec 2011, 15:05
Das gewoon een zelfbouw, mijn aardedraad gaat ook tot aan de aarde van de spoelen
-
350-v-twin
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
-
Contact:
Post
by 350-v-twin » 15 Dec 2011, 16:10
Idd zelfmaaksel. Vraag mij af of die witte draad met zo'n geïsoleerd kabelschoentje veel zin heeft? Bij die stekkers krimpt het metaal vaak niet goed om de electrakabel en dan trek je de draad er zo weer uit:
resultaat: belabberd contact.
-
Tintin
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
Post
by Tintin » 16 Dec 2011, 09:00
350-v-twin wrote:Idd zelfmaaksel. Vraag mij af of die witte draad met zo'n geïsoleerd kabelschoentje veel zin heeft? Bij die stekkers krimpt het metaal vaak niet goed om de electrakabel en dan trek je de draad er zo weer uit:
resultaat: belabberd contact.
Daar heb ik een oplossing voor: een goede tang en goed kwaliteit schoentjes... zo vast als een muur en prima contact
-
350-v-twin
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
-
Contact:
Post
by 350-v-twin » 16 Dec 2011, 10:07
Ja, hiermee lukt het wél:
en
Kost een paar centen, maar dan heb je wat!
-
Tintin
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
Post
by Tintin » 16 Dec 2011, 16:14
dat bedoel ik, goed gereedschap....
en hier nog een doosverrassing, opzetstuk voor een mechanische toerenteller?
-
mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
Post
by mantaray » 01 Oct 2012, 17:22
zag deze nu pas, das een steunlager voor de pickup
-
Tintin
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
Post
by Tintin » 01 Oct 2012, 19:28
check, heeft dit enig nut?
-
mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
Post
by mantaray » 01 Oct 2012, 19:52
Als de nokkenaslagers c3's zijn hebben die wat speling, door een lagertje buitenop erbij te zetten hoopte ze een constanter ontstekingstijdstip.
Het is geen testpoging van de een of andere maar origineel van Morini
-
mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
Post
by mantaray » 02 Oct 2012, 16:34
ik las net dat ze ook gebruikt worden om een mechanische toerenteller aan te bouwen
-
350-v-twin
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
-
Contact:
Post
by 350-v-twin » 02 Oct 2012, 22:10
Klopt!
-
hombre
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Post
by hombre » 02 Oct 2012, 23:18
Vlgs mij vind je die dingen alleen maar op fietsen met een mechanische toerenteller. En ook altijd een hoopje slijpsel, want echt goed werkt dat extra busje niet geloof ik....
-
Pantah
- Posts: 84
- Joined: 26 Jun 2011, 19:08
- Location: Belgium
Post
by Pantah » 11 Oct 2012, 09:17
Tintin wrote:350-v-twin wrote:Idd zelfmaaksel. Vraag mij af of die witte draad met zo'n geïsoleerd kabelschoentje veel zin heeft? Bij die stekkers krimpt het metaal vaak niet goed om de electrakabel en dan trek je de draad er zo weer uit:
resultaat: belabberd contact.
Daar heb ik een oplossing voor: een goede tang en goed kwaliteit schoentjes... zo vast als een muur en prima contact
Vooraf het draadeinde wat vertinnen is nog beter!