tank en zijkapjes...

350 Sport & Touring, 500 Sport & Touring
Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

tank en zijkapjes...

Post by Tintin » 08 Dec 2011, 12:12


350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 08 Dec 2011, 14:52

ja, prijs is heel hoog, maar

1) is allereerste model tank van de Touring (modeljaar '73/'74)
2) perfect gespoten: duur
3) deze lak kost ook behoorlijk wat
4) complete set.

Als je al zo'n tank met zijdeksels kunt vinden kom je niet veel goedkoper uit, tenzij je 'm zelf zo kunt spuiten en dan is het nog duur vanweg de lak.

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 08 Dec 2011, 17:19

Ik heb nog zo'n tank liggen... in orginele lak.. kopen? 750 euro :roll:

Ik ben blij dat er morini op de tank staat, en geen ducati, want dan blijft alles tenminste nog lekker betaalbaar als je serieus lekker met zo'n motort wil gaan (blijven) rijden.. oja, tank is niet te koop :P

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 12 Dec 2011, 12:06

ik heb er ook nog twee, eentje in de originele fabriekslak met gebruikssporen en een vers gespoten exemplaar incl zijdeksels...
liefhebbers? Voor een kleine vermogen mag er wel een setje weg :lol:

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 12 Dec 2011, 12:46

Ik denk toch echt dat deze (en vele anderen) italianen met hun spullen blijven zitten. Doet me denken aan een handelaar op de Vehikel, elk jaar loop ik met mijn vader langs zijn kraam en elk jaar ligt dat verdomde Matchless achterspatbord er weer, en elk jaar vraagt mijn pa wat ie kost: 400 euro! Ok tot volgend jaar zegt mijn pa dan

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 12 Dec 2011, 15:28

Ja, en toch gaat het ooit weg. Vanaf 1998 zag ik een 74er Touring te koop staan bij dezelfde handelaar. Natuurlijk vroeg deze de hoofdprijs. Hij heeft de motor jarenlang meegesleept naar beurzen en Ital Dagen. Uiteindelijk vorig jaar (dus na 12 jaar) verkocht voor zijn vraagprijs=hoofdprijs.

Corsarino
Posts: 23
Joined: 03 Mar 2009, 22:54

Post by Corsarino » 07 Jan 2012, 18:40

Wat een gedoe.. ik heb vorige week een S gekocht van 1983.
huh
Stond gewoon hier in de ''te koop'' rubriek voor een redelijke prijs.

Ben nu bezig met alles nakijken, want kan wel een grote beurt gebruiken, alhoewel ze er voor haar leeftijd van bijna 30 toch goed uitziet. Geen probleem en nog effe dan is t voorjaar :)
Vandaag de benzinekranen schoon gemaakt.. was nodig!
:mrgreen:

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 09 Jan 2012, 08:23

moet je eens NOS onderdelen voor een Duc koningsasser of een Laverda proberen te scoren... da's pas een gedoe (vooral voor je portomonnee :shock: )

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 09 Jan 2012, 21:36

Corsarino wrote:Wat een gedoe.. ik heb vorige week een S gekocht van 1983.
huh
Stond gewoon hier in de ''te koop'' rubriek voor een redelijke prijs.
Leuk ding ja! Morini 3 1/2 zijn gewoon erg goed, leuk om aan te sleutelen en te berijden, niet geheel onbelangrijk betaalbaar in aanschaf/ onderhoud en werken daardoor erg verslavend

Corsarino
Posts: 23
Joined: 03 Mar 2009, 22:54

Post by Corsarino » 09 Jan 2012, 23:00

verslavend ? is daar geen MM voor opgericht dan?

(Morini Motivato) :wink:

Naar mijn bescheiden mening is t een van de meest ondergewaardeerde klassiekers, want zo'n lange Duc of zware Laverda laat ze wel haar mooie kontje zien op die leuke stuurweggetjes in de Ardennen of Eifel.
Bovendien ziet ze er gewoon geweldig goed uit.

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 09 Jan 2012, 23:42

Ja, typisch voorbeeld van "onbekend maakt onbemind". Bovendien gold hier al vanaf de jaren '70: "hoe meer cc's, hoe beter de motor" :roll: :roll: :? Dat dit natuurlijk ab-so-lu-te onzin is bewijzen onze 350/500/250/125cc's.

Corsarino
Posts: 23
Joined: 03 Mar 2009, 22:54

Post by Corsarino » 10 Jan 2012, 22:31

Het gaat niet alleen om cc's het gaat zelfs niet alleen om pk's.

De 3.5 heeft een stijf frame, is lekker licht van gewicht heeft super stuur- eigenschappen. Dat fietsje gooi je alle kanten op die je maar wilt.
Als de remmen dan ook nog in orde zijn, ga je voor de lol haarspeldjes blazen :)
Daarna zit je op het terras al aan je tweede kop koffie als je vrienden eindelijk eens aan komen zetten... :lol: :shock:

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 11 Jan 2012, 07:25

Tintin wrote:moet je eens NOS onderdelen voor een Duc koningsasser of een Laverda proberen te scoren... da's pas een gedoe (vooral voor je portomonnee :shock: )

Waar zou dat nu toch aan liggen ????

Aan speculanten of zo ???
Tintin wrote:ik heb er ook nog twee, eentje in de originele fabriekslak met gebruikssporen en een vers gespoten exemplaar incl zijdeksels...
liefhebbers? Voor een kleine vermogen mag er wel een setje weg :lol:

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 11 Jan 2012, 08:48

mantaray wrote:
Tintin wrote:moet je eens NOS onderdelen voor een Duc koningsasser of een Laverda proberen te scoren... da's pas een gedoe (vooral voor je portomonnee :shock: )

Waar zou dat nu toch aan liggen ????

Aan speculanten of zo ???
Tintin wrote:ik heb er ook nog twee, eentje in de originele fabriekslak met gebruikssporen en een vers gespoten exemplaar incl zijdeksels...
liefhebbers? Voor een kleine vermogen mag er wel een setje weg :lol:
hè, kan sarcasme nu ook al niet meer... dacht je nu toch echt dat ik mijn originele laksetje zou verkopen...

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 11 Jan 2012, 17:31

't Is maar een tank met wat zijdeksels hoor.

Een beetje bijleggen en je hebt idd een complete bike

Post Reply