Sportblok met Gilardonicilinders?

350 Sport & Touring, 500 Sport & Touring
Post Reply
hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Sportblok met Gilardonicilinders?

Post by hombre » 06 Mar 2011, 15:17

Ik ben bezig met een Sportblokkie wat uit Italië is meegekomen en daar zitten Gilardonicilinders op. Onder de 1e cilinder zit het S-je en linksvooronder staat een A. Is dit identificeerbaar?

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 06 Mar 2011, 18:16

pak de kop er ff af en meet de zuiger dan ben je zeker

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 06 Mar 2011, 21:27

De vroege Touring en Sport blokken hebben allemaal een A.
Aantal jaren geleden een Sport opgebouwd. Die had ook een A op het blok en een S onder de voorste zuiger. Alleen geen idee wat voor cilinders.

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 08 Mar 2011, 09:56

Ik heb hem gemonteerd en het klinkt wel als een echte Sport (in vgl met het kanguroblok dat erin zat). Ik heb alleen geen idee of er ooit nikasil-sportjes zijn gebouwd, misschien de laatste serie?

Nog een paar andere id-dingen: en mechanische toerentelleraandrijving en een pikkie voor een olielampje.

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 08 Mar 2011, 11:27

hombre wrote:misschien de laatste serie?

Nog een paar andere id-dingen: en mechanische toerentelleraandrijving en een pikkie voor een olielampje.
Mechanische toerentelleraandrijving en een pikkie voor een olielampje klinkt als een van de laatste versies, mits het origineel is natuurlijk.

Maar, dan klopt de "A" weer niet, want de laatste serie had toch een "K"?

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 11 Mar 2011, 15:32

Nou, gister eerste proefritje gemaakt en het kan bijna niet anders dan een echte Sport zijn, hij is erg 'fel' en rev-happy. Wel m'n kickstarter verloren in nota bene de IJ-tunnel.... (zucht) maar gelukkig dankzij allerlei diensten weer terug gekregen :-)

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 11 Oct 2011, 13:05

Vraagje: Is zo'n Gilardironini kop dan met een nicasil wand?

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 11 Oct 2011, 13:09

Yep, de cilinders althans

Post Reply