Techniek 1200 - Motor: cuore d'oro
Posted: 09 May 2018, 10:20
In het kader van de techniek 1200 de complete motor belicht, middels foto's uit mijn archief . Met speciale aandacht voor enkele highlights.
Het meest bijzondere, behalve de V configuratie, is dat alles (behalve krukas en lager revisie) met motor in het frame vervangen kan worden.
En van rechts
In detail
Antihop/Slipperclutch
Schakelwals, -vorken,-kroon
In het blok:
Op z'n plek en erboven zie je het distributie tandwiel(tje), deze drijft de achterste nokkenassen aan
Deksel, generator en vliegwiel
Startvrijloop (op de rug van vliegwiel)
Linkerkant in elkaar, statorhuis, koppelingspomp(slave), oliefilterafdekking en kettingafdekking
Oliefilterdeksel
Kettingafdekking (schakelpook aansluiting en onderaan de jiffysensor. Rechts boven de schakelstang zit de vrijstand schakelaar)
Koppelingspomp (bij kettingwissel moet deze en de kettingafdekking eraf)
Het meest bijzondere, behalve de V configuratie, is dat alles (behalve krukas en lager revisie) met motor in het frame vervangen kan worden.
- Totaal
- De motor is een dragend geheel
- Carter
En van rechts
- Details rechterkant
- Oliepomp
In detail
- Koppeling
Antihop/Slipperclutch
- Waterpomp
Schakelwals, -vorken,-kroon
In het blok:
- Starter
Op z'n plek en erboven zie je het distributie tandwiel(tje), deze drijft de achterste nokkenassen aan
Deksel, generator en vliegwiel
Startvrijloop (op de rug van vliegwiel)
Linkerkant in elkaar, statorhuis, koppelingspomp(slave), oliefilterafdekking en kettingafdekking
Oliefilterdeksel
Kettingafdekking (schakelpook aansluiting en onderaan de jiffysensor. Rechts boven de schakelstang zit de vrijstand schakelaar)
Koppelingspomp (bij kettingwissel moet deze en de kettingafdekking eraf)