Motori Morini Franco Malanca

Off-topic
Post Reply
fransie64
Posts: 2
Joined: 12 Dec 2021, 20:48

Motori Morini Franco Malanca

Post by fransie64 » 12 Dec 2021, 22:17

Hallo allen, mijn naam is Frans en heb een Italiaanse brommer Malanca Nicki gekocht? Ik heb even een vraag over het plaatsen van een Motori Morini Franco Guiletta blok onder de Malanca. Ik ben op zoek naar meer informatie hierover om de brommer in originele staat te herstellen. Dus ook onderdelen voor het blok maar ook kleuren van de Malanca. De huidige kleuren die ik nog kan ontdekken zijn blauw/rood en goud. Wellicht heeft iemand nog een foto van deze brommer. Wellicht is het helemaal geen Malanca. Framenummer is 010067. Volgens hetgeen wat ik kan vinden zou het 1958/1959 kunnen zijn. Brommergroet Frans

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: Motori Morini Franco Malanca

Post by 350-v-twin » 13 Dec 2021, 09:36

Je zal waarschijnlijk weinig reactie krijgen, omdat Malanca een totaal ander merk is dan "Moto Morini". Dat er onder de Malanca een 2-takt blok van "Morini Franco Motori" geplaatst is helpt niet, omdat dit merk ook al niets te maken had met "Moto Morini". Enige overeenkomst (toen) was dat de fabriekseigenaren van "Morini Franco Motori" en "Moto Morini" neven van elkaar waren, resp. Franco en Alphonso. Vandaar de gemeenschappelijke naam "Morini", maar zakelijk waren de bedrijven totaal gescheiden.

Je zou eens kunnen informeren bij Luc Stoppini, zie www.brommertje.nl

Op deze pagina heb ik proberen duidelijk te maken dat het om twee aparte bedrijven ging.
https://www.motomoriniclub.nl/motorifrancomoriniD.html
  • Moto Morini produceerde zelfstandig motorfietsen en bromfietsen en de eigen motorblokken.
  • Morini Franco Motori produceerde uitsluitend lichte 2-takt blokken (50cc~~125cc) voor andere fabrikanten (zoals Malanca en vele anderen).

fransie64
Posts: 2
Joined: 12 Dec 2021, 20:48

Re: Motori Morini Franco Malanca

Post by fransie64 » 13 Dec 2021, 17:55

Dank je voor bericht.

Post Reply