red me... alsjeblieft!
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
red me... alsjeblieft!
http://www.speurders.nl/overzicht/moto- ... 50411.html
Moto Morini 3 1/2 in zeer goede staat
Twee uitlaten zijn vervangen
Luchtfilter kelkjes zijn aangepast
Lakwerk en zadel in zeer goede staat
Dus opstappen en rijden
Moto Morini 3 1/2 in zeer goede staat
Twee uitlaten zijn vervangen
Luchtfilter kelkjes zijn aangepast
Lakwerk en zadel in zeer goede staat
Dus opstappen en rijden
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Re: red me... alsjeblieft!
met het Franco Morini logo in de cockpit
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
-
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Re: red me... alsjeblieft!
Geinig ding toch? Of is het niet origineel? enz enz enz
Franco maakt trouwens wel de 1200-blokken, dus de link is er wel. Of maakte.
Franco maakt trouwens wel de 1200-blokken, dus de link is er wel. Of maakte.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Re: red me... alsjeblieft!
Het kan écht niet.
De link is er pas vanaf 1998 en daarna. Alfonso en Franco waren neven, maar hun bedrijven hadden in de jaren '60/70/80 helemaal niets met elkaar te maken, sterker, de bedrijven waren strikt gescheiden. In Franco's fabriek werden uitsluitend 50cc 2-takt bromfietsblokken geproduceerd, terwijl het Moto Morini van Alfonso complete bromfietsen met eigen 50cc 4-takt blokken bouwde en natuurlijk een flink aantal andere 125/250/350/500cc modellen.
Mijn stelling:
Als je een 350cc Moto Morini voorziet van een Franco Morini logo, dan heb je het niet helemaal begrepen.
Vanaf 2005 wordt het een ander verhaal. Een tijdje na de introductie van de Corsaro 1200 heeft Franco Morini z'n zandloper logo afgeschaft en heeft nog slechts het Moto Morini logo gebruikt, óók voor z'n eigen 2-takt produkten.
Franco Morini heeft in '98 de lege merknaam "Moto Morini" gekocht van de Pacific Investment Group. Daar zijn ze mee aan de slag gegaan en hebben toen in 2005 de Corsaro 1200 geïntroduceerd. In hun eigen segment brommer en scooterblokken was door de concurrentie uit het Verre Oosten geen droog brood meer te verdienen, vandaar dat ze de sprong voorwaarts hebben gemaakt.
De link is er pas vanaf 1998 en daarna. Alfonso en Franco waren neven, maar hun bedrijven hadden in de jaren '60/70/80 helemaal niets met elkaar te maken, sterker, de bedrijven waren strikt gescheiden. In Franco's fabriek werden uitsluitend 50cc 2-takt bromfietsblokken geproduceerd, terwijl het Moto Morini van Alfonso complete bromfietsen met eigen 50cc 4-takt blokken bouwde en natuurlijk een flink aantal andere 125/250/350/500cc modellen.
Mijn stelling:
Als je een 350cc Moto Morini voorziet van een Franco Morini logo, dan heb je het niet helemaal begrepen.
Vanaf 2005 wordt het een ander verhaal. Een tijdje na de introductie van de Corsaro 1200 heeft Franco Morini z'n zandloper logo afgeschaft en heeft nog slechts het Moto Morini logo gebruikt, óók voor z'n eigen 2-takt produkten.
Franco Morini heeft in '98 de lege merknaam "Moto Morini" gekocht van de Pacific Investment Group. Daar zijn ze mee aan de slag gegaan en hebben toen in 2005 de Corsaro 1200 geïntroduceerd. In hun eigen segment brommer en scooterblokken was door de concurrentie uit het Verre Oosten geen droog brood meer te verdienen, vandaar dat ze de sprong voorwaarts hebben gemaakt.
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
Re: red me... alsjeblieft!
En met de 1200 blokken zijn ze stinkend rijk geworden en leefden nog lang en gelukkig.350-v-twin wrote:
...... en hebben toen in 2005 de Corsaro 1200 geïntroduceerd. In hun eigen segment brommer en scooterblokken was door de concurrentie uit het Verre Oosten geen droog brood meer te verdienen, vandaar dat ze de sprong voorwaarts hebben gemaakt.
Sorry, kon het niet laten lol
-
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Re: red me... alsjeblieft!
Het voordeel van dat niemand die 1200s wil is dat we ze straks allemaal voor een prikkie kunnen kopen
Geen zin in de Italdag dit jaar Ray?
Geen zin in de Italdag dit jaar Ray?
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
Re: red me... alsjeblieft!
Nee niet erg.hombre wrote:Het voordeel van dat niemand die 1200s wil is dat we ze straks allemaal voor een prikkie kunnen kopen
Geen zin in de Italdag dit jaar Ray?
Maar schijnbaar was ik de enigste niet ?
Het loopt hier iig niet over van de fotos.
-
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Re: red me... alsjeblieft!
Je kan gewoon die van vorig jaar nemen Ray (maar dan zonder de champagne)mantaray wrote: Het loopt hier iig niet over van de fotos.
-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
Re: red me... alsjeblieft!
wow wat een beauty!
recht van eigenaarschap betekent ook dat je er ook allerlei dingetjes op mag plakken.
de 'made in italy' sticker is dan het minst erge variant, een Castrol, Dellorto of Ferrari sticker gaat dan ook nog wel.
Maar een Franco Morini plaatje op je Sport kroonplaat schroeven, kan echt niet!
recht van eigenaarschap betekent ook dat je er ook allerlei dingetjes op mag plakken.
de 'made in italy' sticker is dan het minst erge variant, een Castrol, Dellorto of Ferrari sticker gaat dan ook nog wel.
Maar een Franco Morini plaatje op je Sport kroonplaat schroeven, kan echt niet!
-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
Re: red me... alsjeblieft!
en hij is verkocht.... en staat nu te koop in Belgie
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 09895.html
Ray, kan jij als purist die badge niet van de kroonplaat af gaan slopen?
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 09895.html
Ray, kan jij als purist die badge niet van de kroonplaat af gaan slopen?
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"
-
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Re: red me... alsjeblieft!
Het is trouwens ook ineens een Moto Guzzi, laat die embleempies dan ook maar zitten
-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
Re: red me... alsjeblieft!
Ome Hans heeft er ook weer eentje, en volgens wel geinformeerde onofficiële bronnen, ook weer eentje (of twee?) naar de eeuwige jachtvelden gebracht:
http://earlymotors.nl/Brand/morini#
http://earlymotors.nl/Brand/morini#
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Re: red me... alsjeblieft!
Waarom snaai jij ze dan niet weg voor zijn neus?