red me... alsjeblieft!

Off-topic
User avatar
Tintin
Posts: 615
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

red me... alsjeblieft!

Post by Tintin » 03 Sep 2016, 22:12

http://www.speurders.nl/overzicht/moto- ... 50411.html
Moto Morini 3 1/2 in zeer goede staat
Twee uitlaten zijn vervangen
Luchtfilter kelkjes zijn aangepast
Lakwerk en zadel in zeer goede staat
Dus opstappen en rijden
Attachments
2016-09-03 22_03_57-Speurders.nl_ Moto morini 3 1_2 - Internet Explorer.jpg
2016-09-03 22_03_57-Speurders.nl_ Moto morini 3 1_2 - Internet Explorer.jpg (126.05 KiB) Viewed 5608 times
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

User avatar
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1153
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: red me... alsjeblieft!

Post by 350-v-twin » 04 Sep 2016, 19:52

:?: :?: met het Franco Morini logo :shock: in de cockpit :?: :!:

User avatar
Tintin
Posts: 615
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Re: red me... alsjeblieft!

Post by Tintin » 05 Sep 2016, 21:29

wel een "originele" accessoire
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

User avatar
hombre
Posts: 820
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Re: red me... alsjeblieft!

Post by hombre » 06 Sep 2016, 10:13

Geinig ding toch? Of is het niet origineel? enz enz enz

Franco maakt trouwens wel de 1200-blokken, dus de link is er wel. Of maakte.

User avatar
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1153
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: red me... alsjeblieft!

Post by 350-v-twin » 06 Sep 2016, 16:06

Het kan écht niet.

De link is er pas vanaf 1998 en daarna. Alfonso en Franco waren neven, maar hun bedrijven hadden in de jaren '60/70/80 helemaal niets met elkaar te maken, sterker, de bedrijven waren strikt gescheiden. In Franco's fabriek werden uitsluitend 50cc 2-takt bromfietsblokken geproduceerd, terwijl het Moto Morini van Alfonso complete bromfietsen met eigen 50cc 4-takt blokken bouwde en natuurlijk een flink aantal andere 125/250/350/500cc modellen.

Mijn stelling:
Als je een 350cc Moto Morini voorziet van een Franco Morini logo, dan heb je het niet helemaal begrepen.

Vanaf 2005 wordt het een ander verhaal. Een tijdje na de introductie van de Corsaro 1200 heeft Franco Morini z'n zandloper logo afgeschaft en heeft nog slechts het Moto Morini logo gebruikt, óók voor z'n eigen 2-takt produkten.

Franco Morini heeft in '98 de lege merknaam "Moto Morini" gekocht van de Pacific Investment Group. Daar zijn ze mee aan de slag gegaan en hebben toen in 2005 de Corsaro 1200 geïntroduceerd. In hun eigen segment brommer en scooterblokken was door de concurrentie uit het Verre Oosten geen droog brood meer te verdienen, vandaar dat ze de sprong voorwaarts hebben gemaakt.

User avatar
mantaray
Posts: 836
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Re: red me... alsjeblieft!

Post by mantaray » 09 Sep 2016, 18:33

350-v-twin wrote:
...... en hebben toen in 2005 de Corsaro 1200 geïntroduceerd. In hun eigen segment brommer en scooterblokken was door de concurrentie uit het Verre Oosten geen droog brood meer te verdienen, vandaar dat ze de sprong voorwaarts hebben gemaakt.
En met de 1200 blokken zijn ze stinkend rijk geworden en leefden nog lang en gelukkig.
Sorry, kon het niet laten lol

User avatar
hombre
Posts: 820
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Re: red me... alsjeblieft!

Post by hombre » 14 Sep 2016, 12:52

Het voordeel van dat niemand die 1200s wil is dat we ze straks allemaal voor een prikkie kunnen kopen ;)
Geen zin in de Italdag dit jaar Ray?

User avatar
mantaray
Posts: 836
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Re: red me... alsjeblieft!

Post by mantaray » 17 Sep 2016, 14:15

hombre wrote:Het voordeel van dat niemand die 1200s wil is dat we ze straks allemaal voor een prikkie kunnen kopen ;)
Geen zin in de Italdag dit jaar Ray?
Nee niet erg.
Maar schijnbaar was ik de enigste niet ?
Het loopt hier iig niet over van de fotos.

User avatar
hombre
Posts: 820
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Re: red me... alsjeblieft!

Post by hombre » 18 Oct 2016, 11:03

mantaray wrote: Het loopt hier iig niet over van de fotos.
Je kan gewoon die van vorig jaar nemen Ray ;) (maar dan zonder de champagne)

Tom
Posts: 641
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Re: red me... alsjeblieft!

Post by Tom » 18 Oct 2016, 14:38

wow wat een beauty! :mrgreen:

recht van eigenaarschap betekent ook dat je er ook allerlei dingetjes op mag plakken.

de 'made in italy' sticker is dan het minst erge variant, een Castrol, Dellorto of Ferrari sticker gaat dan ook nog wel.

Maar een Franco Morini plaatje op je Sport kroonplaat schroeven, kan echt niet!

Tom
Posts: 641
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Re: red me... alsjeblieft!

Post by Tom » 24 Oct 2016, 19:48


User avatar
Tintin
Posts: 615
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Re: red me... alsjeblieft!

Post by Tintin » 05 Dec 2016, 12:32

en hij is verkocht.... en staat nu te koop in Belgie :P
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 09895.html
Ray, kan jij als purist die badge niet van de kroonplaat af gaan slopen?
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

User avatar
hombre
Posts: 820
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Re: red me... alsjeblieft!

Post by hombre » 05 Dec 2016, 14:55

Het is trouwens ook ineens een Moto Guzzi, laat die embleempies dan ook maar zitten :twisted:

Tom
Posts: 641
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Re: red me... alsjeblieft!

Post by Tom » 26 Mar 2017, 11:52

Ome Hans heeft er ook weer eentje, en volgens wel geinformeerde onofficiële bronnen, ook weer eentje (of twee?) naar de eeuwige jachtvelden gebracht:

http://earlymotors.nl/Brand/morini#

User avatar
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1153
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: red me... alsjeblieft!

Post by 350-v-twin » 26 Mar 2017, 22:17

Waarom snaai jij ze dan niet weg voor zijn neus?

Post Reply