Even voorstellen

Off-topic
Post Reply
User avatar
corsaro86
Posts: 8
Joined: 29 Jan 2014, 14:57
Location: Haarlem

Even voorstellen

Post by corsaro86 » 29 Jan 2014, 15:17

Ik zal me even netjes voorstellen.
Ik ben nieuw op het forum, mijn naam is Chris.
Sinds enige tijd ben ik al in het bezit van ene Corsaro 1200, per toeval ben ik dit forum tegen gekomen en leek het mij leuk mede morini's tegen te komen!
Worry is a misuse of the imagination.

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 29 Jan 2014, 15:45

Hallo Chris, welkom bij het clubje.

De meeste Corsaro-eigenaren babbelen met elkaar op het motor-forum. I.t.t. tot bij buitenlandse Moriniclubs hebben de eigenaren van de oude en nieuwe Morini's niet veel met elkaar gemeen.
Geen punt hoor, maar ik meld het maar even.

Ik heb zelf wel een Granpasso (en 5 jaar lang een 9 1/2 gehad - die eigenlijk veel mooier is).
Corsaro's heb ik wel eens proefgereden, lekker hoor, maar ietwat aan de te woeste kant voor mijn doen. Dan vind ik skeuren met een 3 1/2je leuker (scheelt ook in de bekeuringen en aan de pomp :roll: ).

User avatar
corsaro86
Posts: 8
Joined: 29 Jan 2014, 14:57
Location: Haarlem

Post by corsaro86 » 29 Jan 2014, 17:14

Bedankt Hombre! Hoe komt het dat beide groepen morini eigenaren dan niet veel met elkaar hebben? Mooie hoor de Granpasso
Hoop dat het toch nog gezellig wordt op het forum ondanks ik een nieuwe morini heb
Worry is a misuse of the imagination.

User avatar
corsaro86
Posts: 8
Joined: 29 Jan 2014, 14:57
Location: Haarlem

Post by corsaro86 » 29 Jan 2014, 17:38

Ik had nog een ander vraagje, hoop dat een van jullie die misschien kan beantwoorden. Een goede vriend van mij doet zn Porsche van de hand en hij vroeg of ik geinteresseerd was. Het is een 911 uit '93 met 250.000 op de teller maar hij heeft al de nodige tijd stilgestaan. Hij wil m voor 5000 aan mij doorverkopen echter moet binnenkort de distributieriem worden vervangen en hij moet een beurt krijgen. Nu zag ik op autoscout24 een 911 coupe op het oog alles in orde voor een kleine 10.000. Wat ik mij nu afvraag, is 5000 dan wel een mooi bedrag om deze over te nemen?
Worry is a misuse of the imagination.

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 31 Jan 2014, 21:08

Ik heb geen idee waarom dat zo is. Iets met leeftijd vermoed ik ;)

Van Porsches weet ik niets!

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 01 Feb 2014, 12:45

Ha Chris,

Welkom!! Helaas weet ik bitter weinig van Porsches, maar jááááren geleden had ik een kennis met een 911. Een grote beurt voor die auto bij (importeur) Pon in Amsterdam was schrikwekkend duur. Ik praat over 1991. Ik meen dat zo'n beurt op een bedrag van 4.000-5.000 gulden uitkwam. Dat zal nu wel ongeveer het bedrag in Euro's zijn.

Het kan goed zijn dat je vriend de auto kwijt wil vanwege de hoge onderhoudskosten. Vergeet ook het benzineverbruik niet.

Voor dat je de auto overneemt zou ik 'm zeker laten keuren door de ANWB. Daarmee voorkom je nare verrassingen. Gelijk je huiswerk doen en nagaan wat onderhoud kost.

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 02 Feb 2014, 14:47

Welkom aan boord Chris,

Ik moet hier toch eea weerleggen.

Op de meeste morinifora leven de oude en nieuwe morini's in vrede naast elkaar.
Op de duitse treffens waar ik meestal naartoe ga ist een grote vriendenclub.
Met het rijden ist wat anders.
350cctjes en 1200tjes op hetzelfde uitje combineert niet zo lekker.
Als je kijkt hoeveel mensen met "oud schroot" meedoen aan het 9 1/2 project kan je moeilijk beweren dat het aparte goepjes zijn.

Ivm Porsches, ik heb lange tijd een 928 GT gehad, niet een van de goedkoopste in onderhoud, de onderdelen waren stervensduur, duurder dan 911 spul.

Maar als je een goede monteur vind zoals ik had, blijft het voor de hobbyist best betaalbaar.
Als je vanaf een goede basis kunt vertrekken natuurlijk.
Of een ANWB-keuring daar kan helpen ?
Misschien voor de basisdingetjes zoals remmen en vering.

Maar het lijkt me erg sterk dat die de finesses van een Porsche motor kennen.
Het is natuurlijk een voordeel als je zelf handig bent.


Mijn 928 had dik 240.000 gelopen en nog in goede mechanische staat, maar een 8 cylinder kan wel wat hebben.
We hadden er in de club met 500.000

Met een 911 denk ik dat je dan met 250.000 wel aan revisie toe bent, over het algemeen wordt daar sportiever mee gereden.


My 2 cents

Zoek eerst eens op de fora zou ik zeggen

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 03 Feb 2014, 09:00

mantaray wrote:Als je vanaf een goede basis kunt vertrekken natuurlijk.
Of een ANWB-keuring daar kan helpen ?
Misschien voor de basisdingetjes zoals remmen en vering.
Het resultaat van de keuring geeft nou juist aan of de basis goed is, of dat er groot onderhoud op stapel staat.

User avatar
corsaro86
Posts: 8
Joined: 29 Jan 2014, 14:57
Location: Haarlem

Post by corsaro86 » 03 Feb 2014, 17:49

Dank voor jullie antwoorden!

Dat zijn wel flinke bedragen! Aangezien een grote beurt al rond de 5000 ligt, maakt het dus niet gek veel uit voor welke ik ga dan? Hoe vaak was die beurt gemiddeld nodig in jullie ervaring?
Worry is a misuse of the imagination.

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 03 Feb 2014, 21:28

350-v-twin wrote:
mantaray wrote:Als je vanaf een goede basis kunt vertrekken natuurlijk.
Of een ANWB-keuring daar kan helpen ?
Misschien voor de basisdingetjes zoals remmen en vering.
Het resultaat van de keuring geeft nou juist aan of de basis goed is, of dat er groot onderhoud op stapel staat.
Tony of er een groot onderhoud aan te komen zit lees je wel aan de kilometerstand hoor.
Ik blijf erbij dat je kennis van zaken nodig hebt voor een Porsche.
Hetzelfde voor oldtimer motoren, zelfs het simpel morini motortje heeft zijn geheimpjes die alleen morinikenners kunnen beoordelen.

Dus voor Porsche info moet je bij Porschefora zijn ;-)
Tussen een grote beurt en een revisie liggen bergen euros, dus het is zeker van belang wat je koopt.

User avatar
corsaro86
Posts: 8
Joined: 29 Jan 2014, 14:57
Location: Haarlem

Post by corsaro86 » 04 Feb 2014, 14:50

mantaray wrote:
350-v-twin wrote:
mantaray wrote:Als je vanaf een goede basis kunt vertrekken natuurlijk.
Of een ANWB-keuring daar kan helpen ?
Misschien voor de basisdingetjes zoals remmen en vering.
Het resultaat van de keuring geeft nou juist aan of de basis goed is, of dat er groot onderhoud op stapel staat.
Tony of er een groot onderhoud aan te komen zit lees je wel aan de kilometerstand hoor.
Ik blijf erbij dat je kennis van zaken nodig hebt voor een Porsche.
Hetzelfde voor oldtimer motoren, zelfs het simpel morini motortje heeft zijn geheimpjes die alleen morinikenners kunnen beoordelen.

Dus voor Porsche info moet je bij Porschefora zijn ;-)
Tussen een grote beurt en een revisie liggen bergen euros, dus het is zeker van belang wat je koopt.
Thanks! Ik ben het met je eens, ik wil goed weten waar ik aan begin voordat ik een beslissing neem! Zal me idd nog eens verdiepen en porsche fora bekijken!
Worry is a misuse of the imagination.

Post Reply