Fatsoen

Off-topic
Post Reply
Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Fatsoen

Post by Tom » 23 Sep 2013, 23:12

Ik heb nu mijn rijbewijs sinds 2007. Ik moet je zeggen het valt me niet mee wat ik allemaal op de weg meemaak. Is dit een nieuw probleem, of is dat al langer aan de gang?

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 24 Sep 2013, 07:56

motorrijbewijs sinds 1989... (old geezer)
wordt wel erger, denk dat voornamelijk te maken heeft met dat het zo wie zo drukker is en dat iedereen meer haast heeft... als ik een keer in NO NL ben heb ik namelijk veel minder last van hufterigheid in het verkeer...
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 24 Sep 2013, 09:38

Misschien heeft het ook te maken met i-phone's en telefoons. Ben namelijk de afgelopen week wederom twee keer op een ongelooflijk stupide manier (op de fiets dan wel) afgesneden door automobilisten, ik heb het idee dat die gasten gewoon op die schermpies aan het kijken waren en het rijden er een beetje bij deden..vanaf de fiets roep je dan: &%$(@
Maar achteraf gezien waren het feitelijk levensgevaarlijke zombies geen aggresieve hufters

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 24 Sep 2013, 13:31

Heb overigens mijn rijbewijs in dec. '76 gehaald! In 1x natuurlijk!! Met een onderbreking van 12 jaar heb ik eigenlijk altijd wel motor gereden.

Ja, ik herken het probleem. Hufterigheid alom. Ondanks het verbod zie ik vanaf de hoge positie op mijn motor ten minste 1x per dag een automobilist bezig met z'n smartphone. Ook gewoon bellen met toestel aan het oor zie ik regelmatig. Waarom oom agent dat niet ziet is mij een raadsel. Levensgevaarlijk die gekken. Iedere seconde die ze met die telefoon bezig zijn kijken ze niet op de weg.

Een tijdje geleden reed ik op de snelweg al voorgesorteerd op de baan voor rechtsaf. Kwam er een auto snoeihard aanscheuren en reed links zo dicht langs mij dat ik zijn bumper tegen mijn laars voelde. Dat had heel anders kunnen aflopen. :?

Later zat er precies op hetzelfde wegvlak een andere gek zo dicht achter mij dat het leek of ie met auto en al achterop plaats wilde nemen. :roll:

:!: Mijn advies: rij defensief, hou zoveel mogelijk afstand van auto's en probeer zoveel mogelijk te anticiperen.

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 25 Sep 2013, 08:49

350-v-twin wrote: Een tijdje geleden reed ik op de snelweg al voorgesorteerd op de baan voor rechtsaf. Kwam er een auto snoeihard aanscheuren en reed links zo dicht langs mij dat ik zijn bumper tegen mijn laars voelde. Dat had heel anders kunnen aflopen. :?
Je hebt gewoon grote voeten :wink:

Beangstigend! Heb ik ook eens meegemaakt, voorwiel van mijn fiets geschamd op een fietspad waar afslaand verkeer voor rechts het pad diagonaal moet kruisen, bij het volgende stoplicht verhaal gehaald, de beste man had mij gewoon niet gezien. Naast half blinden en zombies ook echte hufters getroffen, altijd verhaald gehaald. De les die ik daaruit leer is dat verhaal halen geen zin heeft, beste wat je kunt doen is (meen ik serieus) melding maken bij de politie en het kenteken doorgeven.

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 25 Sep 2013, 10:17

Nergens last van.

Ik verbaas me eerder over het aantal drempels, artificiële wegversmallingen, dubbele doorgetrokken strepen (als je al niet over een doorgetrokken streep mag, waarom dan twee neerleggen?), enz enz. Nederland is, zeker in vergelijking met de rest van wat ik in Europa ken, een grote hindernisbaan...

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 25 Sep 2013, 11:28

Tom wrote:bij het volgende stoplicht verhaal gehaald
Ook daar moet je mee oppassen. Er rijden zoveel gekken rond. Je moet er tegenwoordig rekening mee houden dat er een wapen wordt getrokken. Ik ben ervan overtuigd dat veel van die opgefokte gekken hun neus vol wit poeder hebben zitten!

Is mij in de auto al gebeurt dat ik achtervolgd werd door 2 idioten die mij klem wilden rijden :evil:. Is ze niet gelukt en ik ben doorgereden tot op het parkeerterrein van een politiebureau. Daar dropen deze helden af!

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 25 Sep 2013, 16:13

Kom maar op, ik ben ook behoorlijk gek hoor meneer, zeg ik dan :lol:

Heel interessant te zien dat iedereen dit soort vormen van 'onveiligheid' anders beleefd. Ook heb ik persoonlijk vaker incidenten op de fiets dan op de motor of in de auto. Ik heb overigens nooit last van andere fietsers of motorrijders en specifieke verkeersaggressie. Zegt genoeg over het lef van onze plaatselijke hufters: altijd met z'n tweeen tegen een, altijd in een auto.. helden inderdaad!

Post Reply